S rostoucím počtem elektromobilů exponenciálně roste i množství jejich odpůrců, kteří se snaží „nepříteli" všemožně ztrpčit život. Na jihu Německa nabral elektrovandalismus doslova masovou podobu...
Přibližně 17 procent poškození veřejných nabíjecích stanic v Německu připadá na vandalismus. V Bavorsku však vandalové přišli s opravdu nechutným způsobem, jak veřejné nabíječky znefunkčnit. Začali do jednotlivých zdířek u dobíjecích zásuvek cpát syrové mleté maso. To se díky své konzistenci dostane hluboko do konektorů zásuvek, které tím pádem zkratuje a je třeba je vyměnit. Stalo se tak nejčerstvěji na mnichovské Marklandstrasse. A nešlo zdaleka o první případ poškození veřejné nabíječky touto formou. „Masové“ vandaly se dosud nepodařilo vypátrat.
Jde do tuhého. První město zakáže čerpací stanice a bude mít jen dobíječky
O kalifornském městě Petaluma s necelými šedesáti tisíci obyvateli jste nejspíš nikdy neslyšeli. Možná se brzy stane slavné coby první město světa, kde bude zakázána výstavba nových čerpacích stanic na fosilní paliva a napříště bude počítat pouze s dobíječkami vodíku pro elektromobily.
Trochu tragikomické je, že někteří majitelé elektromobilů si škodí i navzájem, když připojují svá auta k nabíječkám a veřejným wall-boxům, aniž by spustili nabíjení. Snaží se totiž takto parkovat zdarma na zpoplatněných parkovištích. To však vyvolalo softwarové problémy, když se někdo připojil k druhému konektoru a snažil se autorizovat nabíjení. Ve skutečnosti však autorizoval nabíjení auta, které bylo připojeno jako první, ale jen na oko. Tento problém se ale už daří řešit
Mlátit hlava nehlava
Vandalové se ale umí realizovat i jinak. Přibližně před rokem se objevilo video, které zveřejnil řidič Tesly Model 3. Ten své auto zaparkoval na podzemním parkovišti a připojil ho k nabíječce. Dva muži, kteří zaparkovali vedle něj, se pokusili vytrhnout kabel z auta, později ho chtěli i vykopnout a začali kopat i do samotného auta.
Tesla má však tzv. Sentry Mode, což je speciální režim, umožňující natáčet vše, co se v bezprostředním okolí auta děje, i když v něm majitel není přítomen. Tedy i vandalismus a pokusy o krádež.
Vcelku agresivní kampaň proti spalovacím motorům a zejména dieselům, kterou se prezentují někteří environmentalisté a také politici, zákonitě vyvolává protitlak a někteří jedinci se rovněž projevují militantně.
Asi by neškodilo celou rétoriku ve prospěch elektromobilů, ale také proti nim zmírnit a posunout z roviny emocí a srdceryvných politických proklamací do objektivního posuzování faktů, které v současnosti chybí jako sůl.