reklama
CNN Prima News chytrá karanténa

chytrá karanténa

Výpis příspěvků ke štítku „chytrá karanténa “

Zelená, nebo červená? Koronavirová aplikace jako vstupenka na řadu míst v Číně

Aby lidé mohli v některých čínských městech vstoupit do kanceláří, restaurací, parků nebo nákupních středisek, musejí doložit svůj zdravotní stav mobilní aplikací. V ní se zobrazí, zda jsou, nebo nejsou koronavirou hrozbou, popsala francouzská agentura AFP. Zelený status pustí člověka do většiny veřejných míst, žlutá barva ho může poslat do domácího vězení a obávané červené světlo člověka uvrhne do dvoutýdenní karantény v určené ubytovně.

S chytrou karanténou pomůže aplikace eRouška a velké call centrum

Do projektu chytré karantény, který ministerstvo zdravotnictví testovalo od začátku dubna a celoplošně spustilo 1. května, se zapojí lidé i pomocí mobilní aplikace eRouška nebo sdílením polohy v aplikaci Mapy.cz. Sdělil to premiér Andrej Babiš (ANO) s tím, že k projektu vznikne i velké call centrum. Podle ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO) se strategie boje s koronavirem změní z plošných opatření na lokální zásahy.

K VĚCI: Chytrou karanténou si kupujeme pojištění, tvrdí člen NERVu Jurajda

Do chytré karantény je potřeba masivně investovat. Jedná se o jeden ze dvou účinných nástrojů, který lze využít v boji s pandemií, tím druhým jsou plošná omezení, jež jsou ale v důsledku velmi drahá. Rolí Národní ekonomické rady vlády (NERV) je propojení ekonomických a epidemiologických scénářů, uvedl její člen a profesor CERGE institutu, ekonom Štěpán Jurajda v rozhovoru s Pavlínou Kosovou v pořadu K věci.

Chytrá karanténa je potřebná, uvedlo 65 procent dotázaných

Více než 60 procent lidí považuje chytrou karanténu za potřebnou. Konkrétně z průzkumu agentury G82 pro CNN Prima NEWS vyplývá, že 35 procent lidí považuje chytrou karanténu za potřebnou, dalších 30 procent za potřebnou, ale zasahující do soukromí, 7 procent lidi si myslí, že potřebná není, ale do soukromí nezasahuje a 15 procent uvedlo, že v ní nevidí užitek a spíš je podle nich rizikem, protože zasahuje do soukromí.

reklama