Jak na pokladny bez front
Místo nervózního čekání ve frontě pokladna, kde si můžete popovídat třeba o počasí. Takzvané „bla bla bla pokladny“ se zavádí v evropských supermarketech. Radost dělají například důchodcům, kteří jsou mnohdy osamocení.
Speciální bla bla bla pokladny řetězce zavádí například ve Francii nebo Holandsku. „Je to takové upřímnější,“ hodnotil koncept jeden z nakupujících. Někteří mají ale jasno – v supermarketu na rozhovory není čas. „Chodíme do obchodu nakupovat, ne si povídat. Vždycky zaplatit a zmizet co nejrychleji,“ oponoval další návštěvník.
Akce „Suchej únor“ připraví prodejce alkoholu o 730 milionů korun, odhaduje ekonom
Celý měsíc nepít žádný alkohol. Stovky tisíc Čechů si v rámci akce „Suchej únor“ dají na čtyři týdny pauzu od konzumace alkoholu. Stále populárnější výzva představuje rok od roku větší problém pro prodejce alkoholu, ať už se jedná o hospody či hypermarkety. Celkově obchodníci podle ekonoma Lukáše Kovandy letos přijdou na tržbách za alkohol o 730 milionů korun. Tratit bude kvůli spotřební dani i stát.
Přátelský kontakt
Pokladny mají být nejen pro starší nebo osamocené lidi, ale i pro lepší kontakt se zákazníkem. „Minimálně to pomůže snížit pocity napětí. Stále opakujeme, že ideální životní styl je maloměsto, kde se lidé znají, kde si popovídají. To lidem schází, to je bez diskuze,“ hodnotil zahraniční projekt psycholog Karel Humhal.
Ve velkých městech se prostě pospíchá a i české obchodní řetězce proto mají své vlastní fígle na to, aby se u pokladny naopak nemuselo čekat. „My máme nastavené takzvané super pravidlo. To znamená, že zákazník je obsluhován a za ním mohou být maximálně dva zákazníci. V případě, že tam je zákazníků víc, automaticky se otevírá nová pokladna,“ popsal mluvčí českého obchodního řetězce Lidl Tomáš Myler.
„My používáme systém, který poradí každé konkrétní prodejně, kolik má obsadit pokladen v danou dobu,“ přiblížil mluvčí řetězce Albert Jiří Mareček. Od nervů ve frontách navíc už klasicky pomáhají i samoobslužné pokladny a ruční skenery, které vám rovnou cenu zboží načtou a vy pak platíte, jdou ještě dál.
V Tescu vám k nákupu stačí dokonce jen mobil. „Pomocí aplikace v mobilním telefonu rovnou můžete zboží markovat a dávat do své tašky,“ sdělil mluvčí řetězce Jakub Žižka. A ještě dál jde první plně automatizovaná prodejna, která se má na jaře v Česku otevřít. Nebude v ní žádný prodavač a bude otevřena 24 denně. Vstup, nákup i placení provedete přes mobilní aplikaciPřes aplikaci bude probíhat vstup do prodejny, nákup i placení.