Začal mnichovský autosalon. Pozornost na něj upřeli také klimatičtí aktivisté

Začal mnichovský autosalon.

Autosalon v Mnichově a aktivisti

Až 700 tisíc návštěvníků, 4 500 policistů a snaha Číny ovládnout evropský trh s elektromobily a levnými vozy. Takový má být v úterý zahájený mnichovský autosalon. Provázejí jej ale také protesty ekologických aktivistů.

„Ochrana klimatu místo autosalonu,“ hlásá transparent aktivistů na mostě nad mnichovským dálničním okruhem. Pořadatelé jedné z největších automobilových výstav na světě jim nabídli stánek přímo na výstavišti. Ochránci klimatu o to nestojí a protestují po svém. Aktivisté Greenpeace obsadili jezírko přímo před vchodem.

ČTĚTE TAKÉ: Zapomeňte na elektromobily. Lepší jsou auta na třtinu, hlásí Brazílie

„Pokud teď nesnížíme exhalace, potopí nás v budoucnu klimatická změna,“ zní jedno z hesel Greenpeace. Umírněnější aktivisté vsadili na sílu slova. „Nelze, aby se lidé ve městech přepravovali ve velkých a velmi těžkých autech. Je to neuvěřitelně neefektivní. Spotřebovává se při tom příliš mnoho energie a zdrojů. Elektromobilita prostě není řešením,“ uvedl Julian Fuerholzer z německého Svazu ochránců přírody.

Výrobci elektroaut se přitom o pár metrů dál předhánějí v tom, kdo nabídne luxusnější, pohodlnější, větší a rychlejší výrobek. „Máme tady 300 světových premiér a je to opravdu show, kde můžeme ukázat sílu inovací,“ uvedla pro agenturu FP Hildegard Müllerová, prezidentka německého Svazu automobilového průmyslu.

Drtivá většina z nich se týká právě elektromobility. Evropští výrobci čelí rostoucí konkurenci asijských značek, které se rychle rozvíjejí a vyrábějí levněji. A na auta nedá dopustit německý kancléř, který autosalon „stylově“ zahájil. „Víkend mi osobně ukázal, že místo běhání je někdy lepší jezdit autem. O to víc se tedy hodí být dnes (v úterý, pozn. red.) s vámi tady na mezinárodním autosalonu,“ uvedl Scholz.

Tagy: