Do slovenské legislativy se dostala možnost doplňovat světelné znamení nesvětelnou šipkou zelené nebo černé barvy. Praxe známá z jiných evropských zemí však zatím činí u východních sousedů spíše zmatky. Český právní řád podobnou možnost úpravy provozu v křižovatce vůbec nezná.
Nový druh „zelené šipky“ je podle slovenské dopravní vyhlášky doplňkovým zařízením k nadřazeným světelným signálům a řidiči umožňuje po zastavení před křižovatkou odbočit vpravo i tehdy, svítí-li signál červené barvy. Řidič smí zároveň odbočit doprava jen z pravého pruhu a nesmí při průjezdu křižovatkou omezit ani ohrozit jiné účastníky silničního provozu.
O prvním umístění zelené šipky v praxi informovala Správa ciest Bratislavského samosprávneho kraja. Podle webu autoviny.sk ale řidiči v praxi často nechápou, co tato značka znamená, přestože v rámci Evropy nejde o žádnou revoluční novinku.
Kromě zelené šipky se do praxe slovenského provozu dostává i černá šipka. Také s ní se setkáte na křižovatkách s provozem řízeným světelnými signály. V tomto případě šipka dovoluje otočení se do protisměru ve chvíli, kdy svítí zelená. Řidič využívající této možnosti ale samozřejmě nesmí ohrozit ani omezit účastníky provozu jedoucí ve volném směru.
Podle webu Autoviny je tato značka v současnosti využívána především na dočasných semaforech, ale v budoucnu se počítá i s jejím nasazením na běžných křižovatkách. Česká právní úprava tyto značky zatím vůbec nezná. Za otáčení se na semaforech u nás hrozí na místě pokuta až 2 000 Kč. Přitom v řadě evropských zemí je otáčení na semaforech (pokud není zakázáno značkou) přípustné. Funguje například v sousedním Německu.