Co na to vaše peněženka, Filip Turek, Mikuláš Peksa - 20.3. v 17:55
Auta na elektřinu budou pro běžné lidi dostupnější a efektivnější než ta se spalovacím motorem, řekl v pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS europoslanec Mikuláš Peksa (Piráti). Kilometr by podle něj měl vyjít i na 20 haléřů. To ale odmítá lídr kandidátky do Evropského parlamentu za stranu Přísaha a Motoristé sobě Filip Turek. Podle něj většina automobilového průmyslu nevěří v budoucnost elektromobility.
Europoslance Mikuláše Peksy (Piráti) popsal budoucnost elektromobility, kterou vidí velmi pozitivně a podle něj udělá automobilovou dopravu dostupnější.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Regulace nezmění fyziku, říká Kupka o elektroautech. V EU pácháme sebevraždu, míní Nacher
„Trik je v tom, jakým způsobem elektroauta spolupracují s klasickými obnovitelnými zdroji. Slunce někdy svítí, někdy nesvítí, vítr někdy fouká, někdy nefouká. Když máte hodně obnovitelných zdrojů, klesne cena elektřiny hluboko pod nulu. Takže když provozujete zároveň auto a dům, na kterém je fotovoltaika, tak auto nabíjíte podstatně levněji,“ nastínil Peksa v pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS s tím, že by náklady na kilometr mohly vycházet na 20 až 30 haléřů, mnohonásobně méně než u spalovacích motorů, a uvedl to jako zásadní důvod, proč o ně již nebude zájem.
Chcete vysadit lidi z aut, čílil se Turek
Vůči tomuhle tvrzení se důrazně ohradil lídr kandidátky do Evropského parlamentu za stranu Přísaha a Motoristé sobě Filip Turek. „Většina automobilového průmyslu tiše nevěří v budoucnost elektromobility. V bohaté společnosti je reálně možná tak dvacetiprocentní účast elektromobilů. Pan Peksa chce převychovávat společnost a chce vysadit lidi z aut,“ řekl Turek s tím, že elektroauta si budou moci dovolit jen bohatí. „Pokud pan Peksa tvrdí, že elektromobil je konkurenceschopnější, tak proč ty prodeje tomu neodpovídají a proč jsou na ně dotace?“ dodal.
Podle něj je problém také v tom, z jakých zdrojů bychom brali energii. „Pokud teda nakoupíme všechny čínské solární panely a větrníky na výrobu energie, tak vítr prostě nefouká pořád. A zrovna večer, kdy by si lidé chtěli nabít auto, tak solární panel také nefunguje a my prostě nemáme jak tu energii uchovávat,“ podotkl Turek s odkazem na to, že by se musela rozbagrovat celá Evropa a postavit úplně nová infrastruktura.
Více o normě Euro 7 a elektroautech se dozvíte ve videu v úvodu článku.