Hokejové týmy pořádně odskákaly nejtužší koronavirové časy – povolená návštěva v krytých halách byla žádná nebo minimální. A příjmy ze vstupného logicky zrovna tak. Proto v extraligových organizacích zavládla euforie, když se před sezonou 2021–2022 dozvěděly, že tribuny se mohou kompletně zaplnit. Jenže čtvrtina soutěže je prakticky pryč a žádný hlad po vstupenkách nenastal. Jedním z klubů, který nad nezájmem fanoušků kroutí hlavou, je Škoda Plzeň.
K návštěvě extraligového zápasu je nutné splnit jednoduchou podmínku. Buďto předložit negativní test na onemocnění COVID-19, nebo přinést potvrzení o očkování. Kluby očekávaly, že po temných časech, kdy ochozy zely prázdnotou, vezmou příznivci stadiony útokem. Myslely si, že v kontextu možnosti zase moct podpořit oblíbený tým přímo z místa dění není otestování se nebo vakcinace velkou překážkou.
Jak ale čísla návštěvnosti ukazují, možná spolu s obavami z přetrvávající pandemie a cenami vstupenek je.
„Jak fanoušci, tak vedení klubu hledají důvody propadu návštěvnosti v letošní sezoně, neboť se nikomu nelíbí poloprázdné hlediště. Příčin může být hned několik. Obava z velké koncentrace lidí a možného nakažení? Nechuť se testovat nebo očkovat? Zapomněli snad fanoušci po roce na svůj klub? Nebo je problémem cena vstupenek?“ táže se Škoda Plzeň.
I když v předkoronavirové době byl plzeňský „zimák“ s kapacitou přes 8 000 míst málokdy vyprodaný, chodily poměrně vysoké návštěvy. V sezoně 2019-2020 to dělalo v průměru 6 134 diváků, páté nejvyšší číslo v soutěži. Momentálně je Škoda až na desáté pozici s hodnotou 2 964 příznivců. Značný propad, který neodpovídá předpokladu, že po období lockdownů a nemožnosti zajít si na hokej bude naopak zájem o zápasy větší.
Plzeň se snaží paradoxu přijít na kloub a zároveň dělá vše pro to, aby návštěvnost šla nahoru. Se svým táborem podporovatelů uzavřela sázku. „Připravili jsme speciální cenu na zápas s týmem HC Dynamo Pardubice, který se odehraje v pátek 22. 10. 2021 od 17:30. Všechny sektory k stání za jednotných 99 Kč. Pokud se za tuto cenu prodá více než 1 000 vstupenek, zavazuje se klub připravit speciální cenu do sektorů k stání na zbývající utkání až do konce roku 2021. Tak neváhejte a přijďte pomoci sázku vyhrát,“ napsal klub v prohlášení.
Excelují Pardubice
„Škodovka“ není jediná, která se potýká s nedostatečným zájmem fanoušků. Sparta Praha je sice v žebříčku návštěvnosti na čtvrtém místě nad Plzní, ale průměrně 5 856 diváků není nic, čím se klub chtěl chlubit. Hraje totiž v – na české poměry – monstrózní O2 Areně, jež pojme až 18 000 fanoušků. V ročníku před covidem na Spartu chodilo v průměru 10 330 lidí.
Z obliga jsou částečně kladenští Rytíři. Ti kvůli přestavbě vlastní haly hrají „domácí“ zápasy v chomutovském azylu, a proto se průměrnému číslu 2 036 diváků nelze divit.
Pochvalu si naopak zaslouží nováček Motor České Budějovice, Kometa Brno a hlavně Dynamo Pardubice. Jako by se covid na východě Čech vůbec nevyskytoval. U „perníkářů“ se totiž na hokej chodí za každých okolností, proto je průměrná návštěvnost 7 786 ještě o chlup větší než v sezoně 2019-2020.
Ale také to souvisí s tím, že Pardubicím to na ledě šlape a po 14 zápasech jsou v neúplné tabulce první. Stejně tak vedou v návštěvnosti.