Současný nevyhovující přívoz, který nahradil zřícenou Trojskou lávku, vystřídá přívoz velkokapacitní. Ten by měl lépe zvládat zvýšený průtok Vltavy, kvůli kterému má současný přívoz časté výpadky. Vyplout by měl letos v květnu. Změny se dočkal ale také provoz na Libeňském mostě.
Současný přívoz zvládne přepravit pár desítek lidí. Ten nový jich pojme až dvě stovky. Měl by se pohybovat někde v tomto prostoru, tedy těsně nad lávkou, která se zřítila v prosinci loňského roku. Na tu novou si budeme muset počkat asi rok a půl. „Protože tato provizorní lávka bude mít dva pilíře, minimálně dva pilíře umístěné v korytě řeky a bude vystavena tak, aby mohla čelit tisícileté vody, tak je potřeba tuto lávku projednat legislativně,“ uvedl pro zpravodajství FTV Prima starosta Troji Tomáš Bryknar. Kvůli havarijnímu stavu byla uzavřena další důležitá spojnice přes Vltavu, a sice Libeňský most. Pro dopravu byl zcela uzavřen, ale dnes se na něj vrátily autobusy. Vozily cestující jen do poloviny, dál pak museli pokračovat pěšky. Do měsíce by měl být most podepřen.
Problém může být i rekonstrukce Hlávkova mostu
„Cílem toho podepření je obnovit hromadnou dopravu na mostě, to znamená autobusy, pokud se podaří, což není jisté, tak i tramvaje,“ vysvětlil starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL). A dopravní situaci může zkomplikovat ještě rekonstrukce Hlávkova mostu, který je součástí severojižní magistrály. Denně po něm přejede asi 100 tisíc aut a většina míří na dálnici D8.
„Problém trochu je, že se plánovala až po rekonstrukci Libeňského mostu, protože tu dopravu je potřeba nějakým způsobem rozprostřít jinam. Takže teď je otázka, co přesně se stane,“ upřesnila radní Prahy 7 Lenka Burgerová. Předpoklad je, že oprava Hlávkova mostu začne kolem roku 2020. Nikdo teď ale nedokáže říct, jestli už bude hotová rekonstrukci Libeňského mostu. Jestli ne, může to výrazně zkomplikovat dopravu.