Řidič zemřel poté, co v jeho autě modelu Honda Civic z roku 2002 praskly nafukovací airbagy. Informaci potvrdila sama automobilová společnost Honda. Ve Spojených státech se jedná už o sedmnáctou smrt způsobenou airbagem značky Takata.
K nehodě došlo koncem srpna tohoto roku ve městě Mesa v americkém státě Arizona, Honda o něm ale informovala až nyní. Podle vedení automobilky došlo při nárazu k prasknutí airbagů na straně řidiče i spolujezdce. Šofér na následky utrpěných zranění zemřel. Na straně spolujezdce explodoval bezpečnostní vak uvnitř palubní desky, což způsobilo malý požár.
Majitelé modelu Honda Civic z roku 2002 byli od prosince 2011 svoláváni kvůli výměně nafukovače airbagů na straně řidiče, který mohl explodovat, napsala Honda. V roce 2014 se situace opakovala.
Honda majitele kontaktovala
Automobilka několikrát usilovala o kontaktování majitelů vozu. Registrovaným vlastníkům zaslali pracovníci více než 15 oznámení, volali jim a navštívili je na trvalé adrese, kde zanechali všechny důležité informace.
Nejen Volkswagen. Emisní hříchy dostihly v USA také Mercedes, zaplatí miliardy
Aféra Dieselgate se zdaleka netýká jen koncernu Volkswagen, ve velkém podváděl také Mercedes. Na rozdíl od svého konkurenta ale nezapíral a spolupracuje s úřady. Vyjde to levněji.
Řidič, který zemřel při srpnové nehodě, nebyl registrovaným vlastníkem Hondy Civic. Zapsaný majitel automobilku nikdy nekontaktoval a výměnu airbagů nepodstoupil, uvedla Honda.
Při výbuchu airbagů značky Takata tak v USA bylo zabito nejméně 17 lidí, dalších 250 bylo zraněno, informovala Národní správa bezpečnosti silničního provozu (NHTSA).
Airbagy podle firmy Takata mohou prasknout, když je auto dlouhodobě vystaveno teplu či vlhkosti. Výbuch způsobuje chemická sušicí látka. Z některých nafukovacích vaků pak vyletěly střepiny a zasáhly řidiče i další cestující.
V USA se jednalo o výměnu u 37 milionů aut
Před devíti lety se Honda pustila do největší svolávací akce v historii USA. Týkala se přibližně 37 milionů aut v USA od 19 výrobců. Oprava všech dotčených vozidel má trvat až do roku 2023, tedy 15 let po stažení prvního automobilu.
Airbagy v některých vozidlech Honda a Acura (obchodní značka používaná Hondou v USA, Kanadě a Hongkongu – pozn. red.) z let 2001 až 2003 jsou „obzvláště náchylné“ k prasknutí a měly by být okamžitě vyměněny, uvedla NHTSA. V těchto vozidlech jsou instalovány „alfa airbagy“, které mají 50rocentní riziko selhání a tím i vážného zranění nebo usmrcení řidičů.
Táhlé problémy s airbagy vedly v červnu 2017 firmu Takata k vyhlášení bankrotu.