Kampaň si vystřelila z Čechů: Místo filmu nabídla alarmující statistiky o sebevraždách dětí

Stoupá počet sebevražd dětí.

Stoupá počet případů sebevražd dětí

Mělo jít o komediální film, místo toho kampaň To za nás nebylo divákům prezentovala alarmující data o psychických problémech a sebevraždách dětí – mezi 15 a 19 lety věku jde o čtvrtou nejčastější příčinu úmrtí. Tvůrci vybízejí rodiče, aby nebagatelizovali trable svých potomků.

Tvůrci kampaně To za nás nebylo představují trailer na komedii, která si utahuje z chování teenagerů. Ve skutečnosti ale žádný film do kin nemíří. Jedná se o iniciativu připravenou Vzdělávacím institutem pro Moravu. Cílit má hlavně na rodiče bagatelizující psychické problémy svých dětí.

ČTĚTE TAKÉ: Přemýšlí vaše dítě o sebevraždě? Expert popsal, jaké kroky tragédii předcházejí

Po traileru na neexistující snímek následuje video – to již ve vážném tónu nastiňuje alarmující statistiky. Podle kampaně To za nás nebylo se s psychickými problémy potýká jedno ze sedmi dětí, 43 procent mladistvých se údajně více než jednou týdně cítí zcela na dně.

„Dospěláky jsme trochu nachytali tím, že jsme je pozvali do kina, a jsme velmi rádi, že se nad touto problematikou budou zamýšlet a nebudou problémy svých dětí bagatelizovat,“ popsal pro CNN Prima NEWS krajský radní pro oblast školství v Jihomoravském kraji Karel Jurka.

V krátkém videu si zahrály herečky Mariana Kučíková a Barbora Seidlová a herec Michal Isteník. „Sám mám tři malé děti, to nejstarší už jde do věku, kdy je přesně těmito věcmi ohrožené, proto jsem chtěl iniciativu podpořit,“ popsal pro CNN Prima NEWS Isteník.

Děti jsou často zahrnuty hojností – to ale neznamená, že jim doba nepřináší nástrahy. „Může jí být ztráta nějaké jistoty, jakou mám identitu, kým vlastně jsem, a pak také sebepoškozování, což je dnes velmi silný fenomén, který se děje nejen u děvčat, ale také u kluků,“ přiblížila pro CNN Prima NEWS specialistka na dětské duševní zdraví Marie Cimrmanová. Problém může představovat také izolace v době covidu, neustálý tlak skrze sociální sítě a přístup k mimořádnému množství informací na internetu, ve kterém je těžké se vyznat.

Aby kampaň získala pozornost, je pojata komediálně. O legraci se ale rozhodně nejedná. Skrze stránku Tonebylo.cz nabízí iniciativa například ukazatele duševního onemocnění nebo důležité odkazy pro vyhledání pomoci. Pokud má dítě úzkosti více než 14 dní, měl by rodič vyhledat odbornou pomoc, doporučují tvůrci kampaně.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Agresivita mladých lidí stále roste. Psycholog popsal, co ovlivňuje jejich chování

Tagy: