Zástupci Facebooku a Twitteru stanuli před senátory v americkém Kongresu. Uvedli, že nebyli připraveni na ruskou dezinformační kampaň, pro niž byly jejich platformy údajně využity v amerických volbách v roce 2016. Slíbili, že provedou kroky k nápravě
Slyšení bylo součástí kongresových šetření, která jsou zaměřena na užívání platforem sociálních médií. Zatím poslední proběhlo v době rostoucího tlaku na určité regulace sociálních sítí. Senátoři se kriticky vyjádřili ke Googlu, který svého zástupce na slyšení neposlal.
Facebook zakročuje proti falešným účtům
„Byli jsme příliš pomalí v odhalování i v konání. Toto vměšování bylo zcela neakceptovatelné. Zneužilo hodnoty naší společnosti a naší milované země,“ sdělila zpravodajskému výboru Sheryl Sandbergová z Facebooku v souvislosti s údajným vměšováním Ruska do amerických voleb.
Facebook pak podle své zástupkyně už jedná proti falešným účtům a těm, které šíří nenávist. Jack Dorsey za Twitter rovněž přislíbil, že si posvítí na šikanu a nenávist, protože břemeno by nemělo být naloženo na oběti. Společnost se podle něj probírá miliony falešných účtů týdně.
Předseda výboru senátor Richard Burr uvedl, že regulace může být řešením a že země by měla vést „upřímný dialog o tom, jak to vypadá.“
Senátor Marco Rubio poznamenal, že Twitter vede v některých zemích jako Turecko, Rusko nebo Pákistán na žádost vlád blokovací politiku, a varoval před cenzurou.
Konzervativní kruhy kritizují sociální sítě
Technologičtí obři také čelí kritice konzervativních kruhů včetně prezidenta Donalda Trumpa, že straní liberálním názorům a snaží se umlčovat lidi napravo.
Zatímco představitelé technologických gigantů vypovídali, státní zástupce Jeff Sessions oznámil, že svolá setkání státních zástupců, aby zjistili, zda sociální média „ubližují konkurenci a úmyslně potlačují svobodnou výměnu názorů na svých platformách.“
Senátoři vyjádřili také obavy spojené se sdílením soukromých dat uživatelů a možné zneužití sociálních sítí k podněcování k násilí.
Senátor Ron Wyden apeloval jak na zástupce Facebooku, tak Twitteru, aby akceptovali, že soukromí musí být „národně bezpečnostní prioritou“. Facebook trval na tom, že neprodává uživatelská data reklamním společnostem. Twitter uvedl, že „spotřebitelé vlastní svá data“.