reklama

Test: Praktická Honda NC750X je skvělá první motorka. Možná už ani nebudete chtít jinou

Tak poslušnou, předvídatelnou a tím pádem bezpečnou motorku je těžké najít. Honda NC750X přidává navíc ještě nevídanou praktičnost díky integrovanému kufru. Unikátní je i nízká spotřeba. Novou verzi pro rok 2021 jsme otestovali za vás.

reklama

Když Honda v roce 2014 představila svůj první model NC750X, vytvořila tím zcela unikátní kategorii motocyklů. Praktický crossover do městského provozu totiž našel místo pro velký kufr, který ukryl do falešné nádrže. Tu naopak schoval pod sedlo. Stroj dostal úsporný motor a čitelný podvozek, a tak se z Hondy NC750X stal velmi populární motocykl. Pro rok 2021 navíc přináší zajímavé změny.

Honda NC750X pro letošek dostala o něco ostřejší linie kapoty. Přídi dominuje nový LED světlomet, který svítí o poznání lépe než předchozí. Typické tvary kompaktního stroje s rozvorem 1 535 mm ale zůstaly zachovány. To proto, aby s ním bylo příjemné jezdit v hustém městském provozu. Honda totiž dokáže za svá řídítka nalákat ty, kteří by se běžně na cestu do práce vydali na skútru, ale také se občas rádi projedou mimo město.

V hlavní roli kufr

Kromě mrštnosti může být jejich důvodem pro přechod na NC750X právě její kufr. I když jím řada pravověrných motorkářů může pohrdnout, jeho praktičnost je neoddiskutovatelná. K ruce máte 23 litrů prostoru, kam se vejde nejen peněženka, mobil nebo menší přilba (naše testovací integrálka na velkou hlavu bohužel ne), ale případně i menší nákup.

Honda je tak okamžitě k dispozici na každodenní ježdění, aniž by ji bylo potřeba hyzdit zadním přídavným kufrem. Škoda, že se do něj dostanete jen klíčkem, který musíte vyndat ze zapalování. To není úplně ideální, ale chápeme bezpečnostní důvody.

Když má Honda kufr tam, kde ostatní motocykly palivovou nádrž, kam se tedy čerpá palivo? Odpověď najdete pod sedlem spolujezdce, které se odemkne otočením klíčku na kufru do opačné pozice. Dovnitř se vejde přes 14 litrů benzinu, což Hondě propůjčuje velmi solidní dojezd.

Model NC750X je totiž známý svým úsporným provozem. Pohání ho nízkootáčkový řadový dvouválec o objemu tři čtvrtě litru, který pro letošní rok po dílčích úpravách produkuje 43,1 kW. To je o necelé tři kW víc než v minulých ročnících. Slibuje spotřebu ve stylu skútru, tedy 3,5 litru benzinu na 100 km a realita není daleko od pravdy. My jsme během testu, který zahrnoval město i okresky, jezdili za rovné čtyři litry. Honda tedy na jedno natankování ujede 350 kilometrů.

Žádná divočina

Je pravda, že na chování motoru si musí zkušenější jezdec chvíli zvykat. Motor totiž zabírá ve spodních otáčkách a směrem nahoru příliš negraduje. Ideální je ho tedy nevytáčet. Tomu se musí přizpůsobit řazení. Jakmile si ale člověk zvykne, umí být NC750X příjemně dynamická. Tedy ne tak, abyste si při startu užili zvednuté přední kolo a nebo se při neopatrném přidání plynu museli zuby nehty držet řídítek.

Honda předvádí svižnou, ale předvídatelnou akceleraci. Nikoho neděsí a nehrozí smrtí při drobné chybě, tak jak to umí některé jiné stroje. Ten, kdo by si ani tak nebyl jist, může využít od letošní sezony elektronický plyn, který umožňuje volbu jízdních režimů pro ostré svezení nebo jízdu v dešti, kdy zabírá méně. Upřímně řečeno, není to ale tak moc potřeba a ideální je nechat motocykl ve sportovním nastavení.

Pohodovému pojetí jízdy je uzpůsobené i posezení za volantem. Sedlo je pro tento rok o 3 mm nižší, sedí se 80 cm nad vozovkou. To znamená přístupnost i pro nižší postavy, takové sedlo ocení také ženy. Vyšší lidé se ale budou muset za řídítka trochu „složit“. Přizvednuté koleno jim nemusí být tak pohodlné a bude potřeba častěji zastavovat na protažení.

Skvělá ovladatelnost a vynikající pocit naprosté kontroly nad motocyklem ovšem zůstávají, stejně jako účinný plexi štít, který dostanete už v základu. Samozřejmě lze ale dokoupit ještě vyšší. Jezdec má k dispozici široký digitální displej, který obsahuje nepřeberné množství informací včetně dojezdu.

Co Hondě chybí?

Překvapením je tužší podvozek, který bychom u crossoveru nečekali. Má ale svůj smysl, protože při ostřejší jízdě přidává jezdci na kontrole. Díky němu se s vyšší jistotou může pouštět do zatáček. Nevýhodou je ale fakt, že rozbité české silnice o sobě dají hodně znát. Stejně tak městské retardéry a dlažební kostky. Úplným ideálem také není jízda po nezpevněných komunikacích, jakkoliv by k tomu mohla postava NC750X vyzývat. Na to má Honda vhodnější stroje.

