
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Na souvislost inteligenčního kvocientu řidiče a auta, které používá, se zaměřila studie specializovaného britského webu. Nešlo jen o značku automobilu, ale také o jeho barvu, druh pohonu a fakt, zda si majitel dopřál registrační značku na přání. Výsledky jsou potěšující pro statisíce českých řidičů. Ideálem kloubícím všechna plus se totiž jeví být auto, které u nás bývá k vidění doslova na každém rohu. A tím je škodovka, pokud možno bílá.
Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) prosadila ve vícero městech zákaz vjezdu většiny naftových aut do jejich center. Křesťansko-demokratický politik Robert Brannekämper a také německý autoklub se teď restrikcím rozhodli bránit soudní cestou, jsou prý diskriminační.
Vysoké ceny nafty i AdBlue nahrávají dieselovým vozům s minimální spotřebou, kterými jsou po hříchu hlavně ty ojeté. Úsporný vůz nejenže méně poškozuje životní prostředí, ale pro většinu řidičů znamená především více korun v peněžence. Píše to ve své analýze AURES Holdings, provozovatel sítě autobazarů.
Může se stát, že navzdory jeho rostoucím cenám bude AdBlue na trhu dočasně chybět. Problémem je především v tom, že tuto přísadu pro moderní naftové motory není čím nahradit, upozornil Igor Michalovič ze slovenského zastoupení značky Hyundai.
Náklady na silniční dopravu stoupají v posledních týdnech a měsících o desítky procent, a to téměř ve všech aspektech. Zdražují paliva, samotná vozidla, energie, náklady na lidské zdroje a vyšší jsou i úroky. Nyní ale může dojít k nejhoršímu: Nedostatek kapaliny AdBlue může zastavit provoz všech nákladních vozidel i autobusů. A na silnice nevyjedou ani řidiči osobních vozů vyrobených podle normy Euro 6.
Rodinné SUV s označením CX-5 představuje pro hirošimskou automobilku doslova stěžejní model. Vždyť z ročních prodejů vozů Mazda v Evropě tvoří zhruba 21 %. Současná druhá generace se na trhu nabízí již od roku 2017, po čtyřech letech je tak ideální čas na její modernizaci. Změn se odehrála spousta, a to nejen na designu vozu, ale také na odpružení, jízdních vlastnostech či výbavách. Motory i ceny přitom zůstávají stejné.
V Praze proběhla tuzemská prezentace a první testovací jízdy nových užitkových vozů Renault. Novinářům z České republiky se v celé své kráse ukázaly modely Kangoo Van, Express Van či Traffic. Redakce CNN Prima News u toho samozřejmě nemohla chybět. Přivážíme vám čerstvé dojmy z testování prvních dvou zmiňovaných vozů, poslední z trojice si necháme na později, jelikož jde pouze o modernizaci, nikoliv o novou generaci.
Mladoboleslavská automobilka rozšiřuje nabídku modelu Octavia o další verzi. Po vrcholném provedení RS a terénně vyhlížejícím Scoutu přichází s dynamicky laděnou variantou Sportline. Ta sází zejména na atraktivní design s černými doplňky, na sofistikovanější a zároveň snížený podvozek, ale také na širokou paletu dostupných motorizací. České ceny startují na částce 752 900 Kč.
Švédská automobilka proslulá svou spolehlivostí a bezpečností zažívá tristní období. Během několika měsíců už popáté nahání své vozy do servisů. Obává se totiž požáru motoru a opotřebení ocelového lanka v pásu řidiče. Hrozba se týká téměř 2,6 milionů aut. Není mezi nimi i to vaše?