
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Hybrid je slovo, které zdobilo tento testovaný Citroën. Ale tentokrát v názvu bylo víc než jen, že auto částečně pohání baterie. Co vlastně je tenhle C5 X? Je to kombi? Je to SUV? Vlastně tak trochu i sedan… Nazývejte ho, jak chcete, to už není důležité. Důležité je to, že se tenhle masivní „Francouz“ docela hodně povedl.
Doba není jednoduchá a jednotlivé automobilky hledají způsoby, jak splnit drakonické limity flotilových emisích. Řešením jsou samozřejmě elektrifikované modely, jejichž vývoj si však každý nemůže dovolit. V takovém případě je potřeba požádat o spolupráci konkurenci.
Plány automobilek s uvedením nových technologií či modelů jsou zpožděné a Mazda se na nějaký čas zcela odmlčela. Nyní však potvrzuje hned několik zajímavých novinek, které se týkají i evropského trhu. Znějí trochu jako hudba z Marsu.
Z Fordu Kuga se za třináct let výroby stal jeden z nejprodávanějších modelů značky. Také v nejnovější generaci se oblíbené SUV honosí škálou pohonů, z nichž si vybere skutečně každý. My jsme si zkusili tradiční hybrid.
Luxusní odnož japonské automobilky Toyota se dlouho vyhýbala hybridům do zásuvky. Sázela spíš na ty klasické. Teď ale Lexus vstupuje do nové éry a konečně nabídne auto, které do českého provozu může vyjet na ekologických značkách. Prohlédli jsme si ho při pražské premiéře.
BMW a číslovka 5 k sobě neodmyslitelně patří už několik desetiletí, kdy reprezentativní sedan s tímto označením naplňuje jízdní choutky svých majitelů. Aktuální sedmá generace, která v minulém roce prošla faceliftem, navíc také kráčí vstříc budoucnosti, a to i díky modelu 530e xDrive, který kombinuje benzinový motor s plug-in hybridním pohonem.
Vývojový tým slavné plastové stavebnice Lego, který sídlí v Kladně, si může připsat další zajímavý model. Vznikla tam totiž replika hybridního Lamborghini Sián v životní velikosti. Stavba zabrala 8 660 hodin, tedy téměř celý rok práce.
Hybrid, mild-hybrid, plug-in... Až se člověku z těch nových elektropojmů zamotá hlava. Jednu takovou specialitku má na kontě i Mercedes, který do tradičního sedanu třídy E k plug-in hybridu přidal naftový pohon. A je to hodně zdařilé dílo.
Honda oficiálně představila evropskou specifikaci nového crossoveru HR-V. Zachovává výjimečné vlastnosti předchůdce, zároveň však přidává prémiovější kabinu a pod kapotou bude výlučně benzinový hybridní pohon e:HEV. Oficiální spuštění prodejů se očekává v závěru letošního roku.
O tom, že tzv. hybridy do zásuvky mohou životnímu prostředí škodit více než jiná auta s normálním pohonem, už jsme při jejich testech několikrát psali. Pokud je totiž pravidelně nedobíjíte, tabulkami deklarované výhody jejich provozu a s nimi spojená úřední zvýhodnění se stávají absurdními chimérami. Dokonce už si toho všimly i evropské orgány, které zvýhodnění plug-in-hybridů zaváděly. Píše o tom německý list Der Tagesspiegel.
První Toyota se jménem Corolla se na trhu objevila už v roce 1966 a od té doby se jí po celém světě prodalo přes 44 milionů. Jde tedy o historicky nejprodávanější vůz světa, a to už něco znamená – pro firmu závazek, pro kupce očekávání, které jsme měli i nyní u modelu 2.0 TS GR Sport.
Tank jménem Storm je osmitunový obojživelník, který dokáže jet až tři a půl hodiny čistě na elektřinu. Pohání ho kombinace elektromotoru a naftové jednotky s masivním výkonem 2 500 koní. Ochrana proti výbuchům a střelbě je samozřejmostí.