Vyhořelí pracovníci ohrožují i váš byznys. Udržet je ve firmě a spokojené pomůžou tři rady

Rozhodnutí zákazníka zakoupit si produkt či službu ovlivňují velkou měrou emoce. Moment, na kterém mimořádně záleží, je konkrétní interakce se zaměstnanci – skutečnými tvářemi firmy. Proto je velmi důležité sledovat jejich motivaci, spokojenost, loajalitu. Podle průzkumu společnosti Microsoft Work Trend Index, který se každoročně zaměřuje na pracovní trh ve 31 zemích světa, včetně České republiky, se ale každý druhý pracovník v první linii cítí vyhořelý. A 45 % dokonce uvádí, že v příštím roce zvažuje změnu zaměstnavatele. Co mohou organizace udělat pro to, aby se jejich zaměstnanci cítili potřební, oceňovaní a důležití?

Jedním z klíčových faktorů je komunikace. Zaměstnanci potřebují dostávat včasné a přesné informace od svých manažerů i kolegů a zákazníků a naopak mít možnost sdílet svou zpětnou vazbu, obavy, ale i své nápady.

ČTĚTE TAKÉ: Tajemství úspěšného lídra: Nezáleží na věku, vzdělání ani pohlaví, musí ale přinést i oběti

Zasáhnout všechny pracovníky v první linii, kteří často střídají provozovny, směny a nepracují u počítače, může být náročné. Existuje však několik řešení, které mohou HR manažeři zvážit:

  • Vybavte své pracovníky v první linii mobilními zařízeními s cloudovými řešeními, která jim umožní kdykoli přistupovat k informacím, komunikovat a spolupracovat (přístup k intranetu, Microsoft Teams apod.).
  • Používejte video, audio a chatovací nástroje k usnadnění komunikace v reálném čase mezi pracovníky v první linii a jejich manažery, kolegy a zákazníky.
  • Využívejte zpětnou vazbu, průzkumy a analytiku k měření a zlepšování spokojenosti, výkonnosti a udržení pracovníků v první linii.

Rok 2024 je také rokem transformace pomocí umělé inteligence a vaši pracovníci v první linii by neměli zůstat pozadu.

„Když jsme se ptali na AI, 65 % pracovníků v první linii je optimistických a věří, že AI jim pomůže v jejich práci. Téměř 70 % by pak na umělou inteligenci předali velkou část svých administrativních úkolů,“ říká Bára Vávrová, HR Business Partner ve společnosti Microsoft.

Mít jasnou strategii pro AI je v současné době už nutností. „V Microsoftu věříme, že Microsoft 365, Microsoft Viva a Microsoft Copilot jsou tou správnou platformou pro transformaci zaměstnanců v první linii. Microsoft 365 jako nástroj pro bezpečnou produktivitu, Microsoft Viva jako platforma pro zkušenosti zaměstnanců a řešení Microsoft Copilot jako váš parťák pro AI,“ shrnuje Vladimír Hruban, produktový manažer pro Microsoft 365.

Pracovníci v první linii jsou těmi, kdo reprezentují vaši značku, přinášejí vaši hodnotu a vytvářejí loajalitu vašich zákazníků. Pokud jim poskytnete účinné a efektivní komunikační nástroje, včetně školení, jak je používat, mohou vám to zaměstnanci vrátit svojí angažovaností. Pokud vás zajímají další informace z výzkumu společnosti Microsoft ohledně pracovního trhu a budoucnosti práce, podívejte se na stránky Microsoft Worklab.

Autorka: Alena Kazdová, šéfredaktorka HR forum

Tagy: