Popularita cyklistiky roste, jezdí více než každý třetí Čech

Lidé vyměnili motorová vozidla za jízdní kola.

Cyklistika se mezi Čechy těší oblibě

Češi stále využívají jízdní kola převážně k rekreačním účelům, v okolních zemích se stala i oblíbeným způsobem dopravy do práce. Na silnicích tak v cizině často ráno i večer potkáte zhruba stejné množství cyklistů jako automobilů. Trend se začíná postupně rozšiřovat i u nás a popularita cyklodopravy roste. Podíváme se na čísla.

Z průzkumu, který v dubnu provedla společnost United Assistaince na vzorku patnácti set respondentů, můžeme vyčíst, že kolo jako jediný dopravní prostředek u nás používají pouze 4 procenta lidí. Zbytek využívá převážně vlastní automobil nebo hromadnou dopravu. 15 procent lidí chodí podle průzkumu do práce pěšky a 4 procenta se svezou autem společně s kolegou.

Češi tedy kolo vnímají především jako prostředek pro rekreaci a sport. Projížďkám se věnuje 35,5 procenta obyvatel. Stejně jako v ostatních evropských státech se i u nás cyklistice častěji věnují muži než ženy. Jedinou zemí, kde častěji potkáte cyklistku než cyklistu, je Dánsko

Cyklistika v poslední době ještě získává na oblibě

S rostoucím zájmem o dovolené v tuzemských destinacích roste i zájem právě o jízdní kola a vypadá to, že se cyklistika bude toto léto těšit ještě větší oblibě než doposud. Prodejci se ale s nárůstem nových zákazníků obávají, že kvůli zahraničním dodavatelům nebudou schopni zajistit některé součástky.

Italové dostanou kvůli epidemii koronaviru od vlády peníze na kolo

Obyvatelé větších italských měst dostanou v rámci boje proti dalšímu šíření koronaviru finanční příspěvek na nákup nového kola, skútru či koloběžky. Vláda tak chce lidi motivovat, aby méně používali prostředky hromadné dopravy, kde se mohou snadno nakazit, a zároveň tak přispět ke zlepšení kvality ovzduší, napsal web Local.it.

Na otázku, jestli se opravdu zvedl zájem o cyklistiku, odpovídal vedoucí jedné pražské prodejny s koly František Myslivec. „Je to zapříčiněné tou dobou, ve které lidé museli být doma a nemohli se věnovat aktivnímu sportu. Najednou se všichni nahrnuli do prodejen a ten zájem je teď větší.“

Mezi největší zájemce patří rodiny s dětmi. Přibylo ale i mnoho starších lidí, kteří často využívají elektrokola. Kromě jízdních kol lidé často nakupují i cyklistické oblečení a boty.

Podle vedoucího cykloprodejny nechávají rodiny v obchodech za jízdní kola desetitisíce korun. V případě elektrokol se pak ceny vyšplhají až do několika stovek tisíc.

Profesionální silniční cyklista Roman Kreuziger zvýšený zájem o cyklistiku pozoruje i z vlastní zkušenosti s dětmi, se kterými v období pandemie trávil hodně času na projížďkách v lese. „V lese byla těch lidí opravdu spousta, takže jsem z toho byl překvapený,“ popsal.

Tagy: