K historickému čtvrtému titulu v Premier League přidal britský fotbalový klub Manchester City spolu se společností PUMA představení nového domácího dresu pro sezónu 24/25. Dres je inspirovaný manchesterskou telefonní předvolbou 0161.
Manchester City má v těchto dnech napilno. V neděli tým jako první v historii Premier League získal čtyřikrát po sobě titul. Ještě předtím však společně s globální sportovní značkou Puma odhalil nový domácí dres pro sezónu 24/25. Tradičně světle modrý dres je pro nadcházející sezonu inspirován městskou telefonní předvolbou 0161, která je vetkána přímo do jeho lemu.
ČTĚTE TAKÉ: Leverkusen prodloužil neporazitelnost a slaví postup. Ve finále Evropské ligy vyzve Bergamo
Manchesterské 0161 znamená pro jeho obyvatele víc než jen obyčejnou telefonní předvolbu. Číslo je často k vidění na sloupech veřejného osvětlení, na oblečení fanoušků, nebo dokonce na jejich tetování. Vyjadřuje příslušnost k městu, ať se jeho nositel nachází kdekoli na světě.
V nadcházející sezóně bude 0161 vetkané do nápadných lemů klubových dresů. Bude tak podle vyjádření klubu přesvědčovat fanoušky z celého světa, aby dres nosili a užívali si jeho původ. Ať už se nacházejí kdekoli: od východního Manchesteru po Istanbul, od centra Manchestru Northern Quarter po Norsko nebo od předměstí Moss Side až na druhý konec světa.
V novém videu oslavujícím nové domácí dresy se objevil manchesterský rapper Mikey Taylor (Tays), který kvůli klipu k uvedení nového dresu MCR 0161 na trh složil a nazpíval soundtrack.
„Pro mě jako fanouška bylo splněným snem napsat a zahrát skladbu pro prezentaci nových domácích dresů Manchester City 24/25, které jsou oslavou čísla 0161 a toho, co znamená být pravý Mancunian (obyvatel Manchesteru pozn. red.). Líbí se mi, jak je číslo zapracováno do designu dresu – nenásilně, ale viditelně připomíná, co pro město znamená. Doufám, že si fanoušci na celém světě můj track vezmou za svůj, a nemůžu se dočkat, až tým v nových dresech vyrazí na hřiště,“ řekl Tays ke své účasti na představení nových dresů.
„Tyto dresy krásně zosobňují, co to znamená být Mancunian a fanoušek Manchesteru City. Je to už náš šestý domácí dres pro Manchester City a jsme hrdí na to, že můžeme jeho designem opět ukázat, co znamená být Mancunian. Ať už jsou přímo z Manchesteru, nebo odkudkoli z celého světa, všichni fanoušci klub milují stejně, a právě to chceme novým dresem oslavit,“ uvedl Marco Müller, ředitel úseku Teamsport Apparel společnosti PUMA.
„Od sezóny 24/25 se naše klubové repliky dresů poprvé vyrábějí s využitím iniciativy RE:FIBRE, díky níž se z RE:FIBRE materiálu už vyrobily více než tři miliony oděvů pro 35 různých klubů, což přináší ekologičtější a udržitelnější způsob výroby fotbalových dresů,“ pokračoval Müller.
Hráči z celého světa si budou moci nové dresy Manchester City prohlédnout i ve velmi populární hře Fortnite a jejích tvůrčích variantách v Creator Worlds. V rámci první kampaně svého druhu vytipovaly PUMA a Manchester City některé z nejpopulárnějších her, do kterých na omezenou dobu uvedou na míru vytvořené dresy.
Ve všech pěti vybraných hrách – včetně těch nejoblíbenějších na platformě GO GOATED! – byla digitální integrace dresů zahájena souběžně s jejich fyzickou světovou premiérou. Hráči mohou dresy v digitální podobě najít také ve hrách Atlas Hiding Game, 2v2 Realistics, Chess, Ultimate Hide & Seek a Easy Obby.
Domácí dresy Manchester City jsou dostupné v prodejnách PUMA, na PUMA.com, v prodejně City na Etihad Stadium Store, na mancity.com/shop a u vybraných prodejců po celém světě.