Elektrická novinka koncernu VW bude veřejně představena na nadcházejícím veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Volkswagen ID.7 je první bateriový sedan postavený na modulární platformě MEB a ve skutečnosti bude ještě o kus větší než Passat a Arteon. Výrobce ne náhodou mluví o mimořádně prostorném interiéru.
Už při konci výroby standardního sedanu Passat (dále už se vyrábí pouze verze kombi) bylo jasné, že musí přijít jeho elektrický nástupce. Oblíbená firemní „limuzína“ ztratila spalovací motor, dostala baterky a jmenuje se ID.7. Kromě nových technologií přináší také návrat obou karosářských verzí. Dostanete ji jako sedan, ale také kombi.
Volkswagen ID.7 délkou překonává někdejší vlajkovou loď koncernu VW Phaeton. Zdroj: Se svolením společnosti Volkswagen
Volkswagen ID.7 délkou překonává někdejší vlajkovou loď koncernu VW Phaeton. Zdroj: Se svolením společnosti Volkswagen
Jiná DNA
Porovnání s Volkswagenem Passat může být na první poslech trochu zmatečné. Je totiž jasné, že po technologické stránce tyto dva modely mnoho společného mít nebudou. V případě ID.7 je základem elektrická platforma MEB, a to má vliv i na design. Vyznačuje se krátkými převisy a vzadu plynuleji zkosenou střechou u karoserie typu sedan.
Menší a méně sedanovité tvary. Obě tyto vlastnosti souvisejí s elektrickým pohonem. Stejně jako byl Passat v minulosti průkopnickým autem, má jím být dnes i ID.7. Koeficient odporu vzduchu totiž dosahuje pouhých 0,23 Cx, což je výrazný pokles ve srovnání s koeficientem 0,3 v případě klasického Passatu.
Minimalistický interiér prakticky postrádá klasická tlačítka. Zdroj: Se svolením společnosti Volkswagen
Minimalistický interiér prakticky postrádá klasická tlačítka. Zdroj: Se svolením společnosti Volkswagen
Obrovský dojezd
Zajímavější jsou ovšem první faktické informace. Volkswagen uvádí, že tento rozměrný aerodynamicky tvarovaný model má bez dobíjení zvládnout až 700 km. Jaké přesně budou technické parametry, to zatím výrobce neprozradil, podle všeho ale půjde o techniku dobře známou třeba z ID.4 nebo ID.5. Oznámen byl pouze rozvor náprav 2,97 m, což je jen nepatrně menší hodnota oproti ID. Buzz a zhruba o 20 cm více oproti Škodě Enyaq iV. Díky tomu má být interiér nebývale prostorný.
Volkswagen ID.7 zároveň dostane obří středový displej. Svého času se Škoda chlubila tím, že v modelech Enyaq iV nabízí až třináctipalcový displej. To bývalo v rámci koncernu Volkswagen nejvíce. ID.7 ale nabídne středový displej ještě o dva palce větší.
Novinka se představí na nadcházejícím elektrosalonu v Las Vegas. Zdroj: Se svolením společnosti Volkswagen
Novinka se představí na nadcházejícím elektrosalonu v Las Vegas. Zdroj: Se svolením společnosti Volkswagen
Vyslyšené stížnosti
Na základě kritiky ze strany zákazníků pak automobilka přepracovala také ovládání klimatizace a posuvné dotykové lišty pod displejem konečně dostaly osvětlení.
Právě to je jedna z bolestí současného řešení u modelů Volkswagen, protože za tmy je v podstatě nemožné trefit se prstem na správné místo.ID.7 rovněž nabídne chytrou klimatizaci, která začne ohřívat, nebo chladit (podle toho, jaké je zrovna počasí) kabinu ještě před tím, než řidič do auta vůbec nastoupí. Díky systému bezklíčového odemykání automobil ví, že řidič přichází k vozidlu, takže může spustit klimatizaci s určitým předstihem.