Zápach ve vagonech vlaku
Zápach moči ve vagonech, nefungující klimatizace, netekoucí voda a mnohahodinové zpoždění vlaku. To jsou zkušenosti některých cestujících, kteří se na dovolenou vydali vlakem společnosti RegioJet do Chorvatska. Ta se hájí, že zpoždění nabírá kvůli výlukám na tratích v kombinaci s kontrolou dokladů a proticovidovými opatřeními. Přiznává, že vlaky pak nejsou dostatečně připravené na další cestu.
Pro svou těhotnou manželku koupil v polovině července divák CNN Prima NEWS celé kupé ve vlaku z chorvatského Splitu zpět do Česka. Jenže podmínky ve vlaku byly podle jeho slov otřesné. „Klimatizace nešla, otevřel jsem proto okno. Na toaletu z vagonu sedm jsme šli do vagonu šest, ruce jsme si pak mohli umýt až ve vagonu osm,“ vypráví poškozený zákazník.
Stížnost stále bez odpovědi
Na každém metru byli podle jeho slov vystavováni s manželkou zápachu potu, moči a neskutečnému nepořádku. Nespokojený klient poté 19. července poslal RegioJetu stížnost, dosud mu však nikdo neodpověděl. Problém ovšem nebyl pouze v podmínkách, ve kterých museli lidé z Chorvatska cestovat. Vlak měl 90 minut zpoždění a operátor zákaznické podpory měl divákovi CNN Prima NEWS zavěsit telefon uprostřed hovoru.
Na vyřešení stížnosti má dopravce 30 dní. „Musím se omluvit. Kontaktoval jsem naše zákaznické centrum, aby stížnost začalo řešit,“ uvedl na dotaz CNN Prima NEWS mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle společnosti došlo v tomto případě k výraznému zdržení na maďarsko-chorvatských hranicích a při výlukách.
„Z toho důvodu byl omezený čas na obrat soupravy ve Splitu. Nebyl zřejmě dostatek času na provedení nezbytných činností, jako je vyčištění toalet a naplnění soupravy vodou,“ pokračoval Ondrůj. Pokud dojde k opravdu závažnému zpoždění vlaku, mají cestující nárok na finanční kompenzaci. Reklamovat mohou i nevyhovující podmínky anebo žádat náhradu škody.
„Každého zákazníka, který se na nás obrátí, řešíme individuálně,“ doplnil mluvčí. Stížností na vlaky RegioJetu do Chorvatska se jen v červenci objevilo více. Na sociálních sítích schytala společnost vlnu kritiky. „Kdyby místo fotek radši uklidili a drželi v čistotě toalety,“ napsal jeden z cestujících. Další s ním pak jen souhlasili. „Špína a odpadky v kupé, bez WC, bez vody, bez jídla, bez obsluhy. Nejhorší je, že nás za týden bude čekat cesta zpět,“ postěžoval si další.
RegioJet prý přijal několik opatření. Jedním z nich je přesun cestujících na části cesty do Splitu do autobusů, aby se zpoždění nepřenášelo na zpáteční spoj.
Klienti společnosti RegioJet si stěžují na otřesné podmínky při cestování do Chorvatska vlakem. Zdroj: CNN Prima NEWS