Legendární francouzský pilot se s českým vozem Škoda Fabia RS Rally2 zúčastnil výborně obsazené Azores Rallye a v konkurenci o několik generací mladších borců bez větších problémů zvítězil. Už devětačtyřicetiletý Loeb se Škodovkou dosud nikdy nezávodil, přesto ji dovedl do cíle na čele pelotonu dalších sedmi Fabií před mistrem světa Mikkelsenem.
„Mistr zalétá i na vratech od stodoly,“ říká známé závodnické přísloví. Ne že by snad těmi „vraty“ byly nové soutěžní Fabie RS Rally2, sednout však v pokročilém sportovním věku poprvé do neznámého auta a hned zvítězit, to chce mnohem víc než štěstí. Nesmrtelný Sébastien Loeb ale i na prahu padesátky jednoznačně ukazuje, že kdo jednou umí, ten prostě umí.
Mistr všech mistrů, to je Sébastien Loeb, Michael Schumacher mezi jezdci rallye. Zdroj: se svolením Škoda Motorsport
Suverénní jízda
Po letech, kdy se azorská rallye pravidelně objevovala v termínové listině evropského šampionátu v automobilových soutěžích, z kalendáře pro rok 2023 vypadla. Na startu se ale paradoxně objevily zářivější hvězdy než kdy předtím. Kromě Loeba totiž pořadatel akce dokázal zlákat i loňského mistra světa a Evropy Andrease Mikkelsena nebo Oleho Christiana Veibyho. Za Čechy na Azorech úspěšně bojoval český talent Erik Cais – samozřejmě také s Fabií.
ČTĚTE TAKÉ: Trpícího Schumachera chtěl zradit blízký přítel. Média mají s rodinou jasnou dohodu
Bývalí týmoví kolegové z Hyundai Motorsport Loeb a Mikkelsen startující na škodovkách německého týmu Toksport si na trati nic nedarovali. Loeb startoval přitom letos v rallye vůbec poprvé a Mikkelsen podruhé po únorovém vystoupení v Kataru.
Zkušeně do cíle
Posádka Sébastiena Loeba s navigátorkou Lauréne Godey si nakonec připsala celkové vítězství, druhé místo po tvrdém boji obsadil tovární jezdec Škody Andreas Mikkelsen. Ten přišel o naději na vítězství nedlouho před koncem, když přehnal rychlost na příjezdu do jedné ze zatáček a poškodil zadní část svého vozu.
Z podobných důvodů nakonec uteklo třetí místo českému pilotovi Eriku Caisovi, který měl v poslední rychlostní zkoušce defekt pneumatiky, po němž následoval pád až na konečné šesté místo. Za zmínku jistě stojí, že prvních osm (!) jezdců řídilo vůz Škoda Fabia v různých soutěžních specifikacích.