
Otec brutálně usmrtil kojence v Liberci, vězení se vyhne. Byl nepříčetný, rozhodli znalci
Minulý týden vzbudil obrovské haló známý český podnikatel Radim Passer, který se rozhodl demonstrovat schopnosti své nejnovější hračky na čtyřech kolech. V časných ranních hodinách vyvezl své Bugatti Chiron na přehledný úsek německé dálnice dálnice A2 mezi Berlínem a Hannoverem a tlačil pedál plynu k podlaze tak dlouho, dokud ukazatel rychlosti nedostoupil hodnoty 417 km/h.
Raketový automobil Aussie Invader 5R se příští rok pokusí překonat pozemní rychlostní rekord z roku 1997. Držitelem tohoto rekordu je dnes už legendární vůz Thrust SSC, který se tehdy v Nevadské poušti rozjel na 1 223,7 km/h. „Australský nájezdník” si však dává podstatně vyšší cíle. Má v úmyslu pokořit magickou hranici 1 000 mil za hodinu, respektive 1 609 km/h.
Před deseti lety se Škoda Octavia RS Bonneville Special oficiálně stala nejrychlejším produkčním automobilem na světě s přeplňovaným motorem o objemu 2,0 litru. Na solných pláních v severní Americe se tehdy rozjela na neuvěřitelných 367,97 km/h.
Slavný německý okruh Nürbrugringu zná svého nového krále. Mezi sériově vyráběnými automobily se jim stal Mercedes-AMG GT Black Series, který pokořil dva roky starý rekord dvanáctiválcového Lamborghini Aventador SVJ.
Před pár týdny překonal americký hypersport SSC Tuatara magickou hranici 500 km/h, a získal tak titul nejrychlejšího sériově vyrobeného auta světa. Při pohledu na zbrusu nové Bugatti Bolide to však vypadá, že konstruktéři od mýtické podkovy z Mylhůz ještě zdaleka nehodili ručník do ringu a nynějšího krále rychlosti touží svrhnout. Novinka od Bugatti je totiž zkonstruovaná jako okruhový speciál, nikoliv jako rychlostní monstrum.
Už po druhé světové válce se začaly sportovní automobiloví výrobci předhánět v tom, kdo zkonstruuje vůbec nejrychlejší sériově produkovaný vůz na světě. Tento nikdy nekončící hon odstartoval Jaguar XK120, který svého času překonal dnes už směšných 200 kilometrů v hodině. O 106 km/h rychleji uhánělo legendární Ferrari 288 GTO z 80. let. Další zlom přišel až o 23 let později, kdy Bugatti Veyron atakovalo astronomických 407 km/h. Jde to ale ještě rychleji.