reklama

Test: Praktická Honda NC750X je skvělá první motorka. Možná už ani nebudete chtít jinou

Tak poslušnou, předvídatelnou a tím pádem bezpečnou motorku je těžké najít. Honda NC750X přidává navíc ještě nevídanou praktičnost díky integrovanému kufru. Unikátní je i nízká spotřeba. Novou verzi pro rok 2021 jsme otestovali za vás.

reklama

Když Honda v roce 2014 představila svůj první model NC750X, vytvořila tím zcela unikátní kategorii motocyklů. Praktický crossover do městského provozu totiž našel místo pro velký kufr, který ukryl do falešné nádrže. Tu naopak schoval pod sedlo. Stroj dostal úsporný motor a čitelný podvozek, a tak se z Hondy NC750X stal velmi populární motocykl. Pro rok 2021 navíc přináší zajímavé změny.

Honda NC750X pro letošek dostala o něco ostřejší linie kapoty. Přídi dominuje nový LED světlomet, který svítí o poznání lépe než předchozí. Typické tvary kompaktního stroje s rozvorem 1 535 mm ale zůstaly zachovány. To proto, aby s ním bylo příjemné jezdit v hustém městském provozu. Honda totiž dokáže za svá řídítka nalákat ty, kteří by se běžně na cestu do práce vydali na skútru, ale také se občas rádi projedou mimo město.

V hlavní roli kufr

Kromě mrštnosti může být jejich důvodem pro přechod na NC750X právě její kufr. I když jím řada pravověrných motorkářů může pohrdnout, jeho praktičnost je neoddiskutovatelná. K ruce máte 23 litrů prostoru, kam se vejde nejen peněženka, mobil nebo menší přilba (naše testovací integrálka na velkou hlavu bohužel ne), ale případně i menší nákup.

Honda je tak okamžitě k dispozici na každodenní ježdění, aniž by ji bylo potřeba hyzdit zadním přídavným kufrem. Škoda, že se do něj dostanete jen klíčkem, který musíte vyndat ze zapalování. To není úplně ideální, ale chápeme bezpečnostní důvody.

Když má Honda kufr tam, kde ostatní motocykly palivovou nádrž, kam se tedy čerpá palivo? Odpověď najdete pod sedlem spolujezdce, které se odemkne otočením klíčku na kufru do opačné pozice. Dovnitř se vejde přes 14 litrů benzinu, což Hondě propůjčuje velmi solidní dojezd.

Model NC750X je totiž známý svým úsporným provozem. Pohání ho nízkootáčkový řadový dvouválec o objemu tři čtvrtě litru, který pro letošní rok po dílčích úpravách produkuje 43,1 kW. To je o necelé tři kW víc než v minulých ročnících. Slibuje spotřebu ve stylu skútru, tedy 3,5 litru benzinu na 100 km a realita není daleko od pravdy. My jsme během testu, který zahrnoval město i okresky, jezdili za rovné čtyři litry. Honda tedy na jedno natankování ujede 350 kilometrů.

Žádná divočina

Je pravda, že na chování motoru si musí zkušenější jezdec chvíli zvykat. Motor totiž zabírá ve spodních otáčkách a směrem nahoru příliš negraduje. Ideální je ho tedy nevytáčet. Tomu se musí přizpůsobit řazení. Jakmile si ale člověk zvykne, umí být NC750X příjemně dynamická. Tedy ne tak, abyste si při startu užili zvednuté přední kolo a nebo se při neopatrném přidání plynu museli zuby nehty držet řídítek.

Honda předvádí svižnou, ale předvídatelnou akceleraci. Nikoho neděsí a nehrozí smrtí při drobné chybě, tak jak to umí některé jiné stroje. Ten, kdo by si ani tak nebyl jist, může využít od letošní sezony elektronický plyn, který umožňuje volbu jízdních režimů pro ostré svezení nebo jízdu v dešti, kdy zabírá méně. Upřímně řečeno, není to ale tak moc potřeba a ideální je nechat motocykl ve sportovním nastavení.

Pohodovému pojetí jízdy je uzpůsobené i posezení za volantem. Sedlo je pro tento rok o 3 mm nižší, sedí se 80 cm nad vozovkou. To znamená přístupnost i pro nižší postavy, takové sedlo ocení také ženy. Vyšší lidé se ale budou muset za řídítka trochu „složit“. Přizvednuté koleno jim nemusí být tak pohodlné a bude potřeba častěji zastavovat na protažení.

Skvělá ovladatelnost a vynikající pocit naprosté kontroly nad motocyklem ovšem zůstávají, stejně jako účinný plexi štít, který dostanete už v základu. Samozřejmě lze ale dokoupit ještě vyšší. Jezdec má k dispozici široký digitální displej, který obsahuje nepřeberné množství informací včetně dojezdu.

Co Hondě chybí?

Překvapením je tužší podvozek, který bychom u crossoveru nečekali. Má ale svůj smysl, protože při ostřejší jízdě přidává jezdci na kontrole. Díky němu se s vyšší jistotou může pouštět do zatáček. Nevýhodou je ale fakt, že rozbité české silnice o sobě dají hodně znát. Stejně tak městské retardéry a dlažební kostky. Úplným ideálem také není jízda po nezpevněných komunikacích, jakkoliv by k tomu mohla postava NC750X vyzývat. Na to má Honda vhodnější stroje.

I tak se těžko hledají věci, které by bylo možné Hondě NC750X vytknout. Je praktická, skvěle ovladatelná, má dostatek výkonu i nízkou spotřebu a chová se čitelně. Za 215 tisíc korun jde navíc o dostupný stroj.

Je to jednoduše ideální model pro začátečníky, kteří možná pak už nebudou ani chtít žádný jiný. Jediné, co nepřináší, je adrenalin. A je pochopitelné, že řada motorkářů hledá za řídítky právě to. Pro ně samozřejmě tato Honda není. Nicméně fakt, že ji na silnici velmi často potkáte, svědčí o tom, že i druhá skupina lidí, jež netouží po broušení kolen v zatáčkách, je poměrně početná.

Tagy:

Hlavní zprávy

Polsko zuří kvůli milionovým sankcím za Turów. Čechům chybí dobrá vůle, říká premiér
Polsko

Polsko zuří kvůli milionovým sankcím za Turów. Čechům chybí dobrá vůle, říká premiér

  • Aktualizováno
  • Polský premiér Mateusz Morawiecki označil za naprosto špatné rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie uložit Polsku pokutu kvůli sporu s Českem ohledně dolu Turów. Uvedl také, že Varšava využije všechny právní i jiné prostředky k tomu, aby prokázala nevyváženost tohoto verdiktu. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Morawiecki také obvinil Česko z nedostatku dobré vůle.

    Jaroš: Jestli čeští horolezci lezli v Pákistánu bez povolení, udělali pr*ser

    Pokud lezla dvojice českých horolezců v Pákistánu na horu Rakapoši bez povolení, udělala pr*ser, který si bude muset vyřešit. Tak komentoval v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS zkušený horolezec Radek Jaroš počínání svých kolegů. Jakub Vlček a Petr Macek, které kvůli potížím při sestupu z pákistánské Rakapoši musel 15. září po dlouhé záchranné akci do bezpečí dopravit vrtulník pákistánské armády, zůstávají v zemi. Pákistán požaduje zaplacení celé operace.

    Politická debata s Hamáčkem, Vondráčkem, Ondráčkem i Okamurou. Jak chtějí řešit migraci?

    CNN Prima NEWS ve středu od 20:15 odvysílá další ze série předvolebních debat Speciál 360°: Hlas lidu. Před publikem se v sále střetne čtveřice zástupců politických subjektů kandidujících ve sněmovních volbách. Ve dvouhodinové debatě budou tentokrát diskutovány zejména otázky bezpečnosti a migrace. Do předvolebního pořadu byli pozváni politici z řad ANO, SPD, KSČM a ČSSD.

    Česko by mělo být potravinově soběstačné, shodli se poslanci. Luzar zkritizoval EU

    Podle ekonomů zdraží pečivo nebo těstoviny až o třicet procent. Na vině je neúroda. Každý stát by měl být proto alespoň částečně potravinově soběstačný. Spotřeba jídla je pak věcí každé rodiny. Řekli to ve vysílání CNN Prima NEWS poslankyně hnutí ANO Margita Balaštíková a poslanec KSČM Leo Luzar. Balaštíková zároveň varovala také před rostoucími cenami energií.

    Je Gabby opravdu mrtvá? FBI pátrá po snoubenci, před záhadným zmizením ji měl zfackovat

    Pátrání po Brianu Laundriem plní titulní strany téměř všech amerických novin. S přítelkyní Gabby Petitovou cestovali několik týdnů po západních státech USA, domů na Floridu se ale vrátil jen on sám. Federální vyšetřovací úřad (FBI) uvedl, že ostatky 22leté dívky už pravděpodobně našel, její snoubenec se ale pohřešuje. Pátrání po něm však komplikuje hustý terén a špatná viditelnost. Policisté předpokládají, že se Laundrie ztratil, stále ale počítají i s variantou útěku.

    Babiš, Fiala i Rakušan. Političtí lídři se utkají ve velké superdebatě Česko hledá premiéra

    Necelé dva týdny před sněmovními volbami se na CNN Prima NEWS uskuteční velká superdebata s lídry nejsilnějších český stran či koalic. Nebudou tak chybět premiér Andrej Babiš (ANO), Petr Fiala (koalice Spolu) nebo Vít Rakušan (koalice Piráti a Starostové). Sledujte v neděli 26. září od 20:00 první díl speciálního vysílání s názvem Česko hledá premiéra.

    Prorostla mafie do slovenské policie? Vláda řeší vzpurnou inspekci a otřesy v koalici

    Slovenská vláda zažívá další otřesy. Tentokrát je způsobily obvinění elitních policistů, kteří vyšetřují citlivé kauzy, a avizované změny ve fungování justice či policie, o nichž informoval slovenský premiér Eduard Heger. Ten následně utvořil pracovní skupinu, která má změny připravit. Na ní se ovšem nehodlá podílet jeden z členů vládní koalice – hnutí Jsme rodina.

    reklama

    Domácí zpravodajství

    Maláčová: Pokud se uzavře škola kvůli covidu, rodiče by měli dostat 80 procent výdělku

    Aktualizováno

    Ministryně práce Jana Maláčová (ČSSD) se chystá v pondělí vládě předložit návrh na zavedení krizového ošetřovného pro případ lokálního uzavírání škol kvůli epidemii. Navrhuje dávku zvýšit ze 60 na 80 procent základu výdělku a vyplácet ji po celou dobu nařízené karantény. Kabinetu předá i návrh na navýšení minimální mzdy od ledna z nynějších 15 200 na 18 tisíc korun.

    Adámek je po operaci mandlí v bdělém kómatu. Vše špatně, obvinila matka u soudu lékařku

    Aktualizováno

    Mnoha chyb se podle matky chlapce, jenž zůstal po operaci mandlí v Pardubické nemocnici před čtyřmi lety kvůli pooperačním komplikacím v takzvaném bdělém kómatu, dopustili zdravotníci nemocnice při zákroku i po něm. Matka v úterý vypovídala před pardubickým soudem, několikrát se neubránila slzám. Generální ředitel společnosti Nemocnice Pardubického kraje Tomáš Gottvald už dřív řekl, že podle interního šetření případu nenastalo pochybení v léčebném postupu.

    Horká fáze předvolebního vysílání: CNN Prima NEWS uvádí nové pořady i superdebaty s diváky

    CNN Prima NEWS startuje horkou fázi předvolebního vysílání a uvádí celou řadu nových pořadů a formátů, jejichž společným tématem jsou blížící se volby do Poslanecké sněmovny. Od 30. srpna nabízí každý všední den speciální volební blok, dále mimořádná vydání pořadu 360° s diváky ve studiu, dvě superdebaty s lídry stran a v neposlední řadě moderní volební studio v den voleb samotných.

    Ševčík: Mráz přichází z Bruselu. Hloupá zelená opatření EU zasáhnou nejchudší

    Ekonom a kandidát uskupení Trikolóra Svobodní Soukromníci Miroslav Ševčík říká, že z Evropské unie vychází hloupá opatření protlačována Zelenými z Německa. Opatření týkající se energií podle něj zasáhnou nejchudší, ale i střední třídu. Ševčík to prohlásil ve vysílání CNN Prima NEWS. Spolupředsedkyně českých Zelených Magdalena Davis mu oponovala a zkritizovala jej, že si váží více svého života než životů našich dětí.

    reklama