Rock for People baví rockery i porotce. Průkopník v udržitelných akcích vyhrál cenu SME EnterPRIZE

Ameba: Rock for People baví rockery i porotce soutěže SME EnterPRIZE

3. místo v soutěži SME EnterPRIZE si v kategorii SME odnáší Ameba Production, s.r.o.

Už čtvrtým rokem podporuje Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE udržitelného podnikání u živnostníků, start-upů a mikro, malých i středních podniků. A my už pro letošní ročník známe vítěze hlavní kategorie SME. Na třetím místě skončila společnost pořádající již mnoho let jeden z největších festivalů v České republice – Rock for People. Ten se u nás řadí mezi průkopníky v oblasti udržitelných akcí.

Soutěž přesvědčivě ukazuje, že v Česku existuje celá řada subjektů, které jsou v oblasti udržitelnosti daleko a ta je přitom přirozenou součástí jejich způsobu podnikání. A to i v hudebním průmyslu. Společnost Ameba Production, spol. s r.o., která festival organizuje, si zakládá na čistém a bezpečném prostředí. I díky efektivnímu odpadovému hospodářství je areál festivalu vždy precizně uklizený. Jdou ale dál a při péči a údržbě hledají alternativy šetrnější k přírodě i lidem.

A postup do finále i umístění na třetím místě hovoří za vše. „Ameba Production a jejich Rock for People představují naprostou špičku v tom, jak může festival zohlednit udržitelnost napříč celou akcí a jejím areálem. Odpovědně přistupují ke zdrojům energie, předcházení vzniku odpadu i k jeho recyklaci, dopravě návštěvníků, podpoře biodiverzity a zeleně v areálu. Taktéž upřednostňují místní dodavatele potravin a motivují návštěvníky ke stravování s co nejnižší uhlíkovou stopou. Jsou inspirací a vzorem pro festivaly nejen u nás, ale i po celé Evropě,“ říká předsedkyně poroty Helena Továrková.

Do soutěže se z Ameby Production přihlásili proto, aby si vyzkoušeli mimo svou bublinu, ve které existují, jak bude reagovat okolí. Chtěli, aby jejich udržitelný festival byl posouzen odbornou porotou a z úspěchu byl překvapen i sám ředitel agentury Michal Thomes. „Přihlásili jsme se poprvé a konkurence byla neuvěřitelně silná. Nepředstírám, že je to velké překvapení. Děláme mnoho věcí, snažíme se být jakýmsi referenčním festivalem už od roku 2008. Jsme členem evropské asociace festivalů, kde téma udržitelnosti a ekologie velmi rezonuje. Právě tady jsme se začali všechno učit a snažíme se to dělat čím dál tím lépe. Hodně nám v tom pomáhá, že festival Rock for People pořádáme v areálu, který máme v dlouhodobé správě, a proto to možná máme trošku jednodušší,“ popisuje první dojmy po vyhlášení výsledků soutěže nadšenec, který v roce 1995 spoluzaložil jeden z největších českých hudebních multižánrových festivalů Rock for People.

Je skvělé vidět, jak se hudební svět angažuje v této důležité oblasti. Podle ředitele festivalu téma udržitelnosti tady velmi rezonuje. „Podle mého názoru už hodně kapel ví, o čem je řeč. Příkladem je určitě kapela Coldplay nebo Ed Sheeran, který letos také dorazil na Rock for People. Některé kapely, které to tak ještě úplně nemají, na tu linku udržitelnosti chceme lehce navést. Začínáme s nimi více diskutovat o jejich požadavcích a říkáme jim, a proč zrovna potřebujete tohle? My vám dáme něco lokálního a místního a lepšího, zkuste to a nemusíme vám vozit vodu z ledovce,“ popisuje přístup pořadatelů k hvězdám festivalu Michal Thomes.

Ředitel pořádající agentury Ameba Production prozradil i plány do budoucna. „Chceme se v tomto segmentu dál rozvíjet. Máme plány, jak budeme hospodařit s dešťovou vodou, chceme být i energeticky soběstačným areálem. Přemýšlíme, jak zlepšovat veřejnou dopravu pro návštěvníky, aby nemuseli jezdit k nám na festival auty. Těch témat je opravdu mnoho a výzev ještě více,“ říká pořadatel Rock for People.

A samozřejmě je důležité zmínit, co si vítězové vysoutěžili. Výherce na třetím místě získává nejen finanční bonus 70 000 korun, ale také zajímavou a užitečnou podporu – ať už jde o cílené zviditelnění v médiích nebo mentoring ušitý na míru. Důležitou roli hraje i networking či účast na mezinárodním kole soutěže v Bruselu. Podle Romana Juráše z Generali České pojišťovny je důležité vítězné firmy komunikovat. „Chceme jim pomoct se zviditelnit nejen v Česku, ale i ve světě,“ říká generální ředitel.

A jeho slova doplňuje i další z porotců. „Myslím si, že ty firmy to ale nedělají jen kvůli těm penězům. Do soutěže se hlásí především kvůli tomu, že se chtějí pochlubit a ukázat, co to je udržitelnost a jak ji aplikují. To je důležité, jsou vzorem pro ostatní,“ říká Martin Flajšar, ředitel produktového managementu podnikatelského pojištění v Generali České pojišťovně.

A jak s výhrou naloží vítězná Ameba Production? „Vlastně jsme to nečekali, takže určitě zvážíme, jestli to zainvestujeme do nějakého mini udržitelného projektu. Těch nápadů je mnoho, takže já myslím, že to použijeme přesně pro to téma, díky kterému jsme to dostali,“ usmívá se Michal Thomes.

Soutěž navazuje na mezinárodní formát, který je skupinou Generali pořádán v deseti zemích celé Evropy. Podle předsedkyně poroty Heleny Továrkové je v okolních zemích, například v Rakousku nebo v Německu, větší podpora. „Veřejná správa v těchto zemích ty udržitelné produkty a služby nakupuje a objednává a snaží se být tím lídrem. U nás se snaží o podporu třeba formou dotací nebo nějakých programů, ale myslím, že by bylo potřeba zatlačit na to, aby udržitelné produkty a služby našich firem opravdu místní samosprávy nakupovaly,“ dodává předsedkyně z Nadace Veronica, která podobu soutěže a její průběh odborně zastřešuje.

Více o SME EnterPRIZE se dozvíte na CNN.iPrima.cz/sme-enterprize.

Tagy: