Špinavé toalety ve vlaku do Chorvatska
Cesta vlakem na dovolenou do Chorvatska se některým turistům změnila ve velmi nepříjemný zážitek. Cestující si nestěžovali pouze na mnohahodinová zpoždění, ale také na kvalitu nabízených služeb ve vlacích společnosti Regiojet. Barbora, která k Jadranu cestovala, upozornila CNN Prima NEWS na nefunkční toalety a také na značný nepořádek ve vlacích. Dopravce se za způsobené problémy omluvil.
Pondělní článek o jedenáctihodinovém zpoždění vlaku Regiojet do Chorvatska vyvolal značný ohlas čtenářů. Někteří z nich se začali redakci ozývat s dalšími nepříjemnými zážitky, které během své cesty k moři zažili. Paní Barbora například přeposlala redakci oficiální stížnost, v níž kritizovala hygienická zařízení ve vlaku. Ta byla podle ní ve velmi nevyhovujícím stavu.
„Má stížnost se týká dvou bodů. Zaprvé nedostatečného počtu toalet pro téměř plně obsazený vlak. Ze Splitu jsme v neděli večer odjížděli se čtyřmi funkčními toaletami pro sedm vagonů... Během noci na pondělí ze čtyř toalet zůstaly funkční pouze dvě (respektive tři, bohužel na té tři netekla voda – ani pro umytí rukou, natož pro spláchnutí, proto ji za nefunkční považuji též), přičemž v noci na nich nesvítila světla. Mýdlo nebylo na žádné z nich,“ stěžovala si cestující.
Situace se nezlepšila ani po připojení vlaku z Rijeky. „Toalety v druhé polovině vlaku jedoucího z Rijeky na tom byly obdobně, našly jsme tři funkční, ač jsme samozřejmě z důvodu přílišné vzdálenosti na tyto toalety moc nedocházely, možná se tedy někde nalézala ještě i toaleta čtvrtá,“ napsala.
Nebylo možné si ani umýt ruce mýdlem
Druhá stížnost se týkala nedostatečného úklidu. „Zadruhé podávám stížnost na nehorázný nepořádek, který ve vlaku panoval. Kus toaletního papíru (snad nepoužitého) nám ležel přímo před vchodem do kupé. Odklidila jsem ho nakonec po cca třech hodinách jízdy já sama poté, co nám kolem kupé prošlo několik stevardů, k nepořádku zcela slepých – a kdy jsem tedy ztratila naději, že tak učiní někdo z nich. Netuším, co vše je v popisu práce stevarda, ale není-li jeho úkolem uklízet vlak, měl by vlakovou četu doplnit někdo, kdo toto v popisu práce má,“ psala Barbora.
„Toto byl ten nejhorší lowcost, jakým jsem kdy cestovala, takže vás žádám o vrácení rozdílu peněz mezi kvalitou mnou zakoupeného způsobu dopravy a nejhorším lowcostem, který nabízíte. Na svých stránkách uvádíte, že službou pro nás zdarma je úklidová služba po celou dobu cesty (včetně toalet), s ohledem na pandemii COVID-19 bych očekávala, že možnost umytí rukou mýdlem kdekoliv ve vlaku bude samozřejmostí – výsledkem je, že jsem šťastná, že jsme nechytily žádné průjmy z fekálních bakterií nebo žloutenku, covid mne zajímal opravdu až na posledním místě,“ doplnila cestující.
Regiojet: Cestujícím se omlouváme
Redakce požádala o reakci přímo společnost Regiojet. Ta se zákazníkům za nepříjemnosti omluvila. „Vámi poslanou stížnost detailně prošetřuje naše zákaznické centrum. Spojíme se s cestující nejen s omluvou, ale také kvůli kompenzacím za snížený komfort během cesty. Každá zpětná vazba od zákazníka je pro nás klíčová,“ sdělil pro CNN Prima NEWS mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.
„Zkušenost, kterou píše cestující, nás velmi mrzí, a omlouváme se. Provoz víkendových spojů do a z Chorvatska byl výrazně zasažen silnými bouřkami na území Chorvatska. Vlaky čekaly na uvolnění tratí, které byly blokovány popadanými stromy, a nebyly několik hodin sjízdné. To ovlivnilo také jízdu zpátečních spojů a možnosti pro přípravu a ošetření souprav v obratových stanicích. Přijali jsme proto další opatření, abychom v podobných situacích dokázali co nejvíce zkrátit následná zpoždění, měli dostatek prostoru na ošetření soupravy a minimalizovali dopady na cestující,“ doplnil.