Kuriózní případ na Klínovci, na sjezdovce uvízli řidiči s jeepy
Bizarní případ řešili v pátek ráno vlekaři Skiareálu Klínovec v Krušných horách. Na jedné ze sjezdovek z neznámých důvodů zůstaly přes noc uvízlé dva terénní vozy. A jelikož po celou mrazivou noc chrlila sněžná děla technický sníh, čekalo ráno na majitele aut náročné vyprošťování. To dalo zabrat i vlekařům, zahájení lyžařské sezony v ohrožení každopádně není.
Zaměstnanci skiareálu narazili na netradičně zaparkovaná prázdná vozidla ráno. „Volali mi kolegové, že mají problém, který jsme tady ještě nezažili. Že prý máme dvě terénní auta zapadlá zhruba v polovině sjezdovky,“ uvedl ředitel Skiareálu Klínovec Jaroslav Hradil.
ČTĚTE DÁLE: Řidiči se při dlouhých cestách často přeceňují. Odborník poradil, jak předejít mikrospánku
Majitelé aut se ke svým vozidlům vrátili ráno s lopatami. Jelikož technický sníh byl povětšinou spíše mokrý, vyproštění nebylo jednoduchým úkolem. Auta následně pomohla vytáhnout přivolaná rolba.
Dosud se neví, proč se řidiči vydali na strmý a uměle zasněžovaný svah. „Oni nedokázali vysvětlit, proč sem zajeli,“ divil se Hradil. „Mně to přišlo nepochopitelné, protože zasněžovací technika fungovala a normálního člověka by tam asi nenapadlo zajet,“ konstatoval užasle.
Vyprošťovací akci pracovníci areálu vyčíslili na 15 tisíc korun. „Zničili tu základní vrstvu a poté ji částečně poškodila i naše rolba,“ popsal Hradil. „V tom místě, kde se zahrabali, tak s tím budeme mít navíc tak týden, možná čtrnáct dní práce,“ dodal.
Řidiči měli navíc štěstí, že nenajeli na vysokotlakou hadici přivádějící vodu k sněžným dělům. „V té hadici je takový tlak, že když se vyvlíkne z děla, tak normálně létá,“ přiblížil Hradil. Lyžařská sezona ovšem podle něj v ohrožení nakonec není.
Se zasněžováním začal Skiareál Klínovec ve středu ráno. Spuštění lanovek pro lyžaře podle dřívějších vyjádření technika Martina Kokyho nelze s jistotou naplánovat, ale předpokládá, že to bude první nebo maximálně druhý týden v prosinci. „Už více než měsíc také intenzivně nabíráme personál. Je potřeba připravit lanovky, dokončit servis rolb a stihnout všechna potřebná školení,“ doplnil Koky.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Označení kvality dává zákazníkům jistotu, říká Pavel Vinkler. Na co se zaměřit při nákupech?