Rádia zažívají renesanci u klientů, říká ředitel on-line skupiny Prima Jan Čadek

Ředitel on-line skupiny Prima a obchodní ředitel rádiové divize Media Clubu Jan Čadek

Vychází nový magazín CNN Prima NEWS

Našim rádiím se mimořádně daří, letošní rok je v rámci tržeb rekordní, říká Jan Čadek, ředitel on-line skupiny Prima a obchodní ředitel rádiové divize Media Clubu. Vysvětluje, proč rádia příští rok zdražují reklamu i jaká bude obchodní politika skupiny v on-line prostoru.

Jak se v letošním roce dařilo rádiím a on-line Media Clubu?

Musím pyšně říci, že rádiím se daří zcela mimořádně. Rok 2023 byl pro nás v rámci tržeb rekordní. Pochopitelně na tom má velkou zásluhu můj tým. Je stabilní a jsou v něm zkušení a skvělí lidé. Tento mediatyp navíc prochází renesancí, klienti si uvědomují jeho stabilní výkonnost a doručování reklamního sdělení. Do on-line jsem přistoupil až v průběhu roku, nejprve jsme v rámci oddělení analyzovali a nastavovali funkční strukturu a procesy. Na začátku jsme tak odvedli těžkou práci a za velký úspěch považuji, že se nám i přes velký počet změn podařilo dosáhnout cílů a máme definovanou vizi, kam Prima on-line směřuje dál.

ČTĚTA TAKÉ: Zvýšení televizních poplatků? Za tyhle peníze bych postavil novou ČT1, říká šéf Primy Singer

Jak dál pokračujete v propojování světa rádií a on-line?

Užší propojování rádií a on-line aktuálně není na pořadu dne. Z pohledu obchodu máme sofistikované obchodníky pro prodej jednotlivých produktů. A není třeba to měnit. U určitých klientů samozřejmě spolupracujeme a navrhujeme jednotné komunikační řešení. Z pohledu produktů rádia a on-line synergicky spolupracují v rámci selfových kampaní. Zvažujeme i větší zapojení zpravodajství CNN Prima NEWS.

Jak se změní obchodní politika rádií a on-line pro rok 2024?

Rádio zdražuje plošně o 7 %. Náš éter je vyprodaný, a zároveň chceme zajistit reklamní prostor pro všechny zadavatele, pochopitelně s udržením snesitelné délky reklamních breaků. Jakmile by rameno vah padlo ve prospěch monetizace, vrátilo by se nám to na snížení poslechovosti a odlivu posluchačů, a to rozhodně nechceme dopustit. V on-line konsolidujeme Media Club a Impression Media. Tvoříme nové bundle (balíček produktů prodávaných společně za nižší cenu, pozn. red.) pro rok 2024 tak, aby naše nabídka byla celistvá, sexy a účinná. Myslím, že nejbližší tým kolem mě odvedl skvělou práci. Těšíme se na rok 2024.

Chystáte v příštím roce nějaké nové formy spolupráce pro klienty?

Pro každého klienta přichystáme jakoukoli novou formu spolupráce, o kterou požádá. Máme oddělení prémiových produktů, kde se mozky kolegů vaří nad speciály pro klienty už dva roky. Obchod je kreativita, je to a musí být živý organismus, takže, kliente, žádej, rádi budeme přicházet s neotřelými nápady.

Díky Connected TV mohou klienti jednoduše navrhnout programatickou reklamu na webech v TV připojených na internetu. Jaké jsou výhledy programatického plánování reklamy u rádií?

Rádiový trh je jinde. Zatím není pro tuto formu reklamy připraven a nejsem si jistý, že v dohledné době bude. Každý mediaplán je dost unikátní záležitost. Nehledě na to, co jsem již říkal, máme vyprodáno prostřednictvím přímého obchodu, agenturního obchodu a pro programatickou reklamu tam nějak není zatím místo. I hodnota programatické reklamy je nižší, a to přece nedává logiku. On-line je jiná konstrukce.

Rádia Kiss a Country nově posluchači naladí na nových vysílačích – chystáte rozšíření pokrytí i pro ostatní rádia?

Vysílače hledáme v podstatě nepřetržitě. Ovšem místa nejsou vždy taková, aby dávala smysl. Dokrývače, které jsme spustili v roce 2023, smysl dávaly, protože byly v aglomeracích s posluchačským potenciálem. Vysílat pro zajíce a jeleny jde, ale zatím se zvěř do Radioprojektu nepromítá.

Kiss má nově i moderátory s během nočního vysílání, kteří hrají posluchačům písničky na přání. Je personifikace vysílání směr, kterým chcete jít? Případně – jaké další novinky ve vysílání rádií chystáte?

Noční vysílání je naprosto úchvatné a jsem velice rád, že ho máme v podstatě jediní. Ano, moderátoři jsou v nočních šichtách poměrně opotřebováni, ale přidaná hodnota pro posluchače, kteří obsluhují náš stát v noci, když spíme, je nedocenitelná a magická.

S rádiem Kiss jste utržili rekord, když jste ve třech dnech vyprodali O2 arenu na Millennium Explosion. Jaké další eventy spojené s rádiovými značkami chystáte?

Eventy děláme na všech značkách. Millennium určitě budeme opakovat. Kiss je velká značka. Nicméně všechny ostatní značky – Beat, Country, SPIN, Radio 1, Signál – mají celý rok napilno. Každá značka dělá své eventy, pochopitelně hudební. Komunity jednotlivých značek vědí, že se o ně neustále staráme a přibližujeme jim interprety každým rokem na desítkách akcí.

Co byste skupině Prima popřál ke 30 letům?

To je možná nejtěžší otázka. Když mi bylo 30 let, byl jsem, promiňte, hovado. Naštěstí produkt není živý organismus v definitivním významu. Přál bych Primě, aby se každý živý organismus, který se podílí na produkování takového média, cítil v práci jako součást celku, byl poplácán za každou skvělou věc, ohodnocen, motivován a věděl, že jeho práce má smysl. Přece jen je práce v našich životech ten nejdelší úsek. Šikovní lidé jsou rodinné stříbro naší společnosti.

Eseje, rozhovory a reportáže na téma svobody slova i zajímavosti ze světa médií čtěte v novém magazínu CNN Prima NEWS. Který je právě v prodeji.

Tagy:
reklama obchod média rozhlas ředitel Skupina Prima TV Prima Magazín CNN Prima NEWS MEDIA CLUB Jan Čadek