Systém Auto Hold vám zpříjemňuje jízdu mnohem víc, než si možná myslíte. Nachází se prakticky v každém moderním autě a slouží k tomu, aby se vůz samovolně nerozjel z kopce. Má ale mnoho dalších funkcí. Jaké to jsou?
Dnešní auta jsou plná asistenčních a bezpečnostních systémů. Mnohé řidiče spíše otravují a jízdu jim znepříjemňují. Avšak některé jsou naopak velmi užitečné a bez nich si už řízení ani neumíme představit. Jedním z takových systémů je Auto Hold. Šikovný pomocník je mezi námi už mnoho let a můžeme ho nalézt v podstatě ve všech moderních vozech, které jsou vybavené elektronickou parkovací brzdou. A to bez ohledu na to, zda má auto manuální nebo automatickou převodovku.
K TÉMATU: Dopravní značku „průjezd zakázán“ řidiči rádi ignorují. Policie je bezmocná, stačí dobrá výmluva
Jak Auto Hold funguje?
Funkce Auto Holdu je vlastně velmi jednoduchá. Abychom ale práci užitečného pomocníka pochopili, musíme si ujasnit jednu věc. Asistenční systém je napojený na elektronickou brzdu, která nahrazuje tradiční ruční. Elektronické řešení na rozdíl od „ručky“ pracuje automaticky a řidič ji většinou nemusí manuálně aktivovat. Parkovací brzda se zatáhne sama, a to buď po vypnutí zapalování nebo po otevření dveří.
Auto Hold se na rozdíl od elektronické brzdy musí zapnout pomocí tlačítka, které se nejčastěji nachází hned vedle jejího voliče. Po zapnutí se systém chová následovně: Pokaždé, když řidič zastaví a více zatlačí na brzdový pedál, Auto Hold se zapne, zatáhne parkovací brzdu a udržuje vůz v nehybné pozici. Brzda se uvolní až v momentě, kdy řidič sešlápne plyn a rozjede se.
Hodí se vždy a všude
Už víme, jak systém funguje, ale stále jsme si nevysvětlili, k čemu slouží. Představte si, že zastavíte na semaforu nebo na kopci a nechcete pořád držet nohu na brzdě. Auto Hold udrží auto zabrzděné za vás, takže nemusíte mít obavy, že by se vozidlo samo rozjelo dopředu nebo dozadu.
Jakmile chcete pokračovat v jízdě, stačí jen sešlápnout plyn a Auto Hold automaticky uvolní brzdy, takže můžete pohodlně pokračovat v jízdě a nemusíte mít stres z toho, že byste například při rozjezdu do kopce nacouvali do vozidla stojícího za vámi. Je to vlastně taková pomocná ruka, která za vás zatahuje ruční brzdu a usnadňuje vám jízdu zejména v městském provozu.
Není to asistent rozjezdu do kopce
Na závěr je důležité zmínit, že Auto Hold není asistent rozjezdu do kopce (Hill Start Assist). V tomto případě jde o jiný systém, který automobilky často označují zkratkou HSA nebo VCDS a používá se u modelů s tradiční mechanickou ruční brzdou. Jak z názvu vyplývá, je tu proto, aby vám usnadnil rozjezd do kopce.
Když zastavíte na svahu, asistent ještě několik sekund po uvolnění brzdového pedálu drží tlak v brzdách. Tím zabrání tomu, aby auto začalo couvat. Největší rozdíl oproti Auto Holdu je v tom, že Hill Start Assist se zapíná jen při rozjezdu do kopce a je aktivní pouze na omezenou dobu.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Kouřící dodávky na českých silnicích? Známe viníky, vzkázal Kupka stanicím STK