
Co na to vaše peněženka - 22.4. v 17:55
Řetězce mají na některých produktech i zápornou marži, kterou pak dohánějí na jiných položkách. V pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS o tom mluvili místopředseda Sdružení drůbežářských podniků David Bednář a ekonom Štěpán Křeček. Například v případě kuřecích řízků jde podle Křečka o „vábničku“, na kterou zákazníci slyší, ale v košíku pak končí i jiné položky.
Před Velikonocemi mohli zákazníci v obchodech koupit kuřecí řízky i za sto korun za kilo. „To odpovídá nákladům někdy před rokem 2021. Řetězce jsou na jedné akci schopny prodělat pět až deset milionů podle toho, kolik odeberou množství. Samozřejmě to musí někde vydělat, takže když se podíváme na jiné položky, třeba na některé sýry, tak je tam až 200 procent,“ popsal v pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS místopředseda Sdružení drůbežářských podniků David Bednář.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Ceny potravin jako klíč k volebnímu úspěchu? Rozhodujeme se přes žaludek, míní politolog
Podotkl, že cena, kterou drůbežáři dávají řetězcům, neodpovídá nákladům roku 2025. „Ty náklady jsou poměrně vysoké. Řetězec se samozřejmě snaží přitáhnout zákazníky, proto chce ceny držet dole,“ uvedl Bednář.
Co se týče levných kuřecích řízků, jde podle ekonoma Štěpána Křečka jen o „vábničku“ pro zákazníka. „Jedna položka se zápornou marží má zákazníka nalákat do obchodu a předpokládá se, že ten košík bude zaplněn celý. A na spoustě těch dalších položek jsou pak ty marže daleko vyšší a obchodník se na tom zahojí,“ uvedl Křeček.
Podle něj je potřeba dávat pozor, co kupujeme. „Když budeme vybírat jenom položky se zápornými maržemi, pak na tom určitě tratit nebudeme,“ popsal ekonom.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Ministr Výborný chce zatočit se smrskflací. Výkřik do tmy, komentoval to Prouza