Test modernizované Audi Q2 35 TFSI: Povedené zboží nestárne, stačí lehký peeling

Audi začalo na českém trhu prodávat modernizovanou verzi modelu Q2, nejmenšího SUV ve svojí nabídce. Větších úprav se dočkala vizáž exteriéru, zatímco uvnitř si designéři hráli spíše s detaily. Došlo také k rozšíření palety motorizací a asistenčních systémů. Na jízdních vlastnostech se však nedávný facelift nikterak nepodepsal, což je jedině dobře. Audi Q2 v tomto ohledu i nadále patří ke špičce daného segmentu.

V rámci redakčního testu jsme měli možnost vyzkoušet omlazenou „qvédvojku“ v provedení 35 TFSI, tedy s dobře známým koncernovým benzinovým turbomotorem o objemu 1,5 litru a výkonem 110 kW. Přenos hnací síly pouze na přední nápravu zajišťuje sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka S tronic. Vše bylo nakonec ještě zabaleno do sportovně laděné výbavy S line, která vozu dodává potřebný sexappeal.

Audi Q2 mělo premiéru už v roce 2016, takže jeho modernizace není překvapením, ale spíše logickým krokem. I přes to, že změny nejsou nikterak zásadní, nelze si jich nevšimnout. Například exteriér nyní působí o něco mladistvěji a hlavě hranatěji, stejně jako osmiúhelníková maska chladiče Singelframe. Ve standardu už nenajdete plechové disky, tak jako před modernizací, nyní jsou hliníkové. Upravený je i přední a zadní nárazník či difuzor.

Novinkou jsou LED přední světlomety dostupné již od základní verze, za příplatek pak mohou disponovat LED Matrix technologií. Jedná se o špičkovou funkci, kterou už dnes najdete téměř ve všech dobře vybavených automobilech značky Audi. Díky této technologie je možné svítit dálkovými světly, i když před vámi jede jiný vůz. LED Matrix světlomety totiž dokáží automaticky vymezit prostor, v němž se jiné auto nachází. Jakmile odjede z dohledu, světla se znovu aktivují v celém svém rozsahu. U řady konkurentů tento systém ještě pokulhává, u Audi však nikoliv. Vždy fungoval stoprocentně.

Kdo chce komfort, musí připlácet

Interiér se nese v podobném duchu jako před faceliftem. Stále jde o velmi příjemné a intuitivní prostředí, na které se rychle zvyká. Kvalitnější materiály v podobě kůže či alcantary utvrzují prémiový dojem. Pochválit musíme perfektní výhled z kabiny, a to do všech směrů. Pro méně zdatné „parkovače“ je vůz standardně vybaven parkovacími senzory a za příplatek kamerou nebo dokonce asistentem, jenž zaparkuje svépomocí.

Audi Q2 ani po modernizaci nezanevřelo na klasická tlačítka, což je jedině dobře. Klimatizaci tak nadále ovládáte starými dobrými otočnými čudlíky. V základu dostanete klimatizaci manuální, za příplatek nebo ve vrcholné verzi SQ2 potom dvouzónovou automatickou. Dominantu interiéru tvoří tříramenný volant, který je standardně potažen kůží. Vypadá skvěle a dokonale padne do ruky. Ovšem libovat si nebudou pouze ruce, nýbrž celé tělo, jelikož sportovní látková sedadla parádně drží v zatáčkách a jsou pohodlná. Za příplatek mohou být vyhřívaná.

Na druhou stranu ne všechno bylo uvnitř nové Audi Q2 zalité sluncem. Největší problém jsme měli s multimediálním displejem, který je zastaralý snad ve všech ohledech – grafikou, funkcemi, ale i třeba velikostí. Je však jednoduchý, takže jeho obsluhu zvládne opravdu každý. Také „páka“ automatické převodovky u nás nesklidila velký úspěch.

V rámci faceliftu došlo k celkovému zlepšení konektivity. Nově může zákazník dostat elektronickou SIM kartu a mít tak vůz stále připojený. Auto dokonce lze ovládat pomocí aplikace ve smartphonu či přes chytré hodinky Apple Watch. Tímto způsobem můžete někomu na dálku umožnit přístup do vozu, objednat se do servisu, poslat data do navigace, anebo si zkontrolovat stav paliva v nádrži.

Už jen jediná nafta

Modernizovaná Audi Q2 nabízí tři pohonné jednotky. Základem jest litrový tříválec s výkonem 81 kW, který přes manuální převodovku pohání pouze přední kola. Silnější čtyřválec 35 TFSI už je možné objednat s automatickou převodovkou. V nabídce zůstal jediný diesel 35 TDI o výkonu 110 kW (150 koní), jenž standardně spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou a jako jediný může pohánět všechna čtyři kola. Všechny agregáty splňují emisní normu Euro 6 AP. Novinkou je potom vrcholná verze SQ2 s benzinovým dvoulitrem a výkonem 300 koní.

Cena nejlevnější varianty 30 TFSI, tedy s litrovým tříválcem pod kapotou, se po faceliftu zvýšila o 49 tisíc na 674 900 korun. I když se dá zdražení částečně vysvětlit posílením standardní výbavy, nelze zakrývat, že za stejné peníze se dá pořídit dobře vybavené SUV rodinné velikosti. Testovaná varianta 35 TFSI S tronic navíc stojí minimálně 797 900 korun, ve sportovní variantě S line 862 900 korun a konkrétně testované auto přišlo díky spoustě příplatkových prvků na astronomickou cenu 1 175 800 korun. Kompletní ceník, technická data a další podrobnosti k modernizovanému modelu Audi Q2 najdete ZDE. Audi Q2 35 TFSI S tronic S line jsme rovněř porovnali s nejbližším konkurentem –⁠ vozem DS3 Crossback s podobně výkonným motorem a automatickou převodovkou. Proti luxusní francouzské značce je malé SUV od Audi pořád drahé, ale uvnitř mnohem prostornější.

Ideální střed

Pod kapotou námi zkoušené Audi Q2 vrněl čtyřválcový motor o obejmu 1,5 litru. Chlubí se výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m. Slušné jsou i výrobcem udávané parametry týkající se akcelerace a maximální rychlosti. Z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 8,6 sekundy a dokáže se rozjet až na 218 kilometrů v hodině. Nutno ještě dodat, že pohonné jednotce sekundovala sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka DSG.

Tato kombinace nás mile překvapila. Žádné náznaky neplynulosti, nebo dokonce pocukávání, jak jsme u této spolupráce zvyklí. Vše fungovalo hladce a logicky. Benzinový agregát dokázal být ve městě kultivovaný a klidný, na dálnici a mimo město poměrně úsporný a na klikatých okreskách naopak zábavný a výbušný. K téhle všestrannosti pohonné jednotky skvěle dopomáhaly přednastavené jízdní režimy, které chování motorů opravdu dokázaly pozměnit.

Spotřeba paliva

Kombinovaný provoz 5,1 až 5,4 l/100 km dle výrobce
Mimo město (90 km/h) 5 l/100 km při 1500 otáčkách
Dálnice (130 km/h) 7,1 l/100 km při 2300 otáčkách

Výborně působilo také naladění řízení a charakteristiky podvozku, který i na příplatkových osmnáctipalcových kolech (základem jsou šestnáctky, maximem devatenáctky) fungoval parádně. Nerovnosti výborně tlumil, a to včetně propadlých kanálů v ulicích, v zatáčkách naopak fantasticky držel stopu. Zkoušeli jsme Audi Q2 v hustém dešti při nízkých teplotách, přesto byla přilnavost auta fascinující. A kdo by chtěl ještě více bezpečí, může na rozdíl od většiny ostatních malých SUV sáhnout i po pohonu všech kol.

Doporučení

Půjde o ideální auto pro dceru nebo manželku, klidně i s více dětmi, protože isofixové úchyty na dětské sedačky jsme v testované Audi Q2 objevili hned tři –⁠ nejen na krajních zadních sedadlech ale i u spolujezdce. S testovaným motorem nejde jen o auto do města, ale klidně i na velmi dlouhé výlety.

Náklady na servis

Audi u modernizovaného modelu Q2 nabízí zdarma prodlouženou záruku na 4 roky nebo do 120 000 ujetých kilometrů. Náklady na servis nejsou zrovna malé, ale stále „lidské“. Cena první prohlídky, respektive po 30 000 ujetých kilometrech nebo po 2 letech činí přibližně 5 432 Kč bez DPH. Vycházíme-li z průměrných cen servisních prací a doporučených cen materiálu. K dispozici jsou rovněž zvýhodněné servisní balíčky. Jejich ceny začínají na 30 tisících a končí na 103 500 Kč. Záleží na obsahu balíčku a jeho délce platnosti.

Prodeje

Audi Q2 to na českém trhu nemá vůbec jednoduché, svými vnějšími rozměry se totiž řadí do přeplněného segmentu malých SUV. Na trůnu zde sedí Škoda Kamiq, ale dobře se daří také Peugeotu 2008 nebo Fordu Puma. Bohužel „qvédvojka i díky vyšší pořizovací cenně mezi prodejní špičku nepatří. Za rok 2020 se jich prodalo pouze 55 kusů. Letos v lednu šest a v únoru sedm.

Zajímavost

Audi Q2 je model s největším množstvím individualizací v modelovém portfoliu. Designů kol máte na výběr hned třináct a velikostně můžete jít až na devatenáctky. V základu očekávejte šestnáctipalcové disky. Vedle četného množství barev karoserie lze ještě barevně odlišit i třeba C sloupek.

Tagy: