Hokejové týmy pořádně odskákaly nejtužší koronavirové časy – povolená návštěva v krytých halách byla žádná nebo minimální. A příjmy ze vstupného logicky zrovna tak. Proto v extraligových organizacích zavládla euforie, když se před sezonou 2021–2022 dozvěděly, že tribuny se mohou kompletně zaplnit. Jenže čtvrtina soutěže je prakticky pryč a žádný hlad po vstupenkách nenastal. Jedním z klubů, který nad nezájmem fanoušků kroutí hlavou, je Škoda Plzeň.
K návštěvě extraligového zápasu je nutné splnit jednoduchou podmínku. Buďto předložit negativní test na onemocnění COVID-19, nebo přinést potvrzení o očkování. Kluby očekávaly, že po temných časech, kdy ochozy zely prázdnotou, vezmou příznivci stadiony útokem. Myslely si, že v kontextu možnosti zase moct podpořit oblíbený tým přímo z místa dění není otestování se nebo vakcinace velkou překážkou.
Jak ale čísla návštěvnosti ukazují, možná spolu s obavami z přetrvávající pandemie a cenami vstupenek je.
„Jak fanoušci, tak vedení klubu hledají důvody propadu návštěvnosti v letošní sezoně, neboť se nikomu nelíbí poloprázdné hlediště. Příčin může být hned několik. Obava z velké koncentrace lidí a možného nakažení? Nechuť se testovat nebo očkovat? Zapomněli snad fanoušci po roce na svůj klub? Nebo je problémem cena vstupenek?“ táže se Škoda Plzeň.
Nejste očkovaní, na olympiádu nepojedete. Trenér Pešán nominuje jen vakcinované hokejisty
Čeští hokejisté odmítající očkování proti koronaviru se s největší pravděpodobní nepodívají na olympijské hry v Pekingu. Trenér reprezentace Filip Pešán pro CNN Prima NEWS připustil, že při sestavování týmu přihlédne k tomu, zda jsou hráči vakcinovaní.
I když v předkoronavirové době byl plzeňský „zimák“ s kapacitou přes 8 000 míst málokdy vyprodaný, chodily poměrně vysoké návštěvy. V sezoně 2019-2020 to dělalo v průměru 6 134 diváků, páté nejvyšší číslo v soutěži. Momentálně je Škoda až na desáté pozici s hodnotou 2 964 příznivců. Značný propad, který neodpovídá předpokladu, že po období lockdownů a nemožnosti zajít si na hokej bude naopak zájem o zápasy větší.
Plzeň se snaží paradoxu přijít na kloub a zároveň dělá vše pro to, aby návštěvnost šla nahoru. Se svým táborem podporovatelů uzavřela sázku. „Připravili jsme speciální cenu na zápas s týmem HC Dynamo Pardubice, který se odehraje v pátek 22. 10. 2021 od 17:30. Všechny sektory k stání za jednotných 99 Kč. Pokud se za tuto cenu prodá více než 1 000 vstupenek, zavazuje se klub připravit speciální cenu do sektorů k stání na zbývající utkání až do konce roku 2021. Tak neváhejte a přijďte pomoci sázku vyhrát,“ napsal klub v prohlášení.
Excelují Pardubice
„Škodovka“ není jediná, která se potýká s nedostatečným zájmem fanoušků. Sparta Praha je sice v žebříčku návštěvnosti na čtvrtém místě nad Plzní, ale průměrně 5 856 diváků není nic, čím se klub chtěl chlubit. Hraje totiž v – na české poměry – monstrózní O2 Areně, jež pojme až 18 000 fanoušků. V ročníku před covidem na Spartu chodilo v průměru 10 330 lidí.
Z obliga jsou částečně kladenští Rytíři. Ti kvůli přestavbě vlastní haly hrají „domácí“ zápasy v chomutovském azylu, a proto se průměrnému číslu 2 036 diváků nelze divit.
Pochvalu si naopak zaslouží nováček Motor České Budějovice, Kometa Brno a hlavně Dynamo Pardubice. Jako by se covid na východě Čech vůbec nevyskytoval. U „perníkářů“ se totiž na hokej chodí za každých okolností, proto je průměrná návštěvnost 7 786 ještě o chlup větší než v sezoně 2019-2020.
Ale také to souvisí s tím, že Pardubicím to na ledě šlape a po 14 zápasech jsou v neúplné tabulce první. Stejně tak vedou v návštěvnosti.