Tuzemská Škoda Auto drží pod zámkem vývojového centra řadu svých „utajených prototypů“, které nikdy nespatřily světlo světa. Jedním z nich je i model Yeti Pick-up, jenž měl být pokračovatelem úspěšné Felicie Pick-up a dalšího nerealizovaného konceptu na bázi Fabie. Do našeho příchodu jej nikdy nikdo z veřejnosti neviděl.
Vůz je vlastně jakýmsi hybridem kombinujícím dva dobře známé modely. Od přední části až po B-sloupek vychází z konvenčního Yetiho. To samé platí rovněž o interiéru, který sdílí se sériovým exemplářem. Zadní podvozková část včetně nápravy s listovými pružinami je ovšem už kompletně převzata z dobového modelu Volkswagen Caddy Maxi. Díky této platformě se český pracant chlubí možností přepravovat europaletu nebo těžký náklad o hmotnosti až 1 200 kilogramů.
Velký jako sněžný yetti?
Dvoumístný pick-up měří na délku bezmála 4,9 metru, na šířku 1,8 metru a na výšku 164 centimetrů. Ložný prostor (korba) disponuje rozměry 193 centimetrů na délku, 138 centimetrů na šířku a 62,5 centimetru na výšku. Porovnáme-li jej s předchozím pick-upem od škodovky, který vycházel z modelu Felicia, zjistíme, že Yeti je skoro o metr delší a o 20 centimetrů širší.
Dynamický a úsporný zároveň
Pod kapotou unikátní Škody Yeti Pick-up potom dřímá konvenční čtyřválcový naftový motor 2.0 TDI, který užitkovému vozu dodává více než dostatečný výkon 125 kW (170 koňských sil). Veškerá síla ke všem čtyřem poháněným kolům putuje přes manuální šestistupňovou převodovku. Spotřeba sice není uvedena, ale zmíněný Caddy Maxi se stejným motorem jezdil v průměru za 6,3 l / 100 km.
Chytré odkládací místo
Vozu nechybí ani jeden prvek ze souboru chytrých řešení „simply clever“. Nachází se v kabině a řeší problém s úložným prostorem. Za sedačkou řidiče a spolujezdce nechali návrháři kousek místa, které je přístupné po sklopení opěradla spolujezdce. Tento volný prostor tak nahrazuje klasický zavazadelník. Můžete tam bezpečně odložit tašky a jiné předměty, jež mají být skryty před zraky nenechavců.
Kreace Yetiho s nákladní ložnou plochou se datuje na přelom let 2012 a 2013. I když se mladoboleslavský pracant podle vedení automobilky povedl, do sériové výroby se nikdy nedostal. Podobně jako tato Škoda Fabia.