OpenText propojuje svoje služby s Google Cloud, aby firmám poskytl větší komfort

Spravovat a řídit firemní dokumenty a další informace je stále složitější. Přicházejí z mnoha zdrojů, digitalizované i papírové, e-maily, datovými schránkami, komunikačními aplikacemi, klasickou poštou… Bez interního systému na oběh, zpracování, schvalování a archivaci dokumentů se dnes už žádná organizace neobejde. Regionální viceprezidentka společnosti OpenText pro Evropu Sandra Tiskens vysvětluje, proč je dobré vsadit na globální řešení, které se dokáže přizpůsobit lokálním specifikům v České republice.

Jak pandemie ovlivnila ochotu společností investovat do bezpapírových řešení, jako je EIM (Enterprise Information Management – správa firemního toku informací) od OpenText?

Už před nástupem Covid-19 se svět nacházet uprostřed masivní změny, kterou představoval průmysl 4.0 se zrychlením v oblasti konektivity, automatizace, umělé inteligence, výpočetního výkonu, atd. Pandemie toto zrychlení ještě akcelerovala. Prakticky okamžitě se přešlo na práci z domova (nebo odkudkoli) a tento fenomén tu už zůstane. Přímo explodoval. Bezkontaktní práce a schůzky jsou novým standardem. Dodavatelské řetězce se kompletně digitalizovaly.

Ovšem digitální transformace znamená i vyšší očekávání zákazníků. Společnosti hledají způsoby, jak se zákazníky jednat osobněji, flexibilněji a relevantněji. Chtějí uspokojit jejich přání a potřeby, a potřebují to dělat systematičtěji a sofistikovaněji. Komplexní integrace informačních zdrojů představuje obrovskou výzvu, ale zároveň i konkurenční výhodu, pokud se do ní firmy pustí včas. Musí zkrotit informace, které proudí od lidí, podniků, procesů, aplikací a koncových bodů uvnitř organizace i zvenčí. Ať už jde o podniková data, informace od zákazníků a partnerů, statistiky koncových bodů nebo o duševní vlastnictví.

Čili ochota investovat do bezpapírových řešení typu EIM je ovlivněna pozitivními důvody.

Zaznamenali jste během pandemie více „vynucených“ klientů, kteří se v nových podmínkách zabývali samotnou podstatou fungování firmy v nových podmínkách? Využívali více vaše oddělení podpory?

Někteří klienti se ocitli jako loď opuštěná uprostřed oceánu a potřebovali co možná nejrychleji přizpůsobit svoji komunikaci se zákazníky nové situaci. Zjistili jsme, že si mnoho společností zvyklo na „staromódní“ způsoby a nebyly připraveny na takové překotné změny.

V OpenTextu pomáháme našim zákazníkům zvýšit loajalitu klientů filtrováním a analýzou obrovského množství dat, aby se mohli lépe rozhodovat a měli efektivnější komunikaci i spolupráci jak s těmito klienty, tak i s obchodními partnery a celým dodavatelským řetězcem. Takže ano, dotazů a konzultací jsme měli v tomto období více, stejně jako poptávek po našem řešení. Jsme rádi, že máme silné lokální týmy, které dobře rozumí svým trhům a mohou klientům poskytnout ta nejlepší možná řešení. Do značné míry v tom mají volné pole působnosti.

Jaké výhody EIM vidíte pro různé vertikály, např. energetické společnosti, utility, finanční služby?

Finanční služby jsou v neustálém pohybu; zažívají nepřetržitou transformaci a proměnu, protože firmy chtějí zůstat konkurenceschopné i přes různé výzvy, které jim trh přináší, ale i přes překotný vývoj technologií, proměně chování zákazníků a rozdíly v právních předpisech. Pomáháme finančním institucím řešit tyto výzvy okamžitě: mohou přehodnocovat svoje zkušenosti se zákazníky a udržet si konkurenční výhodu.

Pomáháme institucím řešit tyto výzvy přímo; přehodnotit zákaznickou zkušenost a získat a udržet konkurenční výhodu. Zorientují se s námi v požadavcích digitální éry a spolupracují s námi na vytváření nových řešení, zefektivňování procesů, integraci starší infrastruktury s novými technologiemi, ale i na zmírňování kybernetických rizik a bezpečnostních problémů.

Jak se v tomto smyslu budou měnit služby bankovních domů?

Budoucí bankovnictví bude neviditelné, propojené, založené na náhledech a účelné. Přední banky využijí technologii a mnohem hlubší pohled na zákazníky, často na úkor značky. Ovlivní je i vývoj nových tržišť a technologií, jako jsou otevřená API a 5G, propojení s chytrými zařízeními, automobily, apod. Pro mnoho bank to bude představovat výzvu, protože jejich maloobchodní značky se pro koncového uživatele stávají stále více neviditelnými.

Aby banky zůstaly relevantním hráčem, nesmí chybět v ekosystémech a produktech, které zákazníci používají, a proto musí přestat vnímat partnerství – a zprostředkování své značky – jako hrozbu.

Jaký vývoj vidíte u utilit a energetických společností?

Síla se přesune na spotřebitele. Toto odvětví bylo tradičně zaměřeno na aktiva a řízeno ziskem. Spotřebitelé elektřiny budou v nadcházejících letech stále více informovaní, propojenější a náročnější. Politika sice stále hraje významnou roli, ale vzhledem k nejistotě ohledně časových os pro tyto změny budou muset být energetické společnosti připravené na změny a případně přepracování svých obchodních modelů, aby tyto změny účinně zvládly.

Vše bude o digitalizaci, od začátku do konce, s důrazem na bezpečnost.

Využívají EIM výhradně komerční společnosti, nebo máte klienty i ze státní správy a samosprávy?

Našimi klienty jsou firemní zákazníci napříč odvětvími a různých velikostí. Jde například o E.ON, mezinárodního dodavatele energie, který se zaměřuje na obnovitelné zdroje, energetické sítě a zákaznická řešení. Díky OpenTextu poskytuje efektivní, personalizovanou komunikaci a zkrátila dobu zpracování dokumentů z až 10 týdnů na dny. Snížila také množství použitého papíru a náplní do tiskárny, čímž šetří životní prostředí.

Zmínit můžeme i Argos, předního maloobchodního prodejce v Británii, který má v sortimentu přes 53 tisíc položek, které prodává prostřednictvím sítě 840 obchodů, ale i přes internet a mobilní aplikace. Díky spolupráci s námi sjednotil všechny verze dokumentů a jejich zpracování a tím urychlil jejich oběh a schvalování. Z veřejných institucí využívá OpenText například vláda na Novém Zélandu, regionální vláda Západního Kapska v Jihoafrické republice či tamní ministerstvo dopravy a veřejných prací. To díky OpenText zkrátilo dobu zpracování licencí pro operátory téměř o dvě třetiny.

Proč by společnosti měly používat globální řešení jako EIM od OpenText a ne lokální služby od národních dodavatelů?

OpenText se vždy zaměřuje na potřeby svých zákazníků a trhů, proto neustále rozšiřujeme naše portfolio akvizicemi a zároveň organicky rosteme. Je pro nás důležité být přítomní na daném trhu, komunikovat s ním na lokální úrovni. Proto rozšiřujeme naši přítomnost v různých zemích, například ve střední Evropě. Vyrostli jsme ve velmi rozmanitou společnost, kde se počítá každý hlas. Vždycky se dokážeme přizpůsobit a předefinovat naše postupy.

Během let, co pracuji pro OpenText, jsme vybudovali silnou partnerskou síť po celém světě. Vždycky jsme investovali do našich technologií, abychom mohli zákazníkům dodávat ta nejlepší řešení. OpenText se rychle přizpůsobuje změnám na trhu, kombinuje lidský přístup s nejnovějšími IT technologiemi, a to jak interně, tak externě.

Je vaše řešení vhodné spíše pro velké firmy a korporace, nebo jej využijí i střední a malé organizace?

Pracujeme pro různé firmy po celém světě nezávisle na odvětví nebo dokonce jejich velikosti. Digitalizace transformuje společnosti napříč různými sektory, takže se nedá říci, že by se vyhýbala těm či oněm firmám, ať jsou velké nebo malé, nebo se zaměřují na B2B či B2C komunikaci. Žijeme zkrátka v době, kdy je celý svět propojený, kdy se vše pohybuje na hranici mezi člověkem a strojem, kdy vše ovládají inteligentní systémy.

Jaká řešení nabízí OpenText v oblasti cloudových služeb?

Cloud už pro nás není něco umělého, něco vzdáleného, ​​je to už realita, která mění svět. Cloudové služby nabízejí mnoho příležitostí k delegování procesů a pracovních postupů na zaměstnance, zákazníky a partnery a my se musíme naučit, jak z toho vytěžit maximum.

Dříve se firmy v jednotlivých oborech snažily nakupovat konkrétní řešení a vývojáři vyvíjeli své „interní aplikace“. Nyní je IT sektor pod tlakem, aby zjednodušil a standardizoval procesy tak, aby umožňovaly rychlejší a efektivnější reakci na vývoj na trhu, přičemž hlavním motorem je nyní cloud.

Open Text poskytuje cloudové služby na podporu našich zákazníků a potenciálních zákazníků v jakékoli oblasti podnikání. Některé společnosti již naše cloudová řešení využívají. Například Engie Electrabel, přední výrobce a dodavatel energie v Belgii, migroval svůj 27TB archiv do cloudu OpenText. Zjednodušil tím svoji infrastrukturu a snížil náklady, zlepšil zabezpečení a umožnil zákazníkům přístup k dokumentům.

Existují nějaké zajímavé OpenText projekty, o kterých by měly vědět české firmy?

Ve světě plného rychlých změn a nových způsobů moderní práce spoléhají firmy na kvalitní a bezchybnou správu informací, aby si udržely náskok před konkurencí. Právě o tom budeme hovořit na naší akci OpenText World EMEA 2022, která se koná 20. a 21. června, a na které ukážeme efektivnější a inovativní řešení pro aktuální podnikatelské výzvy a budeme informoval o naší spolupráci s Hyperscalery a dalšími partnery. Promluví na ní například generální a technický ředitel OpenText Mark J. Barrenechea, EVP & Chief Product Officer OpenText Muhi S. Majzoub a generální ředitel SAP SE Christian Klein. A také naši zákazníci ze střední a východní Evropy, kteří budou prezentovat, jak jim OpenText pomohl při využívání jejich řešení EIM.

Určitě je třeba zmínit naše strategické partnerství se službou Google Cloud, v níž se objevila základní verze OpenText, jež umožňuje firmám po celém světě nasadit naše řešení prostřednictvím důvěryhodné infrastruktury. OpenText a Google Cloud budou spolupracovat při poskytování nových funkcí v rámci zabezpečených dodavatelských softwarových řetězců, sad nástrojů SRE a osvědčených postupů DevOps pro poskytování nové generace nativní cloudové produktivní platformy s nízkou latencí a bezpečným přístupem.

Prostřednictvím tohoto víceletého partnerství mezi OpenText a Google Cloud se chceme postupně dostat k integraci dalších zajímavých funkcí, včetně propojení OpenText s Google Workspace, abychom umožnili efektivnější, bezpečný a řízený přístup k datům napříč celými organizacemi a poskytovat tak vylepšené cloudové obsahové služby pro firemní zákazníky.

Tagy:
banka Evropa Google technologie pandemie Česko Datová schránka SAP SE Google Cloud Platform Christian Klein OpenText