Herec Myšička: Že je Dejvické divadlo stále populárnější? To je pozitivní fáma

Není pravda, že Dejvické divadlo jen stoupá, říká Martin Myšička.

Umělecký šéf Dejvického divadla a herec Martin Myšička mluvil v pořadu K věci o tom, že s několikatýdenním odstavením kvůli koronaviru se scéna vyrovnala třeba on-line aukcí lístků. I věhlasná dejvická scéna je po pauze v mínusu. Že její popularita stále jen stoupá, podle Myšičky není pravda.

„Bylo to drahé volno,“ řekl Myšička o uplynulých týdnech. Nyní je však divadlo znovu otevřené, i když do konce tohoto týdne pouze pro 50 diváků. „Máme výhodu, že je o nás velký zájem, využíváme toho nyní, když můžeme hrát jen pro 50 diváků. Nabídli jsme lístky v aukci on-line a spoléhali na to, že se najdou takoví, kteří zaplatí vyšší než nominální hodnotu,“ přiblížil strategii v pořadu K věci. „Díky nim už se ztráta tak neprohlubuje. Od 8. června budeme hrát jako dříve,“ dodal umělecký šéf Myšička.

Mnozí diváci se ozvali také s tím, že lístky nebudou chtít vrátit, řekl Myšička. Aby scéna ztráty ještě více dorovnala, obohatí divadelní sezonu o několik srpnových představení a přidá i několik kusů navíc v září. První podzimní měsíc také odehraje premiéru představení Vina?, které muselo být kvůli šíření koronaviru odloženo. „Budeme hledat další možnosti jako zadaná představení pro firmy či opět nějakou aukci,“ řekl dále Myšička.

Na konci dubna například přišli Milan Šimáček a Ivan Trojan s unikátním projektem zápasu mezi fotbalisty Bohemians Praha a herci dejvické scény. Oba herci jsou totiž velkými fanoušky fotbalu. Fotbalisté a herci si v projektu vyměnili role a snažili se splnit úkoly druhé profese. Benefiční zápas, který pomohl nejen divadlu, ale také nemocnic Na Františku a Herecké asociaci, skončil remízou.

Je třeba se neustále okysličovat

Myšička si je prý vědom toho, že mnohá divadla jsou v horší situaci, protože se netěší takové popularitě nebo mají jiný právní status a nemohou čerpat stejné podpůrné programy jako divadla, která jsou obecně prospěšnými společnostmi. Dodává ale, že neustále rostoucí popularita Dejvického divadla je „pozitivní fámou“.

„Jsem si vědomi toho, že když vlna (popularity) kulminuje, musí také opadnout. Snažíme se o obměňování souboru, který se vlastně obměňuje přirozeně, či hledání nových režisérů. Stejně tak znovu pracujeme s těmi, kteří se osvědčili,“ vysvětluje. „Je třeba se neustále okysličovat, ale nevidím to tak, že bychom jen stoupali nahoru,“ uzavřel umělecký šéf Myšička.

Tagy: