Silničáři mají za sebou náročné týdny. Letošní zimní sezona je výjimečná nejen z hlediska extrémně nízkých teplot, ale i sněhové nadílky. V Plzeňském kraji například řešili i problém s tenčícími se zásobami posypové soli. Zdálo se, že jim materiál dojde a silnice nebude čím udržovat.
V Plzeňském kraji letos silničáři spotřebovali 24 tisíc tun posypové soli. Je to o téměř 16 tisíc tun víc než loni. V zimní údržbě pracuje kolem 450 zaměstnanců, mezi nimi i řidič posypového vozu Jaroslav Krofta. „Letošní zima byla hodně náročná, dost jsme si zajezdili,“ uvedl pro televizi CNN Prima NEWS Krofta.
Posypový materiál ale funguje jen do zhruba –5 °C, některé trasy proto silničáři musí jezdit opakovaně. „Je to náročnější, jezdí se klidně i 12 hodin v kuse,“ popsal Krofta. S posypovým vozem jezdí už desátý rok. V posledních měsících ale prý zažil i mnoho krizových situací s řidiči na úzkých silnicích. „Lidé vám prostě neuhnou, někdy musíte čekat i deset, patnáct minut. Nejhorší je, když zastavíte v kopci, to už se potom nerozjedete,“ dodal Krofta.
Náročný pracovní den měl i v úterý. Přes noc na totiž Plzeňsku napadlo pět nových centimetrů sněhu. Každý den, kdy musí na silnice vyjet všech 102 krajských sypačů, vyjde místní Správu a údržbu silnic (SÚS) na šest milionů korun. Posypovou sůl pak organizace objednává z Německa, na přelomu ledna a února jim ale zásoby téměř došly.
„Za leden jsme měli spotřebu soli kolem 15 tisíc tun, opravdu to bylo masivní. Každý den, kdy nebyly zásahy, byl pro nás dobrý, abychom mohli doplnit zásoby,“ sdělil ředitel SÚS Plzeňského kraje Radek Šíma.
V Plzeňském kraji spotřebovali o téměř 16 tisíc tun posypové soli víc než loni. (Zdroj: CNN Prima NEWS) Zdroj: CNN Prima NEWS
V Plzeňském kraji spotřebovali o téměř 16 tisíc tun posypové soli víc než loni. (Zdroj: CNN Prima NEWS) Zdroj: CNN Prima NEWS