Kia likviduje sklady. Model EV6 GT s výkonem 585 koní jde koupit pod milion korun

Korejská automobilka zveřejnila výhodnou letní nabídku na elektromobil Kia EV6. Zákazníci mohou díky výprodeji skladových zásob a státní dotaci ušetřit až půl milionu korun. Akce platí pouze do konce srpna.

Kia EV6 je veřejností i motoristickými novináři považována za jeden z nejlepších elektromobilů na trhu. Dokazuje to i tím, že se v roce 2022 stala vítězem evropské ankety Auto roku. Díky nejmodernějším technologiím a 800V architektuře dokáže elektrický crossover ujet až 528 kilometrů, dobije se za 18 minut a ve vrcholné verzi, která má 585 koní, zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Přitom se stále dá pořídit za poměrně rozumné peníze, a to obzvláště teď v rámci letní akce.

K TÉMATU: Zleva dobrý, zprava Jágr. Dopravní nehody se nevyhýbají ani slavným osobnostem

Likvidace skladů a slevy až půl milionu

Kia se zbavuje skladových zásob, a zákazníci tak mohou využít zvýhodnění na model EV6. Celková výše úspory se odvíjí od zvolené varianty a výbavy vozu. Sleva začíná na 364 tisících korunách a její horní hranice překračuje hranici 530 000 korun bez DPH.

„Naše akce se vztahuje na všechny skladové modely EV6 a lze ji kombinovat s Dotačním programem elektromobilita MPO ČR s finančním příspěvkem až 200 000 korun bez DPH od Národní rozvojové banky a MPO ČR. K nákupu je rovněž možné využít i zvýhodněné financování Kia Select s úrokem 2,99 procenta. Letní zvýhodnění zákazníci získají i v případě nevyužití Dotačního programu elektromobilita,“ uvedl Michal Dolanský, obchodní ředitel Kia Czech.

To ve zkratce znamená, že Kia EV6 v populární výbavě Earth PRO se zadním pohonem jde pořídit už od 783 309 korun bez DPH. No a sportovní verze GT s pohonem všech čtyř kol a výkonem 585 koní, která se řadí mezi nejrychlejší elektromobily na trhu, vyjde na 996 tisíc korun (bez DPH). Jen pozor, akce platí pouze do konce srpna nebo do vyprodání zásob.

Více o modelu Kia EV6

Kia EV6 je postavena na podvozkové platformě E-GMP, která je jako první přímo určena pro elektrické modely a používá ji třeba i sesterský Hyundai Ioniq 5. Díky tomu umožňuje naplno rozvinout všechny výhody, které elektrický pohon přináší, což je z hlediska designu zejména větší prostornost a absence prvků, které jsou nutné pro modely se spalovacím motorem.

Kia a Hyundai přišly jako první mainstreamové automobilky s 800V architekturou umožňující ultra-rychlé nabíjení. Tu do té doby nabízely pouze nejvyspělejší a zároveň nejdražší elektromobily značek Porsche, Audi či Mercedes-Benz. Německé trio sice poskytuje ještě o něco vyšší nabíjecí výkon, ale i tak je 220 kW v podání Korejců na danou třídu bezkonkurenční. Bohužel takový výkon v Česku podporuje jen hrstka nabíjecích stanic.

Pokud ale řidič na takovou nabíječku dorazí, může mít jistotu, že se Kia EV6 s kapacitou baterie 77,4 kWh dobije z 10 na 80 procent za 18 minut (u všech verzí). Během necelých 4,5 minuty se tak dojezd auta prodlouží o 100 kilometrů.

Tagy:
hobby elektromobil Kia automobilový průmysl Hyundai architektura DPH volný čas Česko Kia EV6 produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství