Francouzská skupina LVMH se po roztržce dohodla s americkým klenotnictvím Tiffany & Co, které převezme za 15,8 miliardy dolarů, v přepočtu 370 miliard korun. Z ceny, na níž se firmy původně dohodly, ale která se kvůli dopadům koronaviru stala předmětem sporu, LVMH ušetří kolem 425 milionů dolarů. Informovala o tom agentura Reuters. Pro francouzský podnik je to největší akvizice.
Transakci, jejíž dokončení se čeká na začátku roku 2021, musejí schválit regulační úřady a akcionáři Tiffany.
Francouzská skupina LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) nabídla klenotnictví Tiffany za jednu akcii 131,5 dolaru, zatímco předchozí nabídka činila 135 dolarů, uvedly společnosti. Ostatní části dohody, která byla schválena loni v listopadu, zůstávají beze změn. „Vždy jsme byli přesvědčeni o tom, že Tiffany má úžasný potenciál. Věříme, že skupina LVMH je pro Tiffany a její zaměstnance v této nové vzrušující kapitole tím pravým domovem,“ konstatoval za francouzskou skupinu její šéf Bernard Arnault.
Milionová loupež hodinek v Brně: Soud poslal člena mezinárodního gangu na 7 let do vězení
Sedm let ve věznici s ostrahou. Na tak dlouho poslal brněnský soud Litevce, který jako člen organizovaného gangu přepadl před několika lety klenotnictví v centru Brna. Pachatelé si tehdy odnesli hodinky za více než 4 miliony korun. Skupina navíc takto loupila po celé Evropě.
Kompromis ukončil rok trvající ságu, v níž nechyběla slovní přestřelka, zásah francouzské vlády a podání žaloby v USA, shrnula agentura Bloomberg vývoj kauzy. Firmy se nakonec vyhnuly střetu v soudní síni, který měl začít v lednu.
LVMH je největším výrobcem luxusního zboží na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot nebo řetězec parfumerií Sephora.
Značka Tiffany byla založena v roce 1837 v New Yorku a je známá krabičkami v barvě vajec drozda stěhovavého či diamantovými prsteny. Patří mezi nejznámější jména v sektoru, proslavil ji také Truman Capote novelou Snídaně u Tiffanyho i stejnojmenný film s Audrey Hepburnovou.
V posledních letech se ale firmě, která ve světě zaměstnává asi 14 000 lidí, příliš nedaří získat přízeň mladších zákazníků. Musí se vypořádat i se změnou chování čínských klientů, kteří se stahují z USA a utrácejí více doma. Po celém světě má klenotnictví Tiffany přes 300 obchodů, v České republice otevřelo obchod v roce 2012 v pražské Pařížské ulici.