Po virální „upřímné reklamě na Českou poštu“ si tentokrát tým tvůrce videí Vladimíra Špičky posvítil na problém nedostatkového bydlení. V novém instagramovém videu představuje fiktivní realitní kancelář Nebydlel & syn, která se řídí mottem „Vaše bydlení, váš problém“. Satirický inzerát láká na „pologarsonku“, o kterou se zájemci i přes otřesné podmínky zoufale poperou.
„Když jsem viděl, jaké krásné byty jsou k dispozici k pronájmu, napadlo mě, že jim pomůžeme s propagací,“ poznamenává ironicky v úvodu videa Špička. Pak už zbývalo jen sehnat rozpadlý byt a herce a satirické video odrážející realitu současného trhu s bydlením bylo na světě.
ČTĚTE TAKÉ: IKEA stahuje lampy a světelné řetězy, hrozí zranění proudem. Lidé je mají přestat používat
„Pronajmout si krásný byt dnes není těžké,“ začíná reklama, zatímco zájemce o byt přichází k ruině bytového domu v evidentně neobydlené lokalitě. Nejistý klient se obrací na realitního makléře s pochybností, zda skutečně dorazil na prohlídku bytu. Ten ho však s ujišťuje, že je na správném místě.
Nabízený byt se nachází v „lákavé a perspektivní lokaci v širším předměstí Prahy u německých hranic“. Když si jedna ze zájemkyň všimne, že skutečná velikost prostoru neodpovídá inzerovaným 60 m², makléř ji odvětí, že byl do rozlohy započítán i strop.
Další překvapení přichází i s nájemními pravidly. „Pan majitel si nepřeje žádné mazlíčky. Zvířátek je tady dost,“ upozorňuje makléř. Když se jeden ze zájemců odváží zeptat, co v bytě tak zapáchá, obchodník s klidem odpoví, že je naproti krematorium a továrna na azbest.
Uvnitř je byt v dezolátním stavu, zájemce i makléř dovnitř vstupují v ochranných přilbách. Hlas v reklamě však prostor představuje jako „unikátní byt řešený jako pologarsonka“ a slibuje i plné vybavení. Kamera mezitím zabírá plastovou židli, prázdnou bednu od piva sloužící jako podnožka a barel na praní prádla. Reklama láká i na „nadstandardní vymoženosti“ – vlastní klíče k získání na vyžádání či erární vidličku.
Hypotéka na nájem i platba ledvinou
Bytu má dominovat „rustikální, unikátně historická“ kuchyň, přičemž místo toho záběry ukazují špinavou zničenou troubu a na ní postavený barel s vodou. Ten má i funkci koupelny. V bytě chybí záchod, makléř však tvrdí, že „na dvoře už probíhá příprava na kadibudku“.
To vše makléř nabízí za sedmnáct tisíc korun – ovšem týdně. Pokud by měli nájemníci problém s platbou, nabízí realitka hypotéku na nájem nebo platbu ledvinou, k níž poskytuje i nožík na vyříznutí zdarma. „Tady pálka, tady tyč, a ať vyhraje ten nejlepší. No a potom lopata, je potřeba toho druhého zakopat. Pak za mnou přijďte podepsat smlouvu,“ nechává makléř zájemce, aby konkurenci vyřešili po svém.
Sérii upřímných reklam odstartoval Vladimír Špička parodií na Českou poštu. Video z ledna, ve kterém si utahuje z neduhů, které klienti pošty často kritizují, se stalo hitem českého internetu.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Do Česka se začali vracet čápi, jaro je již za dveřmi. Nejdřív se vracejí ti líní, říká expert