Pošta sponzoruje
Česká pošta se rozhodla podpořit letošní ročník festivalu Prague Pride a za balíčky v barvách duhy utratila 250 tisíc korun. To vše v době, kdy tento státní podnik ohlásil historicky nejvyšší ztrátu v hospodaření a omezuje provoz některých poboček. Odboráři i lidé, kteří si platí její služby, její krok kritizují.
Státní podnik oznámil, že se stal strategickým partnerem festivalu Prague Pride. Ten se uskuteční v týdnu od 2. do 8. srpna, jeho tématem je coming out neboli přiznání sexuální orientace svému okolí. Jako symbol podpory budou mít lidé možnost zaslat namísto klasického hnědého balíku duhový. Jedná se o limitovanou edici deseti tisíc kusů, za níž Česká pošta utratila 250 tisíc korun.
„Pošta je trvale podhodnocená a rozhodně se v poslední době nic nezměnilo. Řekl bych, že navýšení nepokrývá ani dnešní inflaci, tudíž každý její zaměstnanec je na tom den ode dne hůř,“ míní odborář Roman Burda z České pošty.
Letos v dubnu Česká pošta oznámila, že loni hospodařila se ztrátou téměř 1,4 miliardy korun, přesto v částce 250 tisíc korun za balíčky problém nevidí. „Na samotný Prague Pride nedáváme žádné peníze, jedná se o čistě marketingovou věc,“ říká mluvčí pošty Matyáš Vitík. Počin státního podniku však sklidil kritiku i od těch, kterým by měla sloužit a kteří si její služby platí.
Jak reagují politici?
„Vy jste možná hrdý partner, ale my zákazníci na vás vůbec nemůžeme být hrdí,“ napsal jeden z uživatelů na sociálních sítích. A nebyl jediný. „Nejenže neděláte svou dotovanou práci dobře, ale i špatně doručujete, máte nefunkční reklamace nebo si vymýšlíte, že adresát je nezastižen, i když je doma,“ pokračoval další.
CNN Prima NEWS oslovila několik lidí a ptala se jich, co si o duhových balíčcích myslí. „Není to v pořádku,“ komentoval jeden z dotázaných. Další však argumentoval, že pokud chce Česká pošta komunitu podpořit, může to udělat. Jiní se pak shodli na tom, že na barevné balíčky nemají názor. Převážně nesouhlasně se ovšem vyjadřují politici.
„Osobně vítám, že se státní podniky věnují i veřejně prospěšné činnosti,“ reagovala ministryně sociálních věcí Jan Maláčová (ČSSD). Naopak ekonom Jan Skopeček (ODS) by takovou podporu přenechal spíše soukromým podnikům, které mají zisk a mohou si to dovolit. Kritikou pak nešetřil Tomio Okamura (SPD). „Místo toho, aby se soustředila na zlepšení kvality služeb, dostala se do plusu a vydělávala, utrácí peníze za činnosti, které se České pošty vůbec netýkají,“ míní Okamura.