Němci ukázali své nové policejní vozidlo. Je jím upravené BMW M2 s výkonem 560 koní, které bez problému jede 280 kilometrů v hodině. Paradoxně nevzniklo proto, aby stíhalo piráty silnic, nýbrž jako ukázka toho, že upravovat auta jde i bez porušení legislativy.
Německo je známé tím, že ve flotile policejních vozidel má velmi výkonná auta, kterým na dálnici jen tak někdo neujede. Nicméně nový přírůstek do rodiny v běžné službě zřejmě sloužit nebude. Má za úkol něco docela jiného.
K TÉMATU: Auto, které by nestačilo ani kolu, ale také superrychlé Ferrari. V čem jezdí česká policie?
BMW M2 se stalo jubilejním 20. vozidlem v rámci kampaně Tune It! Safe!, která ukazuje, že úpravy aut nemusí být v rozporu se zákonem. Na projektu se podílejí renomované organizace jako ministerstvo pro digitalizaci a dopravu, TÜV (sdružení zabývající se testováním nejrůznějších výrobků), automobilové kluby a asociace tunerů (VDAT). Samotný vůz pak zapůjčila přímo automobilka BMW a následně jej upravila slavná tuningová společnost AC Schnitzer.
Tomu byste neujeli
A čím je policejní BMW unikátní? Výkon byl zvýšen na 560 koní a točivý moment na 650 Nm, což je o 80 koní a 100 Nm více než má sériový model. Pro fanoušky akustických zážitků je zde sportovní výfuk s koncovkami o průměru 110 mm. Speciální polepy a maják pak dodávají vozu nefalšovaný policejní vzhled.
Pro zlepšení jízdních vlastností dostalo BMW M2 závodní podvozek RS, který umožňuje snížení světlé výšky o 25 až 35 mm. Kovaná kola o rozměrech 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, obutá do pneumatik Hankook Ventus S1 evo 3, zlepšují ovladatelnost a přední splitter, boční prahy a zadní přítlačné křídlo vylepšují pro změnu přítlak a stabilitu.
Tuning je koření, které se nesmí přehánět
Tento výjimečný policejní vůz byl k vidění na Essen Motor Show, což je německý automobilový veletrh, a je důkazem toho, že vůz se dá upravit i v souladu s legislativou. Německý zákon je přitom v tomto ohledu ještě striktnější než ten v České republice.
„Oproti jiným evropským zemím, například Německu a Rakousku, je v Česku minimum pravidel, která by určovala, jak si můžeme či nesmíme auta modifikovat. Dá se tvrdit, že tuning je v naší zemi v pomyslné šedé zóně, jelikož ministerstvo dopravy nemá jasné metody k měření a schvalování různých komponentů," říká odborný poradce David Matýsek z firmy Escape6, který se problematice tuningu věnuje přes 18 let.
Přesto je dobré si vzít z Němců příklad, upravovat auta v souladu se zákony a k tuningu přistupovat s rozumem. Ne každé vylepšení totiž auto doopravdy vylepší.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Riskantní manévry na Moravě. Policisté prudce brzdili, řidička zabránila nehodě, ukazují záběry