Lionel Messi patřil k Barceloně jako Eiffelova věž k Paříži. Jenže pouto, které se zdálo být nerozbitné, bylo nakonec za nešťastných okolností zničeno a hvězdný Argentinec se stěhuje právě do města s ikonickou stavbou. Ve francouzské metropoli nastal poprask, který pochopitelně obnášel i masivní sháňku po dresech. V úterý večer fotbaloví fanoušci vyluxovali suvenýry s Messiho jménem neuvěřitelnou rychlostí.
Podle mnoha fanoušků i expertů je Lionel Messi nejlepším fotbalistou všech dob. Celý svět svými kousky na nejvyšší úrovni udivuje už přes 15 let a za tuto dobu se všem do paměti vryl jako loajální hráč Barcelony. Že spojení může skončit, naznačilo už loňské léto, ale Argentinec nakonec zůstal na Camp Nou. Nicméně o necelých 12 měsíců později skutečně došlo na něco, co příznivci Barcelony budou ještě dlouho rozdýchávat.
Messi podepsal dvouletou smlouvu s Paris Saint-Germain, k tomu ještě kontrakt obnáší opci, která může působení fotbalové superstar v Paříži prodloužit o jeden rok. Zatímco barcelonská komunita prožívá těžké časy, pod Eiffelovkou zavládla obrovská radost. Když před čtyřmi lety přestupoval do týmu z francouzské metropole Brazilec Neymar, bylo to něco. Ale pořád málo oproti tomu, jaké šílenství započalo nyní.
Pomalu každý, kdo fandí PSG nebo jen obdivuje Messiho, chce jeho dres z nového angažmá. Až na úplné začátky kariéry nosil rodák z Rosaria číslo 10, to má však u Les Parisiens zabrané zmiňovaný Neymar, a tak Messi mění „image“. Vybral si třicítku.
Po té se vyloženě zaprášilo. PSG spustilo on-line prodej dresů posily klubu po deváté hodině večer, když bylo oficiálně potvrzeno, že Messi podepsal smlouvu. Klub neuvedl, kolik suvenýrů v ceně zhruba 2 700 korun bylo k mání, ale určitě ne málo. Populární fotbalová stránka Futbol Bible hovoří o 150 tisících kusů. První vlna prodeje skončila zhruba za deset minut – tak rychle si fanoušci zamluvili všechny dresy. A těm, co přišli jen o trochu později, se na webové stránce objevilo slůvko „nedostupné“.
PSG bude Messimu platit 35 milionů eur ročně. Nemalou část z toho zaplatí touha fanoušků vlastnit dres. Každopádně je nutné dodat, že ne všechny peníze za prodané trikoty poputují do kasy klubu. Dost si vydělá i společnost Nike, která je vyrábí.