Chaos s opatřeními na školách. Pokyny z ministerstva dorazily pozdě, kritizuje šéf ředitelů

Prezident Asociace ředitelů základních škol ČR Luboš Zajíc

Testování na školách

Po Novém roce je ve školách rušno. Někteří ředitelé nemají v nových protikoronavirových opatřeních zcela jasno a například ohledně nošení roušek panuje zmatek. „Pokyny z ministerstva dorazily pozdě. A to až na přelomu roku a ještě v době, kdy byly vánoční prázdniny. Ředitelé měli málo času, aby je nějakým způsobem zpracovali a probrali se svými pedagogy,“ uvedl v pořadu 360° na CNN Prima NEWS prezident Asociace ředitelů základních škol ČR Luboš Zajíc.

Začátkem týdne odstartovalo na základních a středních školách plošné testování antigenními testy. Z 1,1 milionu provedených testů bylo odhaleno 3 695 pozitivních výsledků. Testuje se dvakrát týdně, a to v pondělí a ve čtvrtek. Toto opatření platí do 16. ledna. Od 17. ledna se bude testovat pouze v pondělí.

„Testování proběhlo víceméně standardním způsobem. To, že tam byla nižší pozitivita, bylo způsobeno zčásti tím, že testování předcházely vánoční prázdniny, které do určité míry omezily kontakty mezi žáky,“ uvedl prezident Asociace ředitelů základních škol ČR.

„Chtěl bych však poprosit rodiče, aby pokud možno neposílali své děti do školy, pokud mají příznaky nebo měli v rodině pozitivní nález koronaviru,“ apeloval Zajíc.

Některé školy v rámci prevence daly svým žákům roušky i do škol. Někteří ředitelé škol si totiž  stěžovali, že pokyny z ministerstva dorazily příliš pozdě a ředitelé neměli čas opatření prostudovat. Zvolili proto přísnější variantu. „Ten text byl nejednoznačný, proto jsme se rozhodli pro přísnější opatření a dětem jsme v pondělí pro jistotu dali roušky,“ řekl zástupce ředitelky ZŠ Pod Marjánkou v Praze Jaroslav Štercl.

Učitelé se účastní vyšetřování

„Bohužel je pravda, že pokyny dorazily až na přelomu roku a ještě v době, kdy byly vánoční prázdniny. Takže ředitelé měli málo času, aby to nějakým způsobem zpracovali a probrali se svými pedagogy. Tam, kde si nebyli jistí, přijali přísnější opatření,“ vysvětlil Zajíc.

„Především musím říct, že učitelé už jsou unaveni změnami a opatřeními. Když se na to podíváte, tak učitelské povolání se kvůli koronaviru diametrálně změnilo. Učitelé už tu nejsou od toho, aby jen učili, ale zúčastňují se vyšetřování a musí být součástí dalšího trasování, takže to není pro ně jednoduché,“ poukázal Zajíc.

Tagy: