Cenově dostupné rodinné SUV míří do Česka. Chybí mu však naftový motor

Nové rodinné SUV Opel Frontera má být nástupcem úspěšného modelu Crossland. To znamená lidovým, masově prodávaným autem, bez zbytečností a samozřejmě za rozumnou cenu. Oproti svému předchůdci je ale zároveň delší a tím pádem i prostornější. Pokud zákazník chce, může dokonce sáhnout po verzi se sedmi místy k sezení. Jak Frontera doopravdy vypadá a kolik toho uveze, jsme trochu netradičně zjišťovali v nákupním centru.

Většina novinářských akcí spojených s prezentací nového modelu probíhá v uzavřených prostorách daleko od zbytku světa. Výjimkou je snad jen Opel, který si vždy připraví něco extra. Tentokrát nás vzal do nákupního centra Černý Most, kde nám před zraky kolemjdoucích odprezentoval svůj nejčerstvější rodinný přírůstek, až sedmimístné rodinné SUV Frontera.

K TÉMATU: Automobilky se vrací ke spalovacím motorům. Zpět je dostal i rodinný bestseller

To se s délkou 4,38 metru řadí mezi městský crossover Mokka a větší SUV Grandland. V porovnání s předchozím modelem Crossland je Frontera delší o 15 centimetrů. Na šířku potom měří 1,80 metru a na výšku 1,66 metru. Zvenku tak auto působí jako takový  jezevčík, je velmi dlouhé, ale štíhlé a nízké.

Uvnitř je však místa dostatek. Do druhé řady sedadel se pohodlně posadí i dva vyšší dospělí cestující, a to aniž by si otlačili kolena o sedačku před nimi nebo hlavu o strop. Zákazníci si zároveň budou moci připlatit i za sedm míst k sezení (neplatí to u elektrické verze). Je však potřeba počítat s tím, že budou určena spíše dětem. Dospěláci by se už dost mačkali. Zavazadlový prostor pak pobere 460 litrů v základu a až 1 600 litrů, pokud se rozhodnete sklopit zadní řadu sedadel.

V kabině i v kufru nás potěšila řada odkládacích přihrádek a schránek. Zajímavý je zejména popruh na středové konzoli mezi řidičem a spolujezdcem, za který je možné upevnit láhev nebo cokoliv jiného. Vzadu ve dveřích jsou pak ještě nové kapsy na telefon. Komu by však ani všechno tohle nestačilo, může využít střechu s nosností až 240 kilogramů a na střešní ližiny připevnit například přídavný box (rakev).

Hodně tlačítek, málo displejů

Design jasně napovídá, že Opel Frontera cílí na masy, ne na pár desítek zákazníků. Působí konzervativněji, ale přesto elegantně a nadčasově. Především díky předním LED světlometům, tradiční masce Opel Vizor, novému logu či aerodynamickým diskům kol. Podle českého zastoupení značky je pak rodinné SUV až z 85 procent recyklovatelné.

Hromadu udržitelných materiálů najdeme po usednutí také v interiéru. Stejně jako fyzická tlačítka a ovladače, na kterých si Opel dal opravdu záležet. Klimatizaci, multimédia ani třeba vypínání asistentů proto nemusíte zdlouhavě hledat na displejích. Takhle se dělají auta pro lidi!

Ona základní výbava Edition totiž žádný displej mít ani nebude, bude tu pouze speciální držák, pomocí něhož propojíte váš chytrý telefon s autem. Středová obrazovka bude k mání až od druhého, respektive vrcholného provedení GS. Kabina vozu ale – podobně jako jeho zevnějšek – vypadá jednoduše, uklizeně a přehledně.

Jen mild-hybrid a elektro

Největší konkurenční nevýhodu vidíme mezi motorizacemi. V nabídce při zahájení prodeje na českém trhu, které se čeká během léta, totiž bude pouze mild-hybridní dvanáctistovka s výkonem 100 či 136 koní a automatem nebo čistě elektrická varianta s výkonem 113 koní, 44kWh baterií a dojezdem okolo 300 kilometrů.

Postupem času se však do ceníku dostane také softwarově vyladěná verze elektrické Frontery, která by měla zdolat na jedno nabití přes 400 kilometrů. S naftovými motory už ale automobilka nepočítá. K zákazníkům by měly první vozy dorazit na podzim letošního roku.

Ceny v současné době ještě nejsou známy, každopádně podle českých zástupců značky Opel by se měla nová Frontera dostat pod hranici půl milionu korun.

Tagy: