
O emisních povolenkách na dopravu a bydlení se stále jedná. O kolik lidem zdraží život?
Okolnosti zranění šéfa celorepublikové dopravní policie jsou stále nejasné. Skončil v nemocnici poté, co zhruba před rokem zkolaboval na výjezdní poradě a stále je ve vážném stavu. Případ řešila Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) a zabývá se jím také Úřad vnitřní kontroly policejního prezidia.
Šéf dopravní policie Jiří Zlý je již déle než rok v pracovní neschopnosti. A to kvůli zranění, které měl utrpět během policejní výjezdní porady. Okolnosti jeho zranění zkoumala Generální inspekce bezpečnostních sborů a moravskoslezští kriminalisté. Do případu se zapojila rovněž Zlého rodina, která zvažuje právní kroky proti jeho manželovi Markovi. Ten se však proti veškerým podezřením důrazně brání a tvrdí, že s událostí nemá nic společného.
Návštěvy blízkých, koledování i rodinné sešlosti – velikonoční veselí je často spjato s popíjením alkoholu. Dopravní expert a vedoucí BESIP Tomáš Neřold v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS rozebral, jak se alkohol v krvi podepisuje na jízdě. Nejúčinnější prevencí nehod způsobených alkoholem jsou podle něj policejní kontroly. Ty v tomto období zintenzivňují, řekl policejní mluvčí. Data Portálu nehod přitom ukazují, že nejvíce nehod s alkoholem připadá na dobu kolem třetí hodiny ranní. Smutný prim v tomto ohledu drží Plzeňský kraj.
Na nebezpečné předjíždění nákladních vozů na dálnici D1 se zaměřili moravskoslezští dopravní policisté. Ve spolupráci s kolegy z Letecké služby se jim podařilo zachytit celkem 16 šoférů, kteří se dopustili předjíždění v nedostatečné rychlosti či jiných dopravních prohřešků. Záběry hazardu za volantem policisté nyní zveřejnili. O celé akci informovali na svých stránkách.
Policisté při výběru pokut přitvrdili. Zatímco v loňském lednu vybrali za přestupky 22,1 milionu korun, letos částka dosáhla více než dvojnásobku, činila 49,3 milionu korun. Pokutovaných přitom bylo v obou obdobích přibližně stejně. Třeba odmítnutí testu na alkohol či drogy vyjde velmi draho. Pokud řidič kamionu způsobí smrtelnou nehodu s přetíženým tahačem, může si vyslechnout i desetiletý verdikt. Data zveřejnil web iDnes.cz.
Policista v Bratislavě málem zastřelil svého kolegu. Rána ze zbraně se ozvala z policejní ubytovny, dopravní policista skončil s kulkou v břiše v kritickém stavu v nemocnici, kam ho odvezl sám střelec. Jak k incidentu došlo, vyšetřuje inspekce. O případu informovala TV JOJ.
Dopravní policii došla trpělivost s neukázněnými řidiči, a proto si na ně posvítila z ptačí perspektivy. S pomocí dronů totiž dokáže mnohem snadněji odhalovat nebezpečné manévry, které mohou končit tragicky. Mezi nejčastější nešvary šoférů patří riskantní předjíždění na horizontu nebo na místech, kde je zakázané.
Navigace bývá dobrým pomocníkem, ale někdy řidiče dokáže pořádně zmást a zavést ho tam, kam vůbec nechtěl. Není zkrátka dobré jí slepě důvěřovat. Své o tom ví řidička z Ostravy, která s autem skončila v kolejišti.
V přepočtu asi 2,5 milionu korun vybraných na pokutách zpronevěřil dopravní policista z Banské Bystrice. A pak s nimi beze stopy zmizel neznámo kam. Inspektoři tamního ministerstva vnitra po něm stále pátrají.
Nejčastěji si jich všímáme při dopravních nehodách, k nimž vyjíždějí několikrát denně. Dopravní policisté jsou ale zásadním článkem v řetězu zajišťující naše bezpečí a pořádek. Hlídají provoz na silnicích a dálnicích, stíhají ty, kteří porušují nastavená pravidla, pomáhají řešit dopravní karamboly, často se přímo účastní i záchrany lidských životů. Mezi priority dopravní policie toho ale patří podstatně víc. Být dopravním policistou znamená dokázat v sobě snoubit zodpovědnost, schopnost rychlého rozhodování a pochopitelně špičkových řidičských dovedností.
Dopravní experti požadují tvrdší postihy za projevy agresivity na silnicích. Rozjeli kampaň, v níž chtějí oslovit poslance i ministerstvo dopravy, aby po vzoru několika dalších evropských zemí v zákoně jasně popsali agresivitu v silničním provozu a stanovili přísné postihy. Podle dopravní police bude ale těžké najít definici použitelnou v praxi.
Při dopravních nehodách o prodlouženém velikonočním víkendu přišli letos v Česku o život čtyři lidé – dva řidiči osobních automobilů, jeden spolujezdec a jeden motocyklista. Jeden člověk zemřel v pátek, další v neděli, dvě smrtelné nehody se staly v pondělí. Loni bylo obětí od Velkého pátku do Velikonočního pondělí pět. Vyplývá to z údajů, které poskytl ředitel dopravní policie Jiří Zlý.