
Podchody v Plzni děsí místní: Graffiti, nedopalky od cigaret i stříkačky. Město je chce rušit
Podchody v Plzni děsí místní: Graffiti, nedopalky od cigaret i stříkačky. Město je chce rušit
Stěžejní téma voleb? Na významu bezpečnosti v okolí bydliště panuje vzácná shoda
Kutil s třemi ledvinami Ivo Šmoldas: Ukázal malebnou chalupu u Temelína. Jak se tam nabíjí?
Vysychající Orlík odhaluje tajemství: Hladina klesla o šest metrů, objevují se zatopené stavby
Vyměněný lídr Stačilo!: Vedení se mnou nekomunikovalo, kampaň si teď musím platit sám
Lázně na Písecku přitahují hosty: Paní Helena je navštěvuje 60 let. Vítá ji už i ředitel
Pepsi představí revoluční „zdravou“ kolu. Má provokovat tělo ke vzniku prospěšných látek
Potravinový skandál v Itálii: Do jídelen mířil pančovaný olej, policie zajistila tisíce litrů
Tragédie na rallye ve Francii: Závodnice vletěla autem mezi diváky, tři lidé zemřeli
Stěžejní téma voleb? Na významu bezpečnosti v okolí bydliště panuje vzácná shoda
Vyměněný lídr Stačilo!: Vedení se mnou nekomunikovalo, kampaň si teď musím platit sám
KOMENTÁŘ: Letní kampaň je jen klidem před bouří. Babiš ani Fiala nezahálí, STAN láká na buřty
Nová povinnost pro majitele fotovoltaických elektráren. Na jaké změny si dát pozor?
Energošmejdi opět útočí ve velkém. Jak se proti stále důmyslnějším podvodníkům bránit?
Kalkulace a úspory za energie: Kolik nás stojí letní komfort v domácím bazénu?
Trump dostal „výprask“. Šéf Fedu veřejně zpražil hlavu státu, sociální sítě se tím baví
Pro rodiny to bude strašlivé, varuje Klaus před emisními povolenkami. Vidí jediné řešení
Nejlevnější pohonné hmoty jsou na jihu Čech. Benzin mírně zdražil, i tak je levnější než loni
Momenty války: „Coca-cola“ z Mariupolu a zraněný Ukrajinec, který se plazil z fronty tři dny
Setkání Putina a Zelenského? Poslední krok k dohodě. Ten je ale velmi daleko, uvedl Kreml
Ukrajince chrání jejich řeky, Rusové v nich umírají jako mouchy. Chybí jim zásadní dovednost
Mercedes E 300 de 4Matic: Mistr pohodlí se sympatickým překvapením Zdroj: Bart Běhal
Hybrid, mild-hybrid, plug-in... Až se člověku z těch nových elektropojmů zamotá hlava. Jednu takovou specialitku má na kontě i Mercedes, který do tradičního sedanu třídy E k plug-in hybridu přidal naftový pohon. A je to hodně zdařilé dílo.
Než světový asfalt ovládly SUV a crossovery, kralovaly na silnicích sedany. Byly mohutné, reprezentativní, mnohdy luxusní, a téměř vždycky spolehlivé. Byly důkazem toho, že jeho majitel má určitou úroveň, a že už si něco může dovolit. Trendy jsou teď jinde, ale tohle pořád platí. I aktuální, v roce 2020 modernizované „éčko“ ukázalo, že je naprostou špičkou.
Testovaný vůz se k nám dostal v tmavě modré metalíze a během šedivého pražského jara se i díky tomu mezi ostatními vozy celkem ztrácel. Byl hodně nenápadný. Také proto, že ačkoliv měří 4,9 metru, stále ho díky podobnému designu člověk občas zamění za o třídu menší Mercedes C.
Mercedes na upraveném typu E, který je mimochodem historicky nejprodávanější řadou značky, opravdu zapracoval. Už když v lednu 2019 vše oznamoval, dal okolí najevo, že připravovaná modernizace bude jednou z nejrozsáhlejších, jakou kdy provedl.
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Auto mělo být ladnější a sportovnější. Má chromovanou masku, trojcípou hvězdu na chladiči, jiná světla vpředu i vzadu či přepracované víko zavazadelníku. Vše je ale udělané jemně a ve stylu mercedesu. Módní výstřelky nečekejte. Spíše než sportovně působí usedle, ale to není na škodu.
Uvnitř už řidiče tradičně uvítají dvě na sebe navazující obrazovky, ke kterým nově přichází infotainment MBUX, který je ovládaný buď dotykově, nebo přes nově řešený touchpad, jenž je usazený tam, kde v běžných vozech řidič hledá řadicí páku.
V základu jsou obrazovky s úhlopříčkou 10,25 palce, ale doplatit se dá verze s 12,3 palce. Co se týče ovládání, je po krátkém zvykání si snadné a intuitivní.
Infotainment je takovým vstupem na dětské hřiště. Z každého kliknutí se na vás valí obrovské množství barev a možností. V první řadě to vypadá, že se v něm nejde zorientovat, ale jeho ovládání je velmi jednoduché, a člověk se u něj baví jako u nové počítačové hry, kde ještě v průběhu několika týdnů objevuje novinky a další levely.
Jinak očekávejte německou kvalitu, která konkrétně u tohoto typu začíná na ceně 1 637 130 Kč. U pohodlných sedaček je cítit skvělé boční vedení, všude kvalitně zpracované materiály, hezké podsvícení interiéru a tak dále... Prostě Mercedes!
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Ale teď už k motoru. Benzinový hybrid není nic, co by překvapilo – ten naftový ale ano. Na trhu nenajdete konkurenta, přesně proto jsme byli tak zvědaví, co dokáže.
Nejprve si ho prohlédneme číselně. Dříve bychom pod pojmem E300 de hledali pravděpodobně naftový třílitrový šestiválec. V tuto chvíli jde o dvoulitrový čtyřválec s výkonem 143 kW a elektromotor o síle 90 kW. Ten si energii bere z baterií o kapacitě 13,5 kWh.
Jízda je hladká, plynulá a tichá. Diesel si pobrukuje tak, jak jste zvyklí a jeho spolupráce s elektromotorem je bezproblémová. Při sešlápnutí plynu auto rychle akceleruje, dopomoc baterií je výrazná, tohle prostě obyčejný dvoulitr nedovede. Zrychlení z 0 na 100 km/h za šest vteřin, jak uvádí výrobce, je skutečně realitou. Znamenitě pracuje i devítistupňový automat.
Co se týká spotřeby, projevuje se váha baterií, díky kterým je pohotovostní hmotnost E300 de celých 2060 kilogramů. Jistě, bez baterií by auto jezdilo za méně, ale chyběl by mu ten sympatický boost, který baterie rozjezdu dají. Navíc s průměrnou spotřebou okolo 6,7 litru si těžko lze stěžovat.
Jak jsme už zmínili výše, auto bylo testováno v době, kdy venku mnohdy řádily mrazíky, a takové teploty zrovna alternativnímu pohonu nesvědčí. Při přepnutí na čistě elektrický mód jízdy klesají kilometry dojezdu na palubní desce podstatně rychleji, než odpovídá ujeté vzdálenosti. V extrémním případě se stalo i to, že během úseku, který byl dva kilometry dlouhý, z baterie zmizelo celých osm kilometrů. To je v případě baterií, které podle informací prodejce poskytují plnohodnotný dojezd 54 kilometrů, už celkem dost.
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Spoléhat se jen na rekuperaci samozřejmě nejde. Vůz jde naštěstí hodně rychle dobít. Praktickou daň si pohon bohužel vybral na zavazadlovém prostoru, kde je kvůli bateriím nepříjemný schod a objem se snížil z 540 na 370 litrů.
To je ale asi tak jediná věc, kterou vozu můžeme vytknout. I když se Mercedes, stejně jako jeho konkurenti, postupně prokousává světem elektřiny, bojuje statečně a E300 de je toho jasným důkazem. Jde o více než zajímavou alternativu ke klasickým hybridům.
Klasický servisní interval u mercedesů je jeden rok nebo 25 tisíc najetých kilometrů. Na veškeré modely se vztahuje zákonná záruční doba 24 měsíců. V rámci nabídky pak zákazník najde řadu možností servisních smluv a prodloužené záruky. Samozřejmě různí prodejci mohou mít mírně odlišné nabídky a stejné je to také u hodinových sazeb za servisní služby.
Jak je to s aktuální dodací lhůtou, vždy sdělí pouze konkrétní prodejce. Co se týká prodeje plug-in hybridů, je Mercedes-Benz poslední dobou spokojen. Jen mezi lednem a březnem 2021 bylo v České republice registrováno 135 vozů této kategorie. A pokud by vás zajímalo, kolik se za rok 2020 prodalo klasických mercedesů třídy E, je to 566 kusů. Tady je pak porovnání s ostatními konkurenty.
Nafta a plug-in – to je něco, co si vychutnáte jen u této značky. Nikdo jiný než Mercedes-Benz podobnou variantu aktuálně nenabízí.
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
Mercedes E 300 de 4Matic Zdroj: Bart Běhal
prima-cnn-news
prima-zeny
prima-zoom
prima-fresh
prima-cool
playboy
lajk
prima-living