reklama

Auto z tryskáče je bizarní unikát, který marně hledá majitele za 110 milionů korun

Learmusine – to je přezdívka, kterou dostalo unikátní auto s karoserií z vyřazeného soukromého tryskáče Learjet. Postavil ho muž z americké Minnesoty, který obchoduje s limuzínami. Této se ale zbavit nemůže. Zřejmě i proto, že za ni původně žádal v přepočtu 110 milionů korun.

reklama

Američan Frank DeAngelo se zabývá přestavbou typických amerických limuzín, které slouží ne svatbách, pohřbech nebo večírcích. V roce 2019 se předvedl v pořadu Ridiculous Rides s vozem, jenž mu měl zajistit pozornost. Dal mu totiž karoserii z opravdového luxusního tryskáče Learjet. Do stavby podle svých slov investoval milion dolarů (přibližně 22 milionů korun).

Autor projektu nezapřel svou profesi, a tak vůz vybavil podobně jako každou jinou limuzínu. Do kabiny nasadil dlouhou lavici s koženými sedadly, bar, velkou televizi a sérii reproduktorů. Výsledný kýčovitý dojem doplňují barevné diody odrážející se v lesklém povrchu stěn vozu. Další reproduktory se ukrývají také venku pod bočními panely a také na místě tryskových motorů, takže lze spustit diskotéku, kdekoliv se Learmusine objeví.

Vůz váží téměř 5,5 tuny, a tak musel dostat výkonný motor. Tím je benzinový osmiválec Chevrolet Vortec s objemem 8,1 litru. Dosahuje síly 400 koní a dokáže limuzínu rozpohybovat až na rychlost 160 km/h. O stabilitu se starají 28“ kola obutá do gigantických pneumatik rozměrů 325/25. Auto je vybaveno také sportovní sedačkou a sadou kamer pro monitorování okolí při náročném manévrování.

Absurdní design, absurdní cena

DeAngelo chtěl samozřejmě na svém projektu, který mu podle jeho slov zabral dva roky práce, pořádně vydělat. Za své jedinečné dílo požadoval alespoň pět milionů dolarů, tedy 110 milionů korun. Aukční síň Mecum stroj vzala pod svá křídla, ale nejvyšší příhoz během aukce byl jen 600 tisíc dolarů (13,2 milionu). K prodeji tedy nedošlo.

Důvodů je hned několik. Problémem může být homologace, ostatně auto se ani na jediné fotografii neobjevuje s registrační značkou. Zřejmě i proto by nový majitel dostal k vozu i tahač s vlekem. Kromě toho je interiér vozu i řada jeho exteriérových dílů přehlídkou nevkusu, za který už dnes extra bohatí lidé příliš neutrácejí. Prodej zřejmě brzdí i aktuální pandemie koronaviru, která party atmosféře příliš nepřeje.

Majitel se ale nevzdává a pokusí se svou kreaci dát k prodeji znovu. Tentokrát bude nabídnuta v květnové aukci. Zda se mu ale nyní bude dařit a přijde nabídka, která alespoň pokryje 22milionové náklady, není jisté.

Tagy:

Hlavní zprávy

Termíny a systém prvního předvánočního MS ve fotbale 2022. Proč začíná v listopadu?

Česká reprezentace zabojuje o fotbalové mistrovství světa v Kataru v březnové baráži. Pokud by ve dvoukolovém play-off uspěla, bude se upínat k termínu 21. listopad 2022. Právě v tento den „mundial“ v exotické destinaci začíná. Termín je to pro světový šampionát dosti netradiční, ale vzhledem k vedrům v Perském zálivu je zimní varianta pro hráče komfortnější než tradiční letní.

reklama

Domácí zpravodajství

Spory uvnitř České lékařské komory gradují. O očkování dětí museli členové jednat ve sněhu

Spory uvnitř České lékařské komory (ČLK) nabírají na intenzitě. Menší část jejích členů chtěla v sobotu v Lékařském domě uspořádat odbornou diskusi o očkování dětí. Vedení ale konání akce zamítlo. Jako důvod uvedlo špatnou epidemickou situaci. Jednání se tak muselo uskutečnit venku ve sněhu. Organizátoři semináře, kteří si přezdívají Paralelní lékařská komora a jsou podepsaní pod Deklarací lékařů proti nátlaku na očkování, to považují za naschvál. Prezident komory Milan Kubek to odmítá.

Hrůzné snímky plic neočkovaných s covidem: Lékař posílá lidem varovný vzkaz

Bez dalších závažných nemocí, 46 a 38 let, těžké plicní postižení. Další „sporťák 48 let“ na mimotělním oběhu. Lékař plzeňské letecké záchranné služby Jiří Chvojka zveřejňuje na sociálních sítích anonymní příběhy lidí, kterým zdraví zničil covid. Dá se předpokládat, že se jedná o lidi, kteří nejsou očkovaní, lékař totiž zároveň vyzývá k vakcinaci.

reklama