Sociální síť Instagram se v celosvětovém měřítku vrhala do boje s dezinformacemi a spojila se s ověřovateli faktů po celém světě, aby odhalovala podvody v rámci sdílených fotografií nebo videí. Informovala o tom agentura AFP.
Sociální platforma, která je vlastněná Facebookem, spustila program na ověřování faktů již dříve ve Spojených státech amerických. „Dnešní expanze je důležitým krokem v našem pokračujícím úsilí v boji s dezinformacemi na Instagramu,“ uvedla sociální síť. „Na fotografii a videu založené dezinformace jsou v našem odvětví rostoucí výzvou a naše týmy se zaměřují na jejich řešení.“
Označený obsah bude ignorován
Instagram v USA začal spolupracovat se spojenci z třetích stran, kteří mu mají pomoci identifikovat, kontrolovat a označovat falešné příspěvky.
Obsah považovaný za falešný je ignorován instagramovým vyhledávacím a doporučovacím nástrojem a pokud se uživatelům zobrazí, je označen výstražným štítkem. „Pokud je obsah ověřovatelem ze třetí strany hodnocen jako falešný, nebo částečně falešný, omezujeme jeho distribuci,“ uvedla společnost. „Navíc je označen, aby se lidé mohli lépe rozhodnout co číst, čemu věřit a co sdílet.“
Jakmile je příspěvek shledán podvodným, software ho vyhledá napříč platformou Instagramu a označí ho podle toho.
Řešení provázané i s Facebookem
„Používáme přiřazovací obrazovou technologii, abychom našli další instance takového obsahu a aplikovali na něj štítek a pomohli tak omezit šíření dezinformací. Pokud je navíc něco shledáno jako nepravdivé, nebo částečně nepravdivé na Facebooku, ode dneška automaticky označíme identický obsah sdílený na Instagramu (a naopak),“ dodala společnost.
Instagram rovněž bude rozšiřovat svou funkci proti šikaně vyvinutou v průběhu letošního roku. Software s umělou inteligencí (AI) bude skenovat popisky a komentáře psané uživateli a bude je upozorňovat v případě, že jejich příspěvek může být považován za urážlivý. „Zjistili jsme, že tyto typy šťouchanců mohou lidi donutit, aby přehodnotili svá slova,“ vysvětlil Instagram tento krok.
Facebook podle svých webových stránek momentálně využívá ověřovatele faktů třetích stran ve více než deseti zemích.