K historickému čtvrtému titulu v Premier League přidal britský fotbalový klub Manchester City spolu se společností PUMA představení nového domácího dresu pro sezónu 24/25. Dres je inspirovaný manchesterskou telefonní předvolbou 0161.
Manchester City má v těchto dnech napilno. V neděli tým jako první v historii Premier League získal čtyřikrát po sobě titul. Ještě předtím však společně s globální sportovní značkou Puma odhalil nový domácí dres pro sezónu 24/25. Tradičně světle modrý dres je pro nadcházející sezonu inspirován městskou telefonní předvolbou 0161, která je vetkána přímo do jeho lemu.
ČTĚTE TAKÉ: Leverkusen prodloužil neporazitelnost a slaví postup. Ve finále Evropské ligy vyzve Bergamo
Manchesterské 0161 znamená pro jeho obyvatele víc než jen obyčejnou telefonní předvolbu. Číslo je často k vidění na sloupech veřejného osvětlení, na oblečení fanoušků, nebo dokonce na jejich tetování. Vyjadřuje příslušnost k městu, ať se jeho nositel nachází kdekoli na světě.
V nadcházející sezóně bude 0161 vetkané do nápadných lemů klubových dresů. Bude tak podle vyjádření klubu přesvědčovat fanoušky z celého světa, aby dres nosili a užívali si jeho původ. Ať už se nacházejí kdekoli: od východního Manchesteru po Istanbul, od centra Manchestru Northern Quarter po Norsko nebo od předměstí Moss Side až na druhý konec světa.
Policejní zásah proti fotbalovým fanouškům? Fatální selhání pořadatelů, kritizuje Rakušan
Policisté by na fotbalových stadionech podle ministra vnitra Víta Rakušana (STAN) vůbec neměli zasahovat. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS zároveň konstatoval, že jde o věc pořadatelské služby, která podle jeho názoru o víkendu fatálně selhala. Rakušan tak reagoval na sobotní zásah těžkooděnců proti fanouškům Sparty, kteří chtěli na hřišti Mladé Boleslavi oslavit obhajobu ligového titulu. Velké kontroverze vyvolalo použití slzného spreje, což očividně odnesly i některé děti.
V novém videu oslavujícím nové domácí dresy se objevil manchesterský rapper Mikey Taylor (Tays), který kvůli klipu k uvedení nového dresu MCR 0161 na trh složil a nazpíval soundtrack.
„Pro mě jako fanouška bylo splněným snem napsat a zahrát skladbu pro prezentaci nových domácích dresů Manchester City 24/25, které jsou oslavou čísla 0161 a toho, co znamená být pravý Mancunian (obyvatel Manchesteru pozn. red.). Líbí se mi, jak je číslo zapracováno do designu dresu – nenásilně, ale viditelně připomíná, co pro město znamená. Doufám, že si fanoušci na celém světě můj track vezmou za svůj, a nemůžu se dočkat, až tým v nových dresech vyrazí na hřiště,“ řekl Tays ke své účasti na představení nových dresů.
„Tyto dresy krásně zosobňují, co to znamená být Mancunian a fanoušek Manchesteru City. Je to už náš šestý domácí dres pro Manchester City a jsme hrdí na to, že můžeme jeho designem opět ukázat, co znamená být Mancunian. Ať už jsou přímo z Manchesteru, nebo odkudkoli z celého světa, všichni fanoušci klub milují stejně, a právě to chceme novým dresem oslavit,“ uvedl Marco Müller, ředitel úseku Teamsport Apparel společnosti PUMA.
Krejčí při oslavách titulu podepsal dres „Jude Slavie“. Stalo se to ve spěchu, reagoval klub
Značnou kontroverzi vyvolala na sociálních sítích fotografie kapitána fotbalové Sparty Ladislava Krejčího. Po sobotní obhajobě ligového titulu na stadionu v Mladé Boleslavi se zastavil u skupinky slavících fanoušků. Na snímku je zachycen, jak podepisuje dres s nápisem „Jude Slavie“ a číslem 88. Podle fotbalového klubu došlo k události v hektické situaci, která následovala po zisku titulu. Mluvčí Sparty Ondřej Kasík pro CNN Prima NEWS uvedl, že s hráčem budou o události hovořit.
„Od sezóny 24/25 se naše klubové repliky dresů poprvé vyrábějí s využitím iniciativy RE:FIBRE, díky níž se z RE:FIBRE materiálu už vyrobily více než tři miliony oděvů pro 35 různých klubů, což přináší ekologičtější a udržitelnější způsob výroby fotbalových dresů,“ pokračoval Müller.
Hráči z celého světa si budou moci nové dresy Manchester City prohlédnout i ve velmi populární hře Fortnite a jejích tvůrčích variantách v Creator Worlds. V rámci první kampaně svého druhu vytipovaly PUMA a Manchester City některé z nejpopulárnějších her, do kterých na omezenou dobu uvedou na míru vytvořené dresy.
Ve všech pěti vybraných hrách – včetně těch nejoblíbenějších na platformě GO GOATED! – byla digitální integrace dresů zahájena souběžně s jejich fyzickou světovou premiérou. Hráči mohou dresy v digitální podobě najít také ve hrách Atlas Hiding Game, 2v2 Realistics, Chess, Ultimate Hide & Seek a Easy Obby.
Domácí dresy Manchester City jsou dostupné v prodejnách PUMA, na PUMA.com, v prodejně City na Etihad Stadium Store, na mancity.com/shop a u vybraných prodejců po celém světě.