I tak se těžko hledají věci, které by bylo možné Hondě NC750X vytknout. Je praktická, skvěle ovladatelná, má dostatek výkonu i nízkou spotřebu a chová se čitelně. Za 215 tisíc korun jde navíc o dostupný stroj.

Je to jednoduše ideální model pro začátečníky, kteří možná pak už nebudou ani chtít žádný jiný. Jediné, co nepřináší, je adrenalin. A je pochopitelné, že řada motorkářů hledá za řídítky právě to. Pro ně samozřejmě tato Honda není. Nicméně fakt, že ji na silnici velmi často potkáte, svědčí o tom, že i druhá skupina lidí, jež netouží po broušení kolen v zatáčkách, je poměrně početná.

Tagy:

Hlavní zprávy

Syn zpěvačky, která zemřela na covid: Flegr byl omyl. Ale není divu, že jsem agresivní
360°

Syn zpěvačky, která zemřela na covid: Flegr byl omyl. Ale není divu, že jsem agresivní

Když došlo na lámání chleba, co se týče očkování si kolem sebe postavila tlustou zeď. Těmito slovy popsal v pořadu 360° smýšlení své matky Jan Rek, syn zpěvačky Hany Horké, která zemřela po prodělání koronaviru. Ve vysílání CNN Prima NEWS uvedl, že sama věřila v přírodu a schopnost těla odolávat. To její však nakonec selhalo, umělkyně o víkendu zemřela ve věku 57 let.

Klid před bouří. Omikron nejdříve zasáhne mladé, pak zranitelné, předpovídá infektolog

Klid před bouří. Tak označil aktuální pandemickou situaci v Česku infektolog a přednosta kliniky infekčních nemocí ve Fakultní nemocnici Brno Petr Husa. Nejdříve podle něj onemocní omikronem mladí, ti ale péči v nemocnicích ve velké míře potřebovat nebudou. Pak se bude situace zhoršovat, varoval. Podle Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) už tvoří v Česku omikron 80 % případů nákazy COVID-19.

Jako u blbejch na dvorku. Chaos už dosáhl vrcholu, kritizuje Neff vládní opatření

Komunikační chaos ministerstva zdravotnictví už dosáhl vrcholu. Je to jako „u blbejch na dvorku“, nešetřil kritikou na konto vládních opatření spisovatel Ondřej Neff v pořadu Co Čech, to politik na CNN Prima NEWS. Třebaže sám podporuje vakcinaci, nelíbí se mu, že vláda otálí se zrušením vyhlášky o povinném očkování. Komunikace ze strany ministra Vlastimila Válka (TOP 09) a jeho resortu není nejšťastnější ani podle dalších dvou hostů pořadu – exministra Romana Prymuly a bývalého politika Vítězslava Jandáka.

Náklady na Green Deal se rovnají pěti českým rozpočtům. Na to nemáme, říká Středula

Náklady na přeměnu české ekonomiky podle evropské Zelené dohody budou astronomické. Podle odhadů se rovnají pěti českým rozpočtům, řekl předák Českomoravské konfederace odborových svazů Josef Středula (ČSSD). V pořadu 360° na CNN Prima NEWS podotkl, že by přesnější účinek Green Dealu na Českou republiku přinesla dopadová studie, ta ale i přes opakované výzvy politických elit stále neexistuje.

Princ Charles touží poznat Lilibet, přišel s gestem smíru. Harry ho ale zřejmě odmítne

Princ Charles, otec Harryho a Williama, miluje roli dědečka. Podle zdrojů z Buckinghamského paláce ho proto velmi trápí, že od června neměl možnost vidět svou vnučku Lilibet. Svého mladšího syna tak pozval i s manželkou Meghan a oběma dětmi k sobě domů do Británie. Podle britských médií je to velmi velkorysé gesto. Jeho mladší syn je ale na pochybách a kvůli problémům s ochrankou na území Británie zřejmě odmítne.

Babišovi se při jednání v Evropské unii smáli. Neměl věcné argumenty, tvrdí Prouza

Bývalému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) se při jednání o Zelené dohodě na evropské půdě smáli. Neměl věcné argumenty, o něž jde především, nešetřil kritikou prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza na adresu expremiéra. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS podotkl, že klíčové budou dopadové studie ke Green Dealu, na něž se bývalá vláda vykašlala.

reklama

Domácí zpravodajství

Černý scénář nemůžeme vyloučit, varoval Dušek. Předpověděl vrchol omikronové vlny

Rizikový scénář nejde vyloučit, podle aktuálního vývoje ale kolaps nemocnic nehrozí, míní šéf Ústavu zdravotnických informací a statistiky Ladislav Dušek. Počet hospitalizovaných s covidem totiž v Česku několikátý den v řadě klesá. Potvrzuje se tak zatím teorie, že omikronem se nakazí více lidí, budou mít ale lehčí průběh. Většina států Evropy se přesto na vrchol vlny omikronu poctivě připravuje, včetně krizových scénářů.

reklama