
Zvyšme výdaje na obranu, zní z vlády. Už teď je nestíháte řádně utrácet, namítá Schillerová
Ruské orgány pozvolna přehodnocují homologační předpisy pro nová auta, které výrazně změkčily po začátku války na Ukrajině. Západní sankce totiž zamezily přílivu řady potřebných komponentů. Teď by se některé standardy měly začít vracet, v první řadě například znovuobnovení povinnosti vybavovat auta protiblokovacím systémem brzd, takzvaným ABS. Změna by měla platit od podzimu. Postupně by se měly zpřísnit také emisní normy z Euro 0 na Euro 2.
Automobilka Hyundai přišla s novým typem airbagu. Jeho smyslem je zabránit sklouznutí pasažéra ze svého místa v případě nehody, ke kterému často dochází vlivem nesprávného nastavení sedadel a bezpečnostních pásů. Hyundai už si nechal svůj vynález patentovat u amerického úřadu pro patenty a ochranné známky (USPTO).
Autonehody jsou díky asistenčním a bezpečnostním systémům výrazně méně smrtelné než kdykoliv předtím. Za některá, byť i kuriozní, zranění si navíc můžeme často sami. To je i případ krvavého „tetování“, ke kterému můžete přijít při vystřelení airbagu.
Snowboardista Maurice Kervin natočil na kameru, jak byl v Coloradu během sjíždění horského svahu smeten lavinou. Pětadvacetiletý mladík nejenže souboj s děsivým živlem přežil, ale dokonce vyvázl bez zranění.
Řidič zemřel poté, co v jeho autě modelu Honda Civic z roku 2002 praskly nafukovací airbagy. Informaci potvrdila sama automobilová společnost Honda. Ve Spojených státech se jedná už o sedmnáctou smrt způsobenou airbagem značky Takata.
Přestože se každý snaží o co největší bezpečnost svých dětí v autě, ne vždy má správné informace. Přinášíme vám přehled, kdo kdy potřebuje jakou autosedačku, kde může být umístěna a také rady, na co dbát při jejím výběru.