Už žádné bitky o zlevněné papuče. Populární pražský outlet končí, stěhuje se na Moravu

Obchodní řetězec Lidl ČR v létě uzavře svou outletovou prodejnu v pražských Štěrboholech, kterou otevřel na začátku letošního roku. V tiskové zprávě společnost uvedla, že jí končí nájemní smlouva s provozovatelem Retail parku Štěrboholy. Prodejnu, kde se se slevou nabízí neprodané zboží z týdenních akcí, plánuje přesunout na Moravu. O lokalitě ještě jedná. Prodejnu řetězec otevřel za velkého zájmu zákazníků, což vedlo k dopravním komplikacím v obchodní zóně a jejím okolí.

„Aktuálně se zabýváme vyhledáním a přípravou nové lokality, kam bychom se s tímto úspěšným projektem mohli přestěhovat. Rádi bychom tentokrát přiblížili naše výhodné slevy zákazníkům na Moravě. Aktuálně proto jednáme s provozovateli několika podobných obchodních zón, jako máme v Praze,“ uvedl jednatel Lidl ČR s odpovědností za provoz Petr Krula.

ČTĚTE TAKÉ: Nebezpečná hračka na českém trhu, dětem hrozí udušení. Z řetězců musí zmizet i další zboží

První česká outletová prodejna řetězce Lidl se nachází vedle frekventované Kutnohorské ulice. Náporu nakupujících v prvních dnech po otevření nestačilo parkoviště a svoje auta lidé nechávali všude, kde mohli. Řidiči často porušovali dopravní předpisy, například špatným parkováním a odjížděním z parkoviště přes chodníky, v blízkém parku odstavovali nákupní vozíky, řekl tehdy ČTK starosta městské části František Ševít (bezp. za ODS).

„Bylo by super, kdyby lidé neparkovali přímo před našimi domy. Místní, kteří nemají vlastní parkování, teď nemají kde zaparkovat,“ uvedla jedna z žen. V obchodě se pak zákazníci často uchylovali i k potyčkám. Důvod? Zlevněné zboží. „Někteří lidé byli schopní se skoro i poprat kvůli zlevněným papučím. Přitom to zboží neustále doplňují. Ostatním bych radil, ať si spíše udělají čas během uprostřed pracovního týdne. O víkendu to bylo peklo,“ popisoval v lednu reportérovi CNN Prima NEWS svou zkušenost Radek.

Podle Ševíta se nicméně po prvních čtyřech dnech situace zklidnila. Na dopravu tu ale dohlíželi i policisté a městští strážníci.

Lidl je největším obchodním řetězcem v Česku. Ve zkráceném účetním období od 1. března 2023 do 1. prosince 2023 dosáhl čistého zisku 3,1 miliardy korun a celkových tržeb 66,7 miliardy korun. V účetním roce od 1. března 2022 do 28. února 2023 čistý zisk Lidlu ČR činil 5,2 miliardy korun a celkové tržby 84,4 miliardy korun. Lidl ČR na začátku předloňského prosince změnil svou právní formu z veřejné obchodní společnosti na společnost s ručením omezeným.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Levná kuřata? Jen vábnička pro zákazníky, míní Křeček. Vysvětlil princip velmi nízkých cen

Tagy:
obchod Lidl prodejna Morava Praha Štěrboholy outlet