
Slintavka se může Čechům prodražit. Maso lze nyní nakoupit do zásoby, řekl ekonom Peterka
Minulý týden vzbudil obrovské haló známý český podnikatel Radim Passer, který se rozhodl demonstrovat schopnosti své nejnovější hračky na čtyřech kolech. V časných ranních hodinách vyvezl své Bugatti Chiron na přehledný úsek německé dálnice dálnice A2 mezi Berlínem a Hannoverem a tlačil pedál plynu k podlaze tak dlouho, dokud ukazatel rychlosti nedostoupil hodnoty 417 km/h.
Raketový automobil Aussie Invader 5R se příští rok pokusí překonat pozemní rychlostní rekord z roku 1997. Držitelem tohoto rekordu je dnes už legendární vůz Thrust SSC, který se tehdy v Nevadské poušti rozjel na 1 223,7 km/h. „Australský nájezdník” si však dává podstatně vyšší cíle. Má v úmyslu pokořit magickou hranici 1 000 mil za hodinu, respektive 1 609 km/h.
Před deseti lety se Škoda Octavia RS Bonneville Special oficiálně stala nejrychlejším produkčním automobilem na světě s přeplňovaným motorem o objemu 2,0 litru. Na solných pláních v severní Americe se tehdy rozjela na neuvěřitelných 367,97 km/h.
Slavný německý okruh Nürbrugringu zná svého nového krále. Mezi sériově vyráběnými automobily se jim stal Mercedes-AMG GT Black Series, který pokořil dva roky starý rekord dvanáctiválcového Lamborghini Aventador SVJ.
Před pár týdny překonal americký hypersport SSC Tuatara magickou hranici 500 km/h, a získal tak titul nejrychlejšího sériově vyrobeného auta světa. Při pohledu na zbrusu nové Bugatti Bolide to však vypadá, že konstruktéři od mýtické podkovy z Mylhůz ještě zdaleka nehodili ručník do ringu a nynějšího krále rychlosti touží svrhnout. Novinka od Bugatti je totiž zkonstruovaná jako okruhový speciál, nikoliv jako rychlostní monstrum.
Už po druhé světové válce se začaly sportovní automobiloví výrobci předhánět v tom, kdo zkonstruuje vůbec nejrychlejší sériově produkovaný vůz na světě. Tento nikdy nekončící hon odstartoval Jaguar XK120, který svého času překonal dnes už směšných 200 kilometrů v hodině. O 106 km/h rychleji uhánělo legendární Ferrari 288 GTO z 80. let. Další zlom přišel až o 23 let později, kdy Bugatti Veyron atakovalo astronomických 407 km/h. Jde to ale ještě rychleji.