reklama

Spolehlivými ojetinami jsou Audi, BMW, ale i Škoda. Od kterých raději ruce pryč?

Německý automotoklub ADAC uveřejnil svůj každoroční index spolehlivosti ojetých vozů. Výsledné statistiky vzešly z počtu výjezdů jeho „žlutých andělů“ a z množství závad, které se u porouchaného auta vyskytly. Nejlépe se dařilo modelům značky Audi, BMW, ale i Škoda. Naopak velmi špatné výsledky zaznamenali korejští a francouzští výrobci.

reklama

Index spolehlivosti, který ADAC zveřejnil, monitoroval uplynulý rok 2020. Ten mimo jiné zásadně ovlivnila pandemie koronaviru a s ní spojené omezení, což se podepsalo i na výjezdech asistenčních vozidel. V loňském roce byli takzvaní „žlutí andělé“ a partneři ADAC v oblasti mobility zapojeni do poměrně malého počtu poruch – 3,386 milionu, což značí pokles o téměř 10 procent ve srovnání s rokem 2019.

Nižší počet operací zhruba odpovídá poklesu objemu provozu kvůli covidu. První výluka na jaře 2020 způsobila, že hustota provozu na německých dálnicích krátce zřídla o přibližně 50 procent.

Jako nejčastější příčinu závad uvádí ADAC problém s baterií, a to až ve 46,3 procenta všech případů. Jen pro zajímavost, v roce 2019 šlo o hodnotu 41,8 procenta. Důvodem mírného nárůstu je opět koronavirus, jelikož majitelé své čtyřkolové miláčky kvůli řadě opatření vůbec nepoužívali, a ti tak pouze stáli. Tím pádem jejich baterie ztrácely napětí.

Řazení podle barev

Ve statistikách ADAC bylo celkem hodnoceno 109 modelů 25 značek. Jedná se o vozidla ve věku od tří do 10 let (první registrace 2011 až 2018), u kterých byl počet nových registrací alespoň v jednom roce vyšší než 10 tisíc. V indexu spolehlivosti ADAC se navíc neberou v potaz problémy, které si řidiči způsobí většinou sami (například prázdná nádrž nebo defekty pneumatik).

Vozy jsou rozděleny do pěti jednotlivých segmentů podle velikostí – miniauta, malé vozy, nižší střední třída, střední třída, vyšší střední třída – a následně abecedně seřazeny. Dále jsou zde znázorněné roky první registrace, pod nimiž nalezneme vždy barvu a číslo, které představuje počet výjezdů na 1 000 registrovaných vozidel (= index spolehlivosti) za daný rok.

U 40 z celkových 109 modelů jsou znázorněná zelená či tmavě zelená políčka. To znamená, že uvedené hodnoty jsou velmi dobré. U více než poloviny vozidel pak nalezneme žluté obdélníčky, v tomto případě jde o průměrný údaj. Špatným znamením jsou pochopitelně barvy oranžové a červené, která poukazují na nejvyšší počet výjezdů, a tedy i nejhorší hodnoty.

Důležité!

A ještě pro upřesnění, pod slovem TOP se vždy ukrývají nejspolehlivější auta, pod slovem FLOP naopak ta nejméně spolehlivá. Na obrázek je potřeba pokaždé kliknout levým tlačítkem myši, aby se otevřel v plném rozlišení. Jedině tak získáte veškeré informace.

Miniauta (segment A)

Malé vozy (segment B)

Nižší střední třída (segment C)

Střední třída (segment D)

Vyšší střední třída (segment E)

Tagy:

Hlavní zprávy

Sledujte ŽIVĚ Hlavní zprávy: Polský podnik neobsluhuje Čechy. Jak pochodil reportér?
Sledujte v TV

Sledujte ŽIVĚ Hlavní zprávy: Polský podnik neobsluhuje Čechy. Jak pochodil reportér?

Ty nejnovější ověřené zprávy z domova i ze světa. Čechy neobsluhujeme, takový vzkaz visí na dveřích jedné z restaurací v polské Bogatynii, městě, kde žije většina horníků z dolu Turów. Nápis je dalším důkazem rostoucího napětí mezi oběma zeměmi. Do podniku vyrazil reportér CNN Prima NEWS Libor Tampier. Setkal se s pohostinností, nebo ho odtud vyvedli? Nejen o tom v Hlavních zprávách od 18:55.

Harry a Meghan jsou v New Yorku, chtějí vakcíny pro všechny. Nejdřív ale vyrazili do baru

Princ Harry a jeho manželka Meghan ve středu přiletěli do New Yorku. V baru luxusního hotelu Carlyle se nejprve setkali s několika přáteli, druhý den pak uctili památku obětí teroristického útoku z 11. září 2001. Ve městě chtějí strávit tři dny a děti nechali doma, přestože dceři Lilibet jsou teprve tři měsíce. Za hlavní cíl své návštěvy považují apel na světové lídry, aby byly vakcíny proti covidu dostupné po celém světě. V New Yorku probíhá zasedání Valného shromáždění OSN.

Babiš, Fiala i Rakušan. Osm politických lídrů se utká v superdebatě Česko hledá premiéra

Necelé dva týdny před sněmovními volbami se na CNN Prima NEWS uskuteční velká superdebata s lídry nejsilnějších českých stran či koalic. Nebudou tak chybět premiér Andrej Babiš (ANO), Petr Fiala (koalice Spolu) nebo Vít Rakušan (koalice Piráti a Starostové). Sledujte v neděli 26. září od 20:00 první díl speciálního vysílání s názvem Česko hledá premiéra.

Vzniká hra z období husitských tažení. Dělá na ní jediný Čech, spustil crowdfunding

Husitské tažení do Slezska se špetkou magie. Tak by se dala popsat chystaná počítačová hra 1428: Shadow over Silesia, která sleduje skutečné historické události na českém území. Na titulu dělá jediný Čech – vývojář Petr Kubíček. Redakci CNN Prima NEWS sdělil, že původně na hře pracoval ve volném čase a financoval ji z vlastních úspor, nyní ale odstartoval crowdfundingovou kampaň na Hithitu, aby vývoj českého titulu z husitského prostředí dotáhl do zdárného konce. Hře nebude chybět ani český dabing.

Vyšetřování koryčanské tragédie pokračuje. Policie žádá veřejnost o záznamy výbuchu

Policie žádá veřejnost o poskytnutí kamerových záznamů výbuchu rodinného domu v Koryčanech na Kroměřížsku. Dům explodoval ve středu 15. září. Neštěstí si vyžádalo život dvou zasahujících dobrovolných hasičů, další čtyři lidé včetně jejich dvou kolegů utrpěli zranění. Záznam, který má k dispozici redakce CNN Prima NEWS, můžete vidět v úvodním videu článku.

reklama

Domácí zpravodajství

Horká fáze předvolebního vysílání: CNN Prima NEWS uvádí nové pořady i superdebaty s diváky

CNN Prima NEWS startuje horkou fázi předvolebního vysílání a uvádí celou řadu nových pořadů a formátů, jejichž společným tématem jsou blížící se volby do Poslanecké sněmovny. Od 30. srpna nabízí každý všední den speciální volební blok, dále mimořádná vydání pořadu 360° s diváky ve studiu, dvě superdebaty s lídry stran a v neposlední řadě moderní volební studio v den voleb samotných.

Jako čekání na smrt. Renata strávila devět let v nemocnicích, lékaři stále tápou

Před devíti lety se Renatin život obrátil naruby. Šla k lékaři na běžnou prohlídku, jenže po kontrole zkolabovala a na týden skončila v umělém spánku. Tři měsíce pak strávila na ARO s umělou plicní ventilací. Teď je na invalidním vozíku a lékaři dodnes nevědí, co bylo příčinou prudkého zhoršení jejího zdravotního stavu. Renata se však nevzdává a snaží se vrátit do běžného života.

reklama