Vykoukala televizi
Vykoukala jste televizi, a proto nemáte nárok na odškodnění. Takto neuvěřitelně zdůvodnila pojišťovna své rozhodnutí, když se na ni obrátila její klientka. Žena chtěla uplatnit rozšířenou záruku poté, co se jí na obrazovce začaly objevovat tmavé pruhy.
Paní Jeřábková si koupila v roce 2019 nový televizor. K dvouleté záruce si pořídila rozšířenou pojistku na další tři roky. Před nedávnem se jí na obrazovce začaly dělat tmavé pruhy. Obrátila se proto na pojišťovnu. A nestačila se divit. „Dceři psali na mobil, že nemám nárok, že jsme to prokoukali,“ popsala majitelka.
Na televizi, kterou si paní Jeřábková pořídila, je prý podle pojišťovny možné dívat se jen 2 500 hodin ročně. Za dobu, kdy televizor vlastní, se prý ale dívala 12 tisíc hodin. „To je blbost. Absolutně ne,“ má jasno Jeřábková.
Podmínky výrobce nejsou závazné
Podle právníků je háček v tom, že se pojišťovna odvolává na podmínky stanovené výrobcem, které nejsou závazné, protože je nestanovil v návodu. „Pokud by spotřebitelka neměla při podpisu pojistné smlouvy návod k dispozici, to znamená, pokud by jí pojišťovna podmínky nepředložila, aby se s nimi mohla seznámit, podmínky se vůbec nestanou součástí smlouvy, spotřebitelku nezavazují,“ vysvětlil právník dTestu Jiří Zelenka.
Prodloužené záruky jsou i podle České obchodní inspekce poměrně problematické. Obvykle se hemží výjimkami, kdy pojišťovna poškození nevyplácí. Jen v případě paní Jeřábkové je jich ve smlouvě jednadvacet.
„Spotřebitelé jsou tlačení do toho, aby si přikoupili jakousi prodlouženou záruku. Na provozovně si nestihnou přečíst podmínky prodloužené záruky,“ dodal mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.
Redakce CNN Prima NEWS se pokoušela spojit i s pojišťovnou, která paní Jeřábkové zamítla proplatit škodu s odůvodněním, že je televize vykoukaná. Na dotazy ale nereagovala.