Prima v kampani #Nepřetáčej vysvětluje divákům, proč je reklama pro komerční TV zásadní

Nepřetáčej

Nová kampaň skupiny Prima Nepřetáčej

Skupina Prima spouští od května komunikační kampaň #Nepřetáčej, která divákům vysvětluje, proč jsou příjmy z reklam pro komerční televize zcela zásadní. Jedná se totiž o hlavní zdroj financování výroby pořadů. Projekt #Nepřetáčej navazuje na plošné zavedení omezení přetáčení reklamy, které bude od 1. června 2022 platit na všech kanálech Primy v rámci odloženého (zpětného) sledování pořadů u diváků, kteří sledují televizi přes internet (IPTV).

„Naším cílem je veřejnosti vysvětlit, že jejich zhlédnutí reklamy je pro nás důležité. V posledních letech se počet domácností, které využívají IPTV, téměř ztrojnásobil. Uživatelé si oblíbili zpětné přehrávání pořadů a spolu s tím se naučili přetáčet reklamy. Podle realizovaných průzkumů dokonce až dvě třetiny lidí během sledování pořadů přetáčí reklamu,“ uvedl ředitel pro strategii skupiny Prima Lukáš Kubát.

Tvrdí, že skupina Prima v důsledku přetáčení reklam přichází ročně až o 300 milionů korun, které by mohla zpětně investovat do výroby dalšího programu. „Situace, kdy se nám snižuje objem odsledované reklamy, a zároveň rostou náklady na výrobu našich pořadů v důsledku zdražování na trhu, byla pro nás již neúnosná. Proto od 1. června omezujeme přetáčení reklamy, abychom mohli i nadále vyrábět pořady pro diváky v kvalitě, na kterou jsou zvyklí,“ dodal Kubát.

Podmínky nastavení omezení možnosti přetáčení reklamy řešila skupina Prima s jednotlivými operátory déle než rok. Jaké poskytnou nabídky pro své uživatele, je v režii IPTV operátorů a záleží jen na jejich obchodní politice. Kromě varianty s plnou reklamou jim skupina Prima nabídla různé varianty zkrácení reklamního bloku, či dokonce možnost zakoupení práva sledovat pořady zcela bez reklam, a vylepšit tak uživatelský zážitek.

Nová kampaň #Nepřetáčej představuje tři oblíbené pořady skupiny Prima, jak by vypadaly v levných kulisách a provedení. Za jejím konceptem stojí agentura Jinej Gang v čele s Ondřejem Hüblem. Realizace se ujala produkční společnost Ad kolektiv pod taktovkou režiséra Daniela Růžičky.

Vystoupí Burešová, Bouček, Kotek či Prachař

První ze spotů představuje hlavní hvězdu seriálu ZOO Evu Burešovou, kterak pronáší svou repliku k figuríně s parukou a režíruje ji „kulisák“. Ten Evu v závěru vyzývá k alternaci postavy gorily.

Druhý spot přibližuje prostředí natáčení show Honzy Dědka s ústřední postavou starého muže, „dědka“. Ten má pořad moderovat, jenže má problém s pamětí.

V závěrečné scéně se v publiku objevuje skutečný moderátor Honza Dědek. Poslední spot přibližuje oblíbený zábavný pořad Máme rádi Česko s Liborem Boučkem a pseudopostavami kapitánů – Vojtou Kotkem a Jakubem Prachařem, kteří jsou opět ztvárněni náhodnými neherci.

I zde jsou hlavní postavy vystavovány lidovému pojetí a úskalí laciných kulis. Stejně jako v předchozích variantách spotů uslyší diváci na závěr apel protagonisty – v tomto případě Libora Boučka, aby lidé sledovali reklamy, protože díky tomu může skupina Prima zachovat stávající kvalitu pořadů.

„Přetáčení reklam je velmi specifické téma, které zároveň komunikujeme i k divákům, kteří nesledují televizi připojenou přes internet, a neznají tak možnost přetáčení reklam. Jsem nadšený, že se Jinýmu Gangu podařilo ve spotu zachovat klíčovou myšlenku – tedy to, že za stávající kvalitou našich pořadů stojí zadavatelé a jejich odvysílané reklamy,“ vysvětlil marketingový ředitel skupiny Prima Aleš Pýcha.

Kampaň #Nepřetáčej poběží od 2. května napříč všemi mediatypy skupiny Prima, a to včetně rádií. Nebudou chybět ani inzeráty v denících, v televizních guidech a v on-line prostředí.

Tagy: