V Hradci Králové přibyla nově otevřená lávka, brzy se ale ukázalo, že její povrch při námraze klouže a město zatím neví, jak situaci vyřešit. Vstup na lávku byl tedy označen dodatečně cedulí. Ta ale spustila vášnivé reakce. Obsahovala totiž pravopisnou chybu, ze které si teď lidé dělají legraci. Cedule byla upravena, ale nakonec zmizela úplně.
Devět let se čekalo na lávku pro pěší přes Labe. Přišlo slavnostní otevření a slova chvály ze strany bývalého i současného vedení města. Jenže hned po pár dnech přišla nemilá zpráva – lávka při nízkých teplotách namrzá a klouže. Člověk by si troufal tvrdit, že po devíti letech projektování a použití nejmodernějších materiálů to architekti a stavbaři podchytili, ale nestalo se tak.
MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Dočkáme se rychlejší stavby dálnic? Vláda schválila lhůtu pro povolování velkých projektů
„Když něco namrzne, bude to klouzat, to se nedá nic moc dělat,“ odpověděla během slavnostního otevírání na otázku reportéra CNN Prima NEWS primátorka Hradce Králové Pavlína Springerová (HDK). Možná ještě netušila, jak aktuální téma to brzy bude. Co ovšem nasadilo situaci korunu, byla varovná cedule, která se objevila na začátku mostní konstrukce.
„Pozor kluzský povrch“ – tak zněl nápis, který měl před možným úrazem varovat. Gramatické nedostatky Hradečany okamžitě zaujaly. Jedni si z toho dělali legraci, další už jen nevěřícně kroutili hlavou nad tím, jaké problémy ještě předražená lávka za 175 milionů korun přinese. Z cedule bylo následně chybné písmeno odstraněno, ale po krátké chvíli zmizela úplně. I potom totiž byla kolemjdoucím pro smích.
„No a máme alespoň nové pojmenování. Název Lávka u Aldisu je takový neslaný nemastný. Kluzská lávka bude mnohem lepší,“ napsal na sociální síti jeden z komentujících.
„Jaká kvalita lávky, taková kvalita nápisu. Potažmo statutární město HK prostě jede bomby! Aspoň jsme slavní tím, jak to tady vedeme. Kde je nějaká zodpovědnost za to všechno? Vrrr, stydět by se měli,“ přidal se další.
„Mohu jenom říct, že konstrukce byla provedena technicky v pořádku, všechno je správně. Nejdůležitější bude vývoj. Až lidé přijmou lávku za svou, až budou tudy chodit a bude to pro ně přirozenost,“ řekl jeden z architektů Libor Kábrt.
Mnozí se stále pozastavují nad tím, že jen zhruba 100 metrů od nové lávky stojí most pro pěší a cyklisty, který místní běžně využívají. Město také stále nemá jasno v tom, jaký technologický postup bude nutný k tomu, aby lávka neklouzala, a kolik peněz to bude stát.
Na reportáž z otevření lávky a co na ni tehdy říkali místní, se podívejte ve videu